Gå til innhold

Vanskelig ang oppgjør etter brudd

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barnetrygd deler vi 50-50, jeg får bidragstønad fra han, ca 5000 i mnd til sammen for de tre barna. Forskjellen er at nå har jeg mindre utgifter fordi jeg leier og han har huset med påfølgende lån. Men overskuddet etter at lån og bil er trukket fra skal deles..HI

Anonymkode: da9fa...6d2

Han må jo kjøpe deg ut hvis ikke dere er enige om noe annet. 

Anonymkode: a8b9c...bc8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han skal i utgangspunktet ha en million mer enn meg, og det har vi heller ikke skriftlig. Så strengt tatt går jeg ut i null om vi selger nå. Men alt er på stell, vi kommer til å bli enige :)

Du går i null? Da skylder vel ikke han dermg noe?

Anonymkode: 58782...792

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han skal i utgangspunktet ha en million mer enn meg, og det har vi heller ikke skriftlig. Så strengt tatt går jeg ut i null om vi selger nå. Men alt er på stell, vi kommer til å bli enige :)

Hva mener du med i utganspunktet, men at dere ikke har det på papiret, har du tenkt til å nekte for det?

Anonymkode: 7e15b...d90

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Mannen mener at jeg må godta å kun overta bilen etter brudd. Det er lån på huset så han mener at han ikke har penger nok til å betale meg ut og ikke får han øke lånet. Jeg mottar ca. 4000 i bidragstøtte hver mnd pga at han tjener mye mer enn meg. Vi har barna 50% hver. Nå sier han at jeg må tenke på barnas beste og ikkje sette barndomsheimen til ungene i fare og komme med realistiske krav til deling. men hva er egentlig realistisk? Han er veldig god til å spille på samvittigheten. 

Hæ? Du er skilt med fyren, fordelt barna og det er beregnet barnebidrag (er det nav eller han selv som har beregnet den, forresten?)..allikevel snakker du med han om DIN økonomi? Jada, barndomshjem til barna er viktig, men ikke SÅÅÅ viktig, barn bør ha gode oppvekstvilkår- det er ikke ensbetydende med samme bolig som før

1. du snakker om økonomi og oppgjør med advokaten og evt dine nærmeste, han er vel ikke en av de lenger?

2.  frem kravet slik som advokaten skisserer, sett svarfrist, informer at all kommunikasjon rundt dette representerer advokat, og ikke du. Blokker nummeret hans i den perioden. Samarbeidet blir som det blir - du får ingen garanti at han er mer eller mindre samarbeidsvillig på sikt,  uansett hva økonomisk oppgjør blir

Anonymkode: 3508a...784

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hva mener du med i utganspunktet, men at dere ikke har det på papiret, har du tenkt til å nekte for det?

Anonymkode: 7e15b...d90

Hæ? Nekte for hva? Jeg er ikke HI 

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hæ? Du er skilt med fyren, fordelt barna og det er beregnet barnebidrag (er det nav eller han selv som har beregnet den, forresten?)..allikevel snakker du med han om DIN økonomi? Jada, barndomshjem til barna er viktig, men ikke SÅÅÅ viktig, barn bør ha gode oppvekstvilkår- det er ikke ensbetydende med samme bolig som før

1. du snakker om økonomi og oppgjør med advokaten og evt dine nærmeste, han er vel ikke en av de lenger?

2.  frem kravet slik som advokaten skisserer, sett svarfrist, informer at all kommunikasjon rundt dette representerer advokat, og ikke du. Blokker nummeret hans i den perioden. Samarbeidet blir som det blir - du får ingen garanti at han er mer eller mindre samarbeidsvillig på sikt,  uansett hva økonomisk oppgjør blir

Nav har fastsatt bidrag. Han ville vi skulle gjøre det selv, men fant fort ut det ikke nytter. Jeg orker ikke svare mer, men når jeg ikke svarer blir han fly forbanna på meg. Det er rett før jeg blokkerer nummeret hans. Har og sagt at det er advokat som skal ta seg av dette.  HI

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Advokaten ga svarfrist til mandag denne uka før saken går til retten. Svar fra mannen sin advokat om at han skulle prøve å snakke med ann klient og virker som han forstod min side.  Likevel er det meg eksmann går på. HI

Dere må dele alt så fort som mulig. Han må kjøpe deg ut av huset og du må kjøpe han ut av bilens verdi i dag. Slik er det. Om Du arver ditt mors hus har ingenting med deres deling å gjøre. Dere kan evt inngå avtale med advokat om at han betaler deg ut om 5 år når han har betalt ned mer på lånet evt. ellers må huset selges. Han skal sitte med huset og i tillegg bare få din del av nedbetalt gjeld samt husets verdi? Mens du skal leie en leilighet? Nei 

Anonymkode: 321e3...8b1

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Dere må dele alt så fort som mulig. Han må kjøpe deg ut av huset og du må kjøpe han ut av bilens verdi i dag. Slik er det. Om Du arver ditt mors hus har ingenting med deres deling å gjøre. Dere kan evt inngå avtale med advokat om at han betaler deg ut om 5 år når han har betalt ned mer på lånet evt. ellers må huset selges. Han skal sitte med huset og i tillegg bare få din del av nedbetalt gjeld samt husets verdi? Mens du skal leie en leilighet? Nei 

Anonymkode: 321e3...8b1

Ja, jeg vet. Huset har en verdi på 4 mill , lånet er fortsatt på 3 mill. I følge min advokat skylder han meg 500 000 (har og litt andre ting i huset av verdi). Han fekk alt av store møbler, jeg har kjøpt nytt eller så er var det inkludert i huset jeg leier.HI

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg vet. Huset har en verdi på 4 mill , lånet er fortsatt på 3 mill. I følge min advokat skylder han meg 500 000 (har og litt andre ting i huset av verdi). Han fekk alt av store møbler, jeg har kjøpt nytt eller så er var det inkludert i huset jeg leier.HI

Wow, 500.000 har du vel ikke lyst til å gi han i gave? Det nærmer seg jul og jeg tenker på julegave tim min sønn, men så dyr gave får han ikke! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...