Gå til innhold

Bør jeg bare gi opp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Holder på å prøve å få jobb. Noe som ikke går så bra. Vært på et intervju og ikke blitt noe mer. Tror de har ansatt en yngre. Er jeg ikke fin nok? Flink nok? Er det i hele tatt vits å forsøke? Lei meg og får ikke sove her. 

Anonymkode: 6ce80...f68

Lurer på å kontakte å høre hva grunnen var til at jeg ikke ble valgt? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lurer på å kontakte å høre hva grunnen var til at jeg ikke ble valgt? 

Min søster har vært på et titalls intervjuer og søkt nærmere hundre jobber. Til slutt fikk hun et vikariat, når hun da endelig fikk erfaring fra denne jobben fikk hun senere napp og fikk fast jobb. Hun har mastergrad. Ikke gi opp, det er mange om benet

Anonymkode: 11d1a...daf

Du holder da ikke på å prøve å få ny jobb om du gir opp etter ETT intervju!

Jeg tror knapt det finnes noen som får den første og eneste jobben de søker på. 

Og nei, du ringer ikke for å spør hvorfor du ikke fikk den. Du fikk den ikke fordi det var en som var bedre kvalifisert enn deg. Det skjer hele tiden i arbeidslivet. 

Datteren min er nyutdannet og jobber som resepsjonist mens hun søker jobber innen feltet sitt. Siden i vår har hun søkt på flere titalls jobber og vært på flere intervju. Det er helt normalt og forventet at man må søke flere jobber før man treffer blink

Anonymkode: dce87...dde

Annonse

Du kan jo ikke gi opp etter ETT intervju, er du helt rusk? Å være arbeidssøker er en tøff prosess og man må være forberedt på flere avslag. Det er ikke noe galt med deg selv om du ikke får jobbene du søker på, som regel er det mange søkere og det blir litt tilfeldig hvem de velger basert på utdanning, erfaring og personlige egenskaper. 

Du fikk den jobben du har nå, gjorde du ikke? Da var det nok også noen som fikk avslag. 

Vi ansatte nylig en ny på min jobb. Det var 147 søkere. Det var 1 som fikk jobben. Alle de andre fikk den ikke. Sånn fungerer arbeidsmarkedet. Det trenger slett ikke å være noe galt med deg. Det var antagelig bare en som passet enda bedre. Det positive er at du kom til intervju. Bare der danket du antagelig ut en hel haug. Ikke gi opp. Fortsett å søke på alt du tenker at du er sånn passelig kvalifisert til. 

Takk for svar her! 

Jeg har søkt og å ikke fått noen svar. Ikke bare denne ene jeg kom på intervju til. 

Skjønner at det er mange som søker og at det er mange om beina. Kanskje derfor jeg blir negativ fordi hvorfor skal noen velge meg og når jeg kom til intervju og ikke kom videre da når blir det da? 

Hva er grunnen til at jeg ikke bør spørre hvorfor og hva grunnen er til at jeg ikke fikk den? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar her! 

Jeg har søkt og å ikke fått noen svar. Ikke bare denne ene jeg kom på intervju til. 

Skjønner at det er mange som søker og at det er mange om beina. Kanskje derfor jeg blir negativ fordi hvorfor skal noen velge meg og når jeg kom til intervju og ikke kom videre da når blir det da? 

Hva er grunnen til at jeg ikke bør spørre hvorfor og hva grunnen er til at jeg ikke fikk den? 

Greia med deg er at du tåler motgang veldig dårlig. Minste lille motgang så tar du det personlig og vil gi opp. 

Anonymkode: d3541...74b

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Greia med deg er at du tåler motgang veldig dårlig. Minste lille motgang så tar du det personlig og vil gi opp. 

Anonymkode: d3541...74b

Ja, den tar jeg til meg og det er sant. Veldig dårlig til å takle motgang!

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar her! 

Jeg håper du viser en mer positiv holdning med mer selvtillit på intervju, enn du viser her. Hvordan tror du at du fremstår på intervju, for de du snakker med?

Anonymkode: 8c9e6...1e0

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg håper du viser en mer positiv holdning med mer selvtillit på intervju, enn du viser her. Hvordan tror du at du fremstår på intervju, for de du snakker med?

Det håper jeg og for det er ikke noe boost av selvtillit i meg. Synes og nye ting er skummelt. Jeg har ikke sagt dette høyt. Prøver å virke som alt går fint selvom jeg tenker innvendendig går dette bra??  

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Finn jobber der det ikke er så mange søkere og mange krav. Det er MANGE som vil sitte på kontor, men det er ikke nok jobber til alle dem. Søk i barnehage, sfo, kafeer osv. Det er lettere å få jobb der.

Anonymkode: 67188...65a

Tror du at det å sitte på kontor er et yrke? Herlighet 😂

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Finn jobber der det ikke er så mange søkere og mange krav. Det er MANGE som vil sitte på kontor, men det er ikke nok jobber til alle dem. Søk i barnehage, sfo, kafeer osv. Det er lettere å få jobb der.

Anonymkode: 67188...65a

Trist at kreti pg pleti skal stappes inn i barnehager, at holdningen er at der kan all verdens jobbe.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Alternativet er at vi som går på jobb - ikke av lyst men av nødvendighet -også må forsørge deg som syntes det var enklere å gi opp.

Anonymkode: e9029...9bb

Hi har jobb, hun. Hva er det du vaser om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...