Gå til innhold

Hvor mange flasker rødvin bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skal ha selskap.
Det vil være 5 voksne som drikker rødvin hvor en av dem bare vil ta et glass.
Holder det med 3 flasker, eller bør jeg kjøpe 4?

De andre voksne drikker brus, øl eller hvitvin og det har vi mer enn nok av.
Ingen barn til stede, så ikke kom med formaninger om å ikke drikke når det er barn der.

Anonymkode: 0a147...58e

Fortsetter under...

Enig i 6 - 7 flasker, minst. Om selskapet varer noen timer så kan det fort gå noen glass og det er utrolig kjipt å gå tom 🙈 Og som de andre sier,  du trenger jo ikke åpne alle flaskene, de går ikke ut på dato med det første.  Om du ikke drikker vin til vanlig og får til overs, kan du jo gi de i gave fremover. 😊

Anonymkode: 2871f...0bb

Annonse

Om du skal stå for drikken så handler du inn rikelig. Det er så kjedelig å gå tom en hyggelig kveld. Jeg hadde kjøpt inn minst 6 flasker, men hadde nok havnet på 8 selv. Jeg hater å gå tom, enten det er av mat eller drikke. 

Anonymkode: 0562c...6e1

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

3-4 flasker bør holde. Man bøtter jo ikke ned vin

Anonymkode: bbaf7...d73

Det er 4 glass i en flaske. Hvis selskapet varer noen timer, og det er matservering, drikker man gjerne noen glass.

Anonymkode: 465a4...eaa

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er 4 glass i en flaske. Hvis selskapet varer noen timer, og det er matservering, drikker man gjerne noen glass.

Hos oss hadde det vært riktig. Ingen drikker mye. Hvis det hadde vært gjester jeg ikke kjente drikkemønseret til ville jeg nok kjøpt en flaske per person, men jeg hadde ikke tenkt det var krise om det ble tomt for rødvin hvis det var hvitvin igjen. Det kan sees litt i sammenheng.

Anonymkode: 9baa9...aaa

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Over 2 flasker hver er mye.

Anonymkode: fe67f...0c8

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Holder det ikke med 3-4 glass hver da? Da får man drikke noe annet da om man går tom. Er jo ikke sånn at man må kjøpe inn nok til at hele laget skal bli halvfulle heller. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Holder det ikke med 3-4 glass hver da? Da får man drikke noe annet da om man går tom. Er jo ikke sånn at man må kjøpe inn nok til at hele laget skal bli halvfulle heller. 

Hvorfor skal man ikke kjøpe inn nok? Om noen vil bli halvfulle så skal det i hvert fall ikke stå på for lite vin. 

HI her.
Ser flere sier 8 flasker, altså 2 flasker per person.
Dette er snakk om et selskap, ikke en fest, og gjestene er i alderen 45-78. Tror nok ingen av dem drikker 2 flasker.

Med selskap mener jeg en 3-retters middag som starter rundt kl 17.
Kake og kaffe men konjakk/likør til.
De fleste kommer til å dra rundt kl 23 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

HI her.
Dette er snakk om et selskap, ikke en fest, og gjestene er i alderen 45-78. Tror nok ingen av dem drikker 2 flasker.

Med åtte flasker har du kanskje to til overs, men heller det enn en halv for lite. 

Forøvrig er det jo lurt å forklare settingen i hi, du stiller et svært åpent spørsmål. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

HI her.

Er det ikke best å ha nok? Hvis du kjøper for mye og ikke vil drikke de selv så kan du levere de uåpnede flaskene tilbake på polet og få igjen pengene

Anonymkode: e3539...774

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Er det ikke best å ha nok? Hvis du kjøper for mye og ikke vil drikke de selv så kan du levere de uåpnede flaskene tilbake på polet og få igjen pengene

Anonymkode: e3539...774

Kan man levere uåpnede tilbake. Det viste jeg ikke. Tusen takk.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...