Gå til innhold

Flyttet ett stykke unna

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som flyttet ett stykke unna meg for 1 år siden. Med bil tar det ca 20 minutter. Før bodde hun i naboblokken. Vi hadde fast avtale om filmkveld sammen med vin og mat ca hver 6-8 uke. Men etter hun flyttet så ble det litt vanskelig. Da må samboer kjøre meg dit og hjem igjen og det er 40 minutter. Så må han hente meg og kjøre hjem igjen og da blir der nye 40 minutter. Er ikke bestandig han orker det. Han er ufør og sliter med søvn og helsen og trenger ofte å slappe. Men min venninne forstår ikke det. Hvordan forklare dette på en grei måte? 

Anonymkode: 2e6d9...8ad

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450076-flyttet-ett-stykke-unna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

20 min er ikke langt altså!

men seriøst; skaff deg førerkort selv. Eller kjøp deg en sykkel. Ta bussen!

Anonymkode: 64345...958

Jeg har førerkort. Men hun vil at vi skal ta ett par glass vin. Buss er uaktuelt. Hun bor utenfor byen så må ta busser i over 1 time 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har førerkort. Men hun vil at vi skal ta ett par glass vin. Buss er uaktuelt. Hun bor utenfor byen så må ta busser i over 1 time 

Da blir det skravle-klubb uten alkohol om dere skal møtes, det er da ikke vanskelig å forstå eller akseptere.

Anonymkode: cf9df...d09

OMG Hver 6-8uke, og det er et problem?? 

Det må jeg ikke fortelle til hverken gubben min eller vennene mine sine 🙈 

Vi bor lenge unna enn det, møtes oftere og har aldri hørt dem mukke over det. 

Kunne skjønt det dersom det vsr annenhver helg, men annenhver mnd - nei! 

Må legge til st jeg hsr søvnvansker selv, men jeg kjører gubben dersom han skal til kammerater en gang i blant.  Er ikke flust med busser her heller. 

Anonymkode: 7fafc...ed0

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men da tar du jo et aktivt valg. Du KAN kjøre - og da velge en kveld uten alkohol. Du KAN ta buss - og ha mulighet til å drikke vin. En time på buss er heller ikke langt

Anonymkode: 64345...958

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...