Gå til innhold

Jeg har gjort noe forferdelig

Anbefalte innlegg

Jeg var full.. og dum.

En potensiell kjæreste filmet meg mens vi hadde sex. Han sa han bare skulle filme sånn at ingen kunne gjenkjenne meg. Men nå har jeg så dårlig magefølelse... Han påstår at jeg kan stole på han. Men filmen vil han ikke sende til meg.

Hvordan komme over dette? (Jeg trenger ikke kjeft, dømmer meg nok fra før) 

Anonymkode: cd317...ccf

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450066-jeg-har-gjort-noe-forferdelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Du må rett og slett lære av det.

Han har oppført seg på en måte som gjør at han ikke lenger er en potensiell kjæreste, og du vil aldri gjøre noe sånt igjen.

Anonymkode: 6b948...abf

Er godt å få den støtten. Har dårlig magefølelse. Er redd han har makt over meg nå. At jeg aldri kan "gå fra han" nå. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man kan ikke gi noen samtykke om man er full, enkelt og greit. Om han gjør noe som helst med den videoen så kan du ruinere han. 

Anonymkode: 78f0b...9f7

Hvordan kan jeg ruinere han?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Er godt å få den støtten. Har dårlig magefølelse. Er redd han har makt over meg nå. At jeg aldri kan "gå fra han" nå. 

Den makten skal du aldri gi han!

Begynner han å true med noe som helst skal du være sterk, si du ikke har noen betenkeligheter med å anmelde han. Han kommer ingen vei med "det var frivillig", for du var full og du angret i ettertid. Det er din kropp, og han kan ikke bruke film av den for å vippe makten i forholdet til hans side.

Han er sjanseløs i rettapparatet med dette, han må slette, og han kan overhodet ikke true deg med noe som helst.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man kan ikke gi noen samtykke om man er full, enkelt og greit. Om han gjør noe som helst med den videoen så kan du ruinere han. 

Vi bor ikke i usa og han vil ikke bli idømt erstatning. Men om han truer med å vise filmen, så anmelder du selvsagt. Egentlig bør du vel anmelde uansett om du var så full at han burde skjønt at du ikke var samtykkekompetent. 

Anonymkode: f6fd5...365

Du sparer på sms der du ber han slette filmen.

Du ber om å møtes ber han slette filmen så du ser det. Så ber du han slette fra slettede elementer. 

Så ber du han sende deg en sms om at den er slettet mens du ser han sende deg sms med bekreftelse på slettet film.

Så nevner du at det er ulovlig å filme noen uten samtykke, du kan ikke gi samtykke som full. Så informerer du han om at en anmeldelse vil skje om den ikke er slettet, eller om den deles. 

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Vi bor ikke i usa og han vil ikke bli idømt erstatning. Men om han truer med å vise filmen, så anmelder du selvsagt. Egentlig bør du vel anmelde uansett om du var så full at han burde skjønt at du ikke var samtykkekompetent. 

Anonymkode: f6fd5...365

Det finnes flere måter å ruinere folk på enn ved økonomisk erstatning. Det var ikke det jeg tenkte på i det hele tatt. Anmeldelse som fører til tap av rykte og feks jobbmuligheter er på mange måter langt værre enn den lille erstatning man hadde måtte betalt i det norske rettssystemet. 

Ja, enig! HI burde nok anmeldt dette uansett før han gjør det igjen med noen andre.

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det finnes flere måter å ruinere folk på enn ved økonomisk erstatning. Det var ikke det jeg tenkte på i det hele tatt. Anmeldelse som fører til tap av rykte og feks jobbmuligheter er på mange måter langt værre enn den lille erstatning man hadde måtte betalt i det norske rettssystemet. 

Ja, enig! HI burde nok anmeldt dette uansett før han gjør det igjen med noen andre.

Så det kommer på "rullebladet" uansett om saken blir henlagt?  Er ikke vits å anmelde noen i Norge, alt blir henlagt 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den makten skal du aldri gi han!

Begynner han å true med noe som helst skal du være sterk, si du ikke har noen betenkeligheter med å anmelde han. Han kommer ingen vei med "det var frivillig", for du var full og du angret i ettertid. Det er din kropp, og han kan ikke bruke film av den for å vippe makten i forholdet til hans side.

Han er sjanseløs i rettapparatet med dette, han må slette, og han kan overhodet ikke true deg med noe som helst.

Huff. Ok. Godt å vite. 

Jeg vil ikke fortsette med han nå. Jeg var ikke tilregnelig.

Juliea Ruler skrev (1 time siden):

Du sparer på sms der du ber han slette filmen.

Du ber om å møtes ber han slette filmen så du ser det. Så ber du han slette fra slettede elementer. 

Så ber du han sende deg en sms om at den er slettet mens du ser han sende deg sms med bekreftelse på slettet film.

Så nevner du at det er ulovlig å filme noen uten samtykke, du kan ikke gi samtykke som full. Så informerer du han om at en anmeldelse vil skje om den ikke er slettet, eller om den deles. 

Ja. Jeg skal gjøre det. Men jeg kan aldri vite om han har kopi av filmen. 

Du sier at filmen skal slettes, du var ikke i en tilstand til å gi det samtykket. Gjerne skriv det på melding slik at du har det skriftlig,

At filen er for stor er bare tullete, wetransfer.com kan brukes til å sende store filer.

Anonymkode: 33185...de5

Du ber han selvfølgelig om å slette filmen. 

Når der gjelder er eventuelt manglende samtykke må du kunne bevise at du eventuelt var for full. Det er ikke forbudt å ha sex selv om man har inntatt alkohol. Ikke er det forbudt å filme hverandre heller. Så lenge det er samtykket! Men var du så full at du ikke var samtykkekompetent er selvfølgelig saken noe annet. 

Anonymkode: 62d92...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...