Gå til innhold

Lyst å skrive men kan ikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Bruddet på respekten for folks eiendom (et jorde) og normen, som du kaller det, står det i forhold til å kalles «en frekk drittkjerring?» De åtte første svarene rettferdiggjorde det. Selv om de åtte første svarene ikke inneholdt direkte stygge ord til hi, var de likevel krasse og forsvarte det at bonden kalte henne «frekk drittkjerring.» De rettferdiggjorde det, de underbygget det. De tok parti med bonden som etter min mening åpenbart gikk langt over streken i måten han snakket til henne på. Hun ante ikke at det hun gjorde var galt, men folk kastet seg på og snakket om svikt i oppdragelsen, sammenlignet det hun hadde gjort med å «vase rundt i hagene til folk,» mangel på allmennkunnskap, null peiling, mangel på ydmykhet, respektløsthet osv. Som om hun omtrent hadde drept noen. Strålende eksempel på hvordan noen kaster seg over hi og hakker henne mentalt i småbiter. 

Anonymkode: 6aa95...6dc

Du overdriver noe voldsomt. Ingen hakket noen i småbiter, det ser alle som gidder å titte innom tråden igjen.
Og det er absolutt mangel på allmennkunnskap når man vaser rundt på andre jorder. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg har ikke det. Heldigvis så blir de aller fleste angrepene slettet, selv om det kan ta sin tid noen ganger. Fellesnevneren for de alle, er at de kommer fra anonyme brukere.

Anonymkode: ab82e...646

Så da er altså påstanden din helt uten verdi. 

Anonymkode: 60c3d...eec

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da ligger problemet hos deg.

Jeg har ikke noen problemer å snakke om. Hvis du ikke ser at de var nedlatende, og at de indirekte støttet den ufine bonden, er det du som har problemer. 
Sånn som det er det hele veien her. Er det så vanskelig å være litt støttende og et godt medmenneske?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke noen problemer å snakke om. Hvis du ikke ser at de var nedlatende, og at de indirekte støttet den ufine bonden, er det du som har problemer. 
Sånn som det er det hele veien her. Er det så vanskelig å være litt støttende og et godt medmenneske?

Mange støttet bonden i å gi beskjed, og hadde forståelse for at hn kunne bli frustrert over at folk tramper rundt som de eier hele verden. 

Mange får gode og støttende kommentarer, akkurat nå kan du titte innom trådene om hun som har blitt filmet og hun som søker jobb. Stort sett fine og hjelpsomme kommentarer. Men slikt legger du visst ikke merke til? 

Du overdriver noe voldsomt. Ingen hakket noen i småbiter, det ser alle som gidder å titte innom tråden igjen.
Og det er absolutt mangel på allmennkunnskap når man vaser rundt på andre jorder. 

Så da er altså påstanden din helt uten verdi. 

Jeg kan jo ikke til noe spm er slettet. men du får tro hva du vil, det er det samme for meg.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå må du gi deg. Det er da ikke mot forumreglene eller brukerangrep å støtte bonden.

Annonse

Det er synd du ikke vil dele noe du har behov for å dele, HI. Jeg kan på et vis forstå det, for det er noen padder her. I tillegg får noen av gjengangerne krasse svar. Det siste mener jeg er forståelig, når samme menneske gjentatte ganger spør om eller forteller om noe, og får 90% gjennomtenkte og kloke svar, men ingen når frem, da spisses budskapet. 

Selv synes jeg hovedtonen her inne er god, og har overskudd nok til å sile unna grumset. Hvis man kun ser de 5-15% som er ufine, er det nok bedre å ikke svare. 

Vi reguleres heldigvis ikke av opplæringsloven her, så det er ikke den individuelle vurderingen som avgjør om man blir mobbet eller ikke. Uenighet og kritikk er ikke mobbing før det blir systematisk, og det er vanskelig å se systematikk når nesten alle er anonyme. 

Nå har jeg lest raskt gjennom trådene på første side, og ikke i en eneste tråd ser jeg at noen hakker på og kritiserer hi. Bortsett fra noen få litt ufine kommentarer er det kun konstruktive og hyggelige svar. Noen stiller spørsmål, men ingen hakker og ingen mobber. 

Hva sier dere til det, dere som påstår at hi alltid skal tas? 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nå må du gi deg. Det er da ikke mot forumreglene eller brukerangrep å støtte bonden.

Jeg har ikke på noe som helst tidspunkt sagt det er imot forumreglene? (Det er her jeg kunne liret av meg noe om leseforståelse, men det gjør jeg ikke fordi jeg er ikke en sånn person. Andre gjør det villig vekk. Skjønner du hvor jeg vil?)

Bonden var ufin. Hi søkte støtte. Folk kastet seg på og støttet bonden. Det var ufortjent overfor hi. Tror du det var det hi opprettet tråden for? Å bli angrepet igjen?

Vær litt grei. Det koster så lite. I dette tilfellet, bare ikke skriv noe. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke på noe som helst tidspunkt sagt det er imot forumreglene? (Det er her jeg kunne liret av meg noe om leseforståelse, men det gjør jeg ikke fordi jeg er ikke en sånn person. Andre gjør det villig vekk. Skjønner du hvor jeg vil?)

Bonden var ufin. Hi søkte støtte. Folk kastet seg på og støttet bonden. Det var ufortjent overfor hi. Tror du det var det hi opprettet tråden for? Å bli angrepet igjen?

Hvor har du fått det fra at hi kan kreve støtte? Skal man ikke kunne svare om man ikke er enig med hi? 

Og du er jo ikke noe bedre enn noen med ditt lille forsøk på hersketeknikk. Du klarte jammen ikke å holde deg, du heller😂

Hvis man ikke tåler at folk har en annen mening, så må man logge av. At du syntes det var ufortjent er din mening, andre mener noe annet, sånn er det bare. Å være uenig er ikke angrep.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

(Det er her jeg kunne liret av meg noe om leseforståelse, men det gjør jeg ikke fordi jeg er ikke en sånn person. Andre gjør det villig vekk. Skjønner du hvor jeg vil?)

Dette blir for dumt.

Hvor har du fått det fra at hi kan kreve støtte? Skal man ikke kunne svare om man ikke er enig med hi? 

Og du er jo ikke noe bedre enn noen med ditt lille forsøk på hersketeknikk. Du klarte jammen ikke å holde deg, du heller😂

Hun skrev da åpenbart ikke for å bli angrepet av dere. Ingen gjør det. Hun skrev for støtte. Det oste mellom linjene. 
Og nei. Jeg satte utsagnet mitt om leseforståelse i parentes. Det for å illustrere at enkelte andre lirer av seg dette utsagnet til det blir trøttende. Jeg skriver aldri slikt. Jeg kan også dra på med insinuasjoner og smileys, men det trenger jeg ikke. 
Syns du det har noen hensikt å diskutere dette mer? Vi er uenige, og det er greit. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvis man ikke tåler at folk har en annen mening, så må man logge av. At du syntes det var ufortjent er din mening, andre mener noe annet, sånn er det bare. Å være uenig er ikke angrep.

Mén hva du vil du, men vær grei når du formidler det.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hun skrev da åpenbart ikke for å bli angrepet av dere. Ingen gjør det. Hun skrev for støtte. Det oste mellom linjene. 
Og nei. Jeg satte utsagnet mitt om leseforståelse i parentes. Det for å illustrere at enkelte andre lirer av seg dette utsagnet til det blir trøttende. Jeg skriver aldri slikt. Jeg kan også dra på med insinuasjoner og smileys, men det trenger jeg ikke. 
Syns du det har noen hensikt å diskutere dette mer? Vi er uenige, og det er greit. 

Hun skrev for å få støtte, men hun kan ikke kreve det. Mener du at man kun kan svare om man er enig og støtter hi?

Jeg skulle forøvrig ønske at jeg fikk svar på #83…

Mén hva du vil du, men vær grei når du formidler det.

Så lenge folk holder seg innenfor reglene, så er det greit. Dere kan ikke lage personlige regler og retningslinjer for andre,

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hun skrev for å få støtte, men hun kan ikke kreve det. Mener du at man kun kan svare om man er enig og støtter hi?

Skal du nå kreve at jeg skal lese igjennom samtlige tråder på førstesiden? Blir ikke det litt ironisk all den tid man, sitat deg: «ikke kan kreve støtte?» 

Så lenge folk holder seg innenfor reglene, så er det greit. Dere kan ikke lage personlige regler og retningslinjer for andre,

Det er kun en vennlig anmodning om å være et godt medmenneske på generelt grunnlag.

Du synes jo overhodet ikke at det er greit.

Jo, det er helt greit å være uenig.
Poenget jeg prøver å formidle er at det er ikke alt man trenger å si eller skrive, og hvis det f.eks er sårende kan man vurdere å la være. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Du har heller ingen rett til å mobbe og være stygg med andre. Sier ekstremt mye om deg om du synes det er greit. Burde vært en obligatorisk sosial iq test for enkelte nettforum, slik at vi fikk silt ut det vi ikke vil ha. Hva oppnår du ved å være slem mot fremmede folk? Vokser du på det? 

Anonymkode: 2dc38...398

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er kun en vennlig anmodning om å være et godt medmenneske på generelt grunnlag.

Det er ikke mye vennlig å kalle folk for mobbere bare fordi de har en annen mening.

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Du har fått med deg at HI var bonden i den tråden?

Anonymkode: b93e3...b16

Du har fått med deg at HI var bonden i den tråden?

Anonymkode: b93e3...b16

Nei, hun var jo ikke det. Skjønte du ikke at det var et desperat forsøk fra hi på å vri tråden?

Du har heller ingen rett til å mobbe og være stygg med andre. Sier ekstremt mye om deg om du synes det er greit. Burde vært en obligatorisk sosial iq test for enkelte nettforum, slik at vi fikk silt ut det vi ikke vil ha. Hva oppnår du ved å være slem mot fremmede folk? Vokser du på det? 

Anonymkode: 2dc38...398

For dette er jo kjempehyggelig svart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...