Gå til innhold

Lyst å skrive men kan ikke

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Men er lovt å diskutere på en respektfullt måte det må jeg si. Mange her inne sliter med å si ting på en ok måte. Og svarer veldig stygt til hi eller andre. Uten at det er noe grunn til det en å være spydig. Derfor sitter admin å fjerner fleste kommentarer i trådene fordi folk ikke er greie med hverandre og er veldig nedlatende 

Anonymkode: ca947...830

Moderator fjerner en del, men jeg synes at moderator lar mye stygt og unødvendig stå igjen og.

Anonymkode: ab82e...646

Fortsetter under...

Folk er oppegående selv og trenger ofte ikke masse råd, diskusjoner rundt en egen situasjon. De fleste søker støtte og omsorg. Om jeg skriver et innlegg der jeg er sliten fordi… så er det ikke tusen råd jeg ber om. Ser flere hi der noen lufter seg og kommentarene strømmer inn med; hva var spørsmålet?? Hva lurte du på?? Som at det MÅ være et spørsmål eller en diskusjon rundt hvert innlegg? I en normal situasjon forteller man hverandre om ting som kan være tøft å stå i, uten at det ligger spørsmål eller trengende råd. 

Anonymkode: 2dc38...398

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Folk er oppegående selv og trenger ofte ikke masse råd, diskusjoner rundt en egen situasjon. De fleste søker støtte og omsorg. Om jeg skriver et innlegg der jeg er sliten fordi… så er det ikke tusen råd jeg ber om. Ser flere hi der noen lufter seg og kommentarene strømmer inn med; hva var spørsmålet?? Hva lurte du på?? Som at det MÅ være et spørsmål eller en diskusjon rundt hvert innlegg? I en normal situasjon forteller man hverandre om ting som kan være tøft å stå i, uten at det ligger spørsmål eller trengende råd. 

Man kan ikke forvente det på et diskusjonsforum altså, man må tåle at folk stiller spørsmål og kommenterer.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Man kan ikke forvente det på et diskusjonsforum altså, man må tåle at folk stiller spørsmål og kommenterer.

Hvis hi er ute etter råd og ber om det er det greit, også må folk respektere at det hi skriver i hi er det hun vil utlevere. Folk graver og skal bote mer og mer og mer, og blir sur når sine råd ikke blir tatt i mot, da kommer de syrlige kommentarene som: javel historien endrer seg med svarene du får.. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis hi er ute etter råd og ber om det er det greit, også må folk respektere at det hi skriver i hi er det hun vil utlevere. Folk graver og skal bote mer og mer og mer, og blir sur når sine råd ikke blir tatt i mot, da kommer de syrlige kommentarene som: javel historien endrer seg med svarene du får.. 

Så enig.. de vil grave seg til mer og mer info for å si hvor dritt og ustabil Hi er. Sett dette i tråder før

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så enig.. de vil grave seg til mer og mer info for å si hvor dritt og ustabil Hi er. Sett dette i tråder før

Det skjer hele tiden og er mye verre på dette forumet enn andre steder. Mulig det er fastgrodd noen sjeler her inne som får glede av å være stygge med andre. Det som er ekstra trist er at mange av disse skriver med nick, får liker av andre faste brukere, og dermed forsterker sin mobbing mot en ofte nedtrykt hi som bare ønsker å lufte seg eller motta litt sympati.

Anonymkode: 6aa95...6dc

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det skjer hele tiden og er mye verre på dette forumet enn andre steder. Mulig det er fastgrodd noen sjeler her inne som får glede av å være stygge med andre. Det som er ekstra trist er at mange av disse skriver med nick, får liker av andre faste brukere, og dermed forsterker sin mobbing mot en ofte nedtrykt hi som bare ønsker å lufte seg eller motta litt sympati.

Jepp.. noen med nick er ikke redde for å være stygge med andre og heller ikke de som trykker liker på kommentaren deres. Så glad det ikke er anonyme likes her. For da hadde det rent med likes på alle stygge kommentarer som på kvinneguiden 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Tror dere faktisk at fremmede på nett er deres fortrolige og er pålagt å være applauderende støtteapparat? Da har dere misforstått grundig.

Anonymkode: a11a2...c02

Jøss! Men altså, det går vel an å svare hyggelig uten at man blir et applauderende støtteapparat? Eller?  

Anonymkode: 0ec4b...2fc

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jøss! Men altså, det går vel an å svare hyggelig uten at man blir et applauderende støtteapparat? Eller?  

Anonymkode: 0ec4b...2fc

Enig! Så trenger man ikke svare i tråder der man ikke har noe konstruktivt å komme med. Da kan man la være, men enkelte må bare 

Jeg tenker at noen av dere ser mye av uenighet, spørsmål og kommentarer som dere ikke ønsker, som netttrollkommentarer. Sånn er det jo ikke, man må skille mellom de som er skikkelig stygge bare for å være stygge, og de som kommer med uønskede råd, tips og kommentarer.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at noen av dere ser mye av uenighet, spørsmål og kommentarer som dere ikke ønsker, som netttrollkommentarer. Sånn er det jo ikke, man må skille mellom de som er skikkelig stygge bare for å være stygge, og de som kommer med uønskede råd, tips og kommentarer.

Nei, ikke for min del. Det går på at jeg f.eks lufter noe i frustrasjon, noe som i de fleste tilfeller er utenfor min kontroll, men det ender alltid med at flere legger opp til at det er min skyld dette har skjedd meg. Til og med da jeg ba om en god oppskrift på kake, var det en som mente at jeg helt sikkert var for feit til å spise kake. Eller da jeg skulle ha dåp og lurte på om x antall kaker ville være nok. Det var ikke måte på hvor dårlig menneske jeg var som ikke bakte flere/bedre/større kaker. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Eller da jeg skulle ha dåp og lurte på om x antall kaker ville være nok. Det var ikke måte på hvor dårlig menneske jeg var som ikke bakte flere/bedre/større kaker. 

Man kan ikke spørre om antall kaker her inne, det er som å vifte med et rødt flagg ovenfor overraskende mange. Folk gåt helt bananas.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Til og med da jeg ba om en god oppskrift på kake, var det en som mente at jeg helt sikkert var for feit til å spise kake.

Sånn må man bare roverse, ignoere, evt rapportere og gå videre. Jeg har fått mange tullete aggressive kommentarer slengt etter meg, noen dager treffer de bedre enn andre. Det beste er å ignorere det, det er ingenting som er så gøy for nettrollene som at folk reagerer, spesielt hvis man reagerer sårt, da koser de seg skikkelig.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er man i en sårbar og fortvilt situasjon kan man ikke utsette seg for dette forumet. Det er nok med en drittkomnentar det. En person kan få 10 fine tilbakemeldinger, men den ene ekle er den som stikker 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Man kan ikke spørre om antall kaker her inne, det er som å vifte med et rødt flagg ovenfor overraskende mange. Folk gåt helt bananas.

Sånn må man bare roverse, ignoere, evt rapportere og gå videre. Jeg har fått mange tullete aggressive kommentarer slengt etter meg, noen dager treffer de bedre enn andre. Det beste er å ignorere det, det er ingenting som er så gøy for nettrollene som at folk reagerer, spesielt hvis man reagerer sårt, da koser de seg skikkelig.

Problemet er at man får lyst til å dementere. Svare tilbake at det de kommer med er feil, løgn, oppdikting. Det var jo ikke sånn. Faller man for den fristelsen, er tråden ødelagt. Da koser de seg. På en annen side, svarer man ikke tilbake, er tråden også ødelagt, for da virker det som kverulanten eller trollet hadde rett, eller i det minste et poeng, selv om det overhode ikke var slik de påstod. De ønsker kun å lage dårlig stemning, å gi noen en kjip dag. 

Så rart at så mange gidder å være her når dere er så misfornøyde med forumet? 

Jeg har ikke samme opplevelse, jeg syns forumet er hjelpsomt, morsomt og interessant. Snurpefittene gidder jeg ikke å bry meg med, jeg overser glatt kommentarene deres. Men så er jeg en person som ikke tar alt opp i verste mening, men fokuserer på de gode rådene og tenker at folk flest er hyggelige selv om de kanskje formulerer seg litt uheldig noen ganger. 

Anonymkode: 60c3d...eec

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så rart at så mange gidder å være her når dere er så misfornøyde med forumet? 

Jeg har ikke samme opplevelse, jeg syns forumet er hjelpsomt, morsomt og interessant. Snurpefittene gidder jeg ikke å bry meg med, jeg overser glatt kommentarene deres. Men så er jeg en person som ikke tar alt opp i verste mening, men fokuserer på de gode rådene og tenker at folk flest er hyggelige selv om de kanskje formulerer seg litt uheldig noen ganger. 

Joda, men det er blitt så gjentagende i det siste. Jeg kan nesten nøyaktig forutse hvordan en tråd vil utvikle seg basert på de to første svarene hi får. En eller annen svarer at «Ehh, det der er jo din egen feil. Du burde visst … Er du litt kort? Mangler du grunnleggende kunnskap? Dette lærte jeg da jeg var fem år» Så hiver nestemann seg på med «Hi burde saksøke staten for dårlig skoleopplegg!» Eller igjen «har du dårlig leseforståelse?» Og så fyller de på med liker på hverandres spydigheter mens hi desperat forsøker å forklare hvorfor det ikke var slik eller sånn. Det er gjerne da kommentarene på «hvorfor skriver du ikke det med en gang?» kommer, eller at hi angivelig endrer på historien.
Det er ødeleggende. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Joda, men det er blitt så gjentagende i det siste. Jeg kan nesten nøyaktig forutse hvordan en tråd vil utvikle seg basert på de to første svarene hi får. En eller annen svarer at «Ehh, det der er jo din egen feil. Du burde visst … Er du litt kort? Mangler du grunnleggende kunnskap? Dette lærte jeg da jeg var fem år» Så hiver nestemann seg på med «Hi burde saksøke staten for dårlig skoleopplegg!» Eller igjen «har du dårlig leseforståelse?» Og så fyller de på med liker på hverandres spydigheter mens hi desperat forsøker å forklare hvorfor det ikke var slik eller sånn. Det er gjerne da kommentarene på «hvorfor skriver du ikke det med en gang?» kommer, eller at hi angivelig endrer på historien.
Det er ødeleggende. 

Jeg har med hånden på hjertet ikke lest mer enn en håndfull slike kommentarer på hi på de ti årene jeg har vært her. Nå tror jeg du overdriver noe helt skrekkelig, altså. 

Husker selv hvor mange dømmende folk det var i min tråd til og med når barnefar plutselig bestemte seg for å ikke kunne ha i sommerferien så mine besteforeldre steppet inn🤪 «avlys turen!» «avlys turen og ta med barnet ditt!!» at de skal gi slike råd (var jentetur jeg ble invitert til der de planla og tenkte etter når barnefar skulle ha mitt barn), altså halo, turen var bestilt for lenge siden og når besteforeldre ville gjerne passe på av egen initiativ så ser jeg ikke problemet at de gjerne ville ha henne 1 uke så hun fikk også se sine søskenbarn. Men da tok folk helt av og ga unødvendige råd, (som jeg ikke ba om engang)

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Husker selv hvor mange dømmende folk det var i min tråd til og med når barnefar plutselig bestemte seg for å ikke kunne ha i sommerferien så mine besteforeldre steppet inn🤪 «avlys turen!» «avlys turen og ta med barnet ditt!!» at de skal gi slike råd (var jentetur jeg ble invitert til der de planla og tenkte etter når barnefar skulle ha mitt barn), altså halo, turen var bestilt for lenge siden og når besteforeldre ville gjerne passe på av egen initiativ så ser jeg ikke problemet at de gjerne ville ha henne 1 uke så hun fikk også se sine søskenbarn. Men da tok folk helt av og ga unødvendige råd, (som jeg ikke ba om engang)

Jeg husker den tråden, du fyrte endel opp selv da.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg husker den tråden, du fyrte endel opp selv da.

Jeg forsvarte meg selv da. Men selvsagt var jeg den store stygge ulven når jeg fikk utrolig mange ekle kommentarer. Men mobberne ble glemt

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg forsvarte meg selv da. Men selvsagt var jeg den store stygge ulven når jeg fikk utrolig mange ekle kommentarer. Men mobberne ble glemt

Alltid.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei, det er ikke det jeg sier. Men man bør ikke alltid reagere på alt, og ta alt i verste mening. Den tråden gikk over styr, og jeg var en av de som reagerte på oppførselen fra enkelte, og mener den burde vært bedre moderert i stedet for å bli slettet.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kan ikke poste på et offentlig forum og regne med at svarene kun er støttende, vi skylder deg ingenting og dette er ren underholdning. Hvis du vil lufte der ingen er uenig med deg, mener motsatt, eller kommer med (faktisk velmente) råd får du oppdra katten din til å se forståelsesfull ut. Eventuelt skrive dagbok. Men med et sykt behov for å BLI SETT så velger du et forum av anonyme fremmede - da får du det du får.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du kan ikke poste på et offentlig forum og regne med at svarene kun er støttende, vi skylder deg ingenting og dette er ren underholdning. Hvis du vil lufte der ingen er uenig med deg, mener motsatt, eller kommer med (faktisk velmente) råd får du oppdra katten din til å se forståelsesfull ut. Eventuelt skrive dagbok. Men med et sykt behov for å BLI SETT så velger du et forum av anonyme fremmede - da får du det du får.

Slike som deg er grunner til krig i dette forumet. Alt skal angripes og spekuleres. Uansett hva. Jeg skal ikke si at alle skal støtte meg eller være enig men det gåt an å være litt mer høflig og si ting på et bedre måte en å angripe trådstarter? Det er jo ikke så vanskelig er det vell? Eller om man ikke har noe fornuftig så burde man la være å kommentere 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...