Gå til innhold

Lyst å skrive men kan ikke

Anbefalte innlegg

I dag har det vært en vanskelig dag. Har lyst å skrive noe om dette her inne da vi kanskje er flere som har samme erfaring. Men siden dagen har vært såpass krevende er jeg sårbar. Så jeg tør faktisk ikke legge det ut her grunnet nettrollene her inne. Veldig ødeleggende for oss som som prøver å være seriøse og ønsker å bidra med støtte til hverandre. Så da tør jeg ikke utsette sårbarheten min her inne. 

Anonymkode: 2dc38...398

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450063-lyst-%C3%A5-skrive-men-kan-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert en god avgjørelse. Skriv dagbok i stedenfor.

Anonymkode: b93e3...b16

Får ikke mye respons i en dagbok der folk kan gi gode kloke svar. Det får man dessverre ikke her inne 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Får ikke mye respons i en dagbok der folk kan gi gode kloke svar. Det får man dessverre ikke her inne 

Du får ikke noen som slenger dritt heller. Noen ganger holder det å skrive det ned og kanskje lese det selv.

Anonymkode: b93e3...b16

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hi skal tas uansett? Nettrollene går da etter alt og alle.

Anonymkode: ab82e...646

Ja, men 99% går på hi.. vet det er dumme folk som sitter å møkker seg ut, men det er en risiko når man er sårbar. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I dag har det vært en vanskelig dag. Har lyst å skrive noe om dette her inne da vi kanskje er flere som har samme erfaring. Men siden dagen har vært såpass krevende er jeg sårbar. Så jeg tør faktisk ikke legge det ut her grunnet nettrollene her inne. Veldig ødeleggende for oss som som prøver å være seriøse og ønsker å bidra med støtte til hverandre. Så da tør jeg ikke utsette sårbarheten min her inne. 

Enig fikk mange frekke nettroll på meg da vi  ikke hadde lik syn på en sak. Utrolig ødeleggende i trådene

Anonymkode: ca947...830

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Enig fikk mange frekke nettroll på meg da vi  ikke hadde lik syn på en sak. Utrolig ødeleggende i trådene

Man er ikke automatisk et troll bare fordi ma har ulike syn på saker og ting

Anonymkode: a630b...000

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det er et diskusjonsforum, da har folk forskjellige meninger, det gjør ikke folk til et nettroll.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er et diskusjonsforum, da har folk forskjellige meninger, det gjør ikke folk til et nettroll.

Men er lovt å diskutere på en respektfullt måte det må jeg si. Mange her inne sliter med å si ting på en ok måte. Og svarer veldig stygt til hi eller andre. Uten at det er noe grunn til det en å være spydig. Derfor sitter admin å fjerner fleste kommentarer i trådene fordi folk ikke er greie med hverandre og er veldig nedlatende 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Ja man kan diskutere saker, men om noen føler for å lufte seg eller trenger støtte er ikke det en invitasjon til diskusjon. Heller ikke en rekke råd. Mange her inne blir rasende om noen ikke vil ta i mot rådet, og krever mer utfyllende informasjon. Det er helt galskap! Noen vil bare fortelle noe de synes er vanskelig, og kan få svar fra andre som har hatt lignende erfaringer, få støtte og omsorg. Når mine venner lufter seg til meg så er jeg forsiktig med å pøse på med råd, det er ikke det de trenger. Heller ikke min mening, men de trenger noen som kan lytte og støtte. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hi skal tas uansett? Nettrollene går da etter alt og alle.

På dette forumet er det ekstra ille. Det er et merkelig fenomen her inne at hi skal tas. Det er svært lite sympati å spore, du er en idiot og hjernedød dust uansett. 
Jeg har skrevet her inne om ting som har hendt meg fordi jeg har vært sliten og trist og søker sympati eller trøst. Det er det dummeste man kan gjøre - da får man så øra flagrer. Folk er slemme. Dette var ting som var helt utenfor min kontroll og på ingen måte min skyld, likevel vred den ene etter den andre det til at jeg fortjente det eller var skyld i det selv. Folk skrev åpenlyst med nick, og andre nickbrukere hev seg på med liker på de slemme kommentarene. Jeg var sjanseløs. 

Anonymkode: 6aa95...6dc

mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden):

Er man sårbar og ikke tåler det som måtte komme av kommentarer så bør man ikke skrive på forum.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tror dere faktisk at fremmede på nett er deres fortrolige og er pålagt å være applauderende støtteapparat? Da har dere misforstått grundig.

Anonymkode: a11a2...c02

Jeg har på ingen måte krevd at noen her inne skal være mitt «applauderende støtteapparat.» Det er forskjell på det og kun vise litt sympati, eventuelt bare være litt grei. Hvor vanskelig kan det være, liksom? Istedet er det enkelte som benytter sjansen til å være direkte ond, slem, nedlatende, ekkel. Og så understreker du et annet poeng jeg har adressert tidligere - at det skal være så innmari polarisert. Alt er svart/hvitt. Det finnes ingen nyanser. Og er du litt lei deg og poster en sårbar post i håp om litt støtte eller lignende erfaringer, trykkes man rimelig fort ned. Det er synd, syns jeg da.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har på ingen måte krevd at noen her inne skal være mitt «applauderende støtteapparat.» Det er forskjell på det og kun vise litt sympati, eventuelt bare være litt grei. Hvor vanskelig kan det være, liksom? Istedet er det enkelte som benytter sjansen til å være direkte ond, slem, nedlatende, ekkel. Og så understreker du et annet poeng jeg har adressert tidligere - at det skal være så innmari polarisert. Alt er svart/hvitt. Det finnes ingen nyanser. Og er du litt lei deg og poster en sårbar post i håp om litt støtte eller lignende erfaringer, trykkes man rimelig fort ned. Det er synd, syns jeg da.

Jeg synes synd på de folka som er så slemme og onde at de må ødelegge dagen til andre her inne for å føle seg bedre, de har det nok ikke så godt med seg selv, tenker jeg. Problemet er folk som nevner å bare ignorere disse kommentarene men når de gradvis avspores med flere stygge kommentarer så er man/ts  sjanseløs som bare det.

Hvis folk velger å være dritt mot andre så er de mindre smarte derfor kan du gi de din medfølelse. Det er ikke lett å være mindre smart og idiot i denne verden. 

Helt sant, forskning viser at mindre intelligente mennesker ofte ikke har samme mentale kapasitet til å oppføre seg anstendig spessielt mot mennesker på nett. 

Så alle disse skarpe svarene her inne kommer fra uskarpe hjerner. For alle som har litt omløp i hodet skjønner at selv om ikke tungen har et eneste ben så kan det knuse et hjerte. 

Anonymkode: c76df...e2f

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette er er anonymt diskusjonsforum. Det er ingen union støttegruppe hvor man kan «kreve» sympati. 

På anonyme formen er du aldri garantert hva du møter. Hvis du vil være garantert noen som gir deg støtte, så bør su egentlig prøve en faktisk støttegruppe og ikke er diskusjonsforum. 

Anonymkode: 8e4ea...add

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Dette er er anonymt diskusjonsforum. Det er ingen union støttegruppe hvor man kan «kreve» sympati. 

På anonyme formen er du aldri garantert hva du møter. Hvis du vil være garantert noen som gir deg støtte, så bør su egentlig prøve en faktisk støttegruppe og ikke er diskusjonsforum. 

Anonymkode: 8e4ea...add

Det handler om å ha en viss oversikt over hvilke forum dette er og hvilke mennesker som er her inne. Man leser jo trådene og ser jo hva som blir kommentert. Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor enkelte er her inne, går inn i tråder der det er åpenbart at hi har det tøft, og man bare henter frem popcorn og lirer ut av seg møkka si for å ta noen som er sårbar. Hvis det gir en glede og tilfreds er det nok mange sårbare og syke her inne. Folk som føler på utenforskap, lite nettverk, ensomhet og der forumet er det eneste de har av sosial omgang med andre folk. 
folk som lirer ut av seg slemme kommentarer er ofte de feigeste i samfunnet, folk som ikke tør snakke med andre irl. En influenser tok tak ondene problemstillingen, og reiste rundt med et tv team på slep, der hun oppsøkte disse nettrollene som har skrevet svært slemme ting til henne med åpen profil. Disse mennene fikk sjokk, de ble skamfull og hos hver og en av de var dette folk med store personlige problemer og folk som slet økonomisk. De fikk seg en wake up call når de fikk dette tv teamet på døra. 

Jeg synes ikke alle går på HI, jeg synes de aller fleste diskutere sak bra og nyansert.

Det jeg har merket meg er at det er en liten gjeng som alltid kommer inn med sleivspark. Som at foreldrene har sviktet eller sydd puter under armene om barnet har skolevegring. De sparker alltid de som har såre innlegg/problemstillinger og prøver å skrive det de tror sårer mest. Det har vært laget dokumentarer om slike mennesker. Selv når denne adferden førte til selvmord var de fornøyd. De fikk en slags gudefølelse ved å kunne påvirke andre, spesielt om det var avstand involvert. Ettersom det er enklere å såre enn å glede var det alltid negativt det de lirte av seg og de følte en seier når det påvirket andre. Jo større påvirkning - jo bedre. 

Men så er det også slik at noen av de som opprettet innlegg her, har en litt avvikende oppfattelse av virkelighet og sin rolle i denne. De vil gjerne ha støtte for en oppførsel eller en oppfattelse de har, som gjerne er veldig avvikende fra hvordan andre forstår situasjonen. Noen sitter gjerne alene uten innspill fra andre, noen sitter kanskje i ekkokammer. Noen har små avvik i oppfattelse, andre større. Men ettersom de ikke ser dette selv, så føler de at de blir angrepet uten grunn bare fordi "alle" skal ta HI, mens det i realiteten bare er uenighet fordi de fleste andre oppfatter virkeligheten og situasjonen annerledes. 

Så har du jo selvsagt de som finner på historier og svare så provoserende de kan for å holde liv i tråden så lenge som mulig. 

Anonymkode: dec33...4eb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke alle går på HI, jeg synes de aller fleste diskutere sak bra og nyansert.

Det jeg har merket meg er at det er en liten gjeng som alltid kommer inn med sleivspark. Som at foreldrene har sviktet eller sydd puter under armene om barnet har skolevegring. De sparker alltid de som har såre innlegg/problemstillinger og prøver å skrive det de tror sårer mest. Det har vært laget dokumentarer om slike mennesker. Selv når denne adferden førte til selvmord var de fornøyd. De fikk en slags gudefølelse ved å kunne påvirke andre, spesielt om det var avstand involvert. Ettersom det er enklere å såre enn å glede var det alltid negativt det de lirte av seg og de følte en seier når det påvirket andre. Jo større påvirkning - jo bedre. 

Men så er det også slik at noen av de som opprettet innlegg her, har en litt avvikende oppfattelse av virkelighet og sin rolle i denne. De vil gjerne ha støtte for en oppførsel eller en oppfattelse de har, som gjerne er veldig avvikende fra hvordan andre forstår situasjonen. Noen sitter gjerne alene uten innspill fra andre, noen sitter kanskje i ekkokammer. Noen har små avvik i oppfattelse, andre større. Men ettersom de ikke ser dette selv, så føler de at de blir angrepet uten grunn bare fordi "alle" skal ta HI, mens det i realiteten bare er uenighet fordi de fleste andre oppfatter virkeligheten og situasjonen annerledes. 

Så har du jo selvsagt de som finner på historier og svare så provoserende de kan for å holde liv i tråden så lenge som mulig. 

Anonymkode: dec33...4eb

Folk som har behov for å skyte der det treffer mest har som regel store smerter med seg selv. Friske mennesker som har det bra har ikke behov for å være slem med andre. Så de som skriver dritt må en bare tenke avslører seg selv med egen utilstrekkelighet og smerte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...