Gå til innhold

Dere som har fordommer mot Isabel Raad, har dere faktisk fulgt henne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mesteparten av det folk tjener penger på har null eller svært liten samfunnsverdi

Anonymkode: 2bbfc...a12

En underholdningsverdi for mange. Mange tjener gode penger på underholdning 

Anonymkode: dda92...8e8

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

At denne dama står på beina etter denne oppveksten er imponerende. Hun fortjener all medgang og lykke hun kan få 

Enig!

Anonymkode: a94e4...79e

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

En underholdningsverdi for mange. Mange tjener gode penger på underholdning 

Er  ikke uenig i det. Jeg støtter alle som alle som tjener penger på det de driver med uansett hva det er (så lenge det er lovlig)

Anonymkode: 2bbfc...a12

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det kunne ikke brydd meg mindre🤣🤣

Det tror jeg også sånn passe på. Om du ikke bryr deg, hvorfor har du da behov for å fortelle om ‘utdannelsen’ og ‘jobben’ din, i en tråd hvor det er helt irrelevant?

Anonymkode: 9a2b7...c1e

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det tror jeg også sånn passe på. Om du ikke bryr deg, hvorfor har du da behov for å fortelle om ‘utdannelsen’ og ‘jobben’ din, i en tråd hvor det er helt irrelevant?

Hvis du ikke ser det, basert på påstander jeg fikk, så er det ingen vits i å forklare. Men om du, eller andre, ikke tror på det jeg har sagt, så bryr det meg ikke det minste. Jeg vet hva jeg er god for uansett. 

Annonse

Gidder faktisk ikke å bidra til millionlønn til noen som lever av å selge livet sitt. Det er forkastelig at influensere, som gjør en jobb som er så ufattelig ubetydelig, skal tjene mange mange ganger mer enn feks sykepleiere. En influenser er omtrent like samfunnsnyttig som en fotballspiller.  = 0

Anonymkode: e4d20...328

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Gidder faktisk ikke å bidra til millionlønn til noen som lever av å selge livet sitt. Det er forkastelig at influensere, som gjør en jobb som er så ufattelig ubetydelig, skal tjene mange mange ganger mer enn feks sykepleiere. En influenser er omtrent like samfunnsnyttig som en fotballspiller.  = 0

Så du ser ikke filmer eller serier heller? Skuespillere er vel heller ikke så samfunnsnyttige, men tjener vesentlig mer enn Raad. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Så du ser ikke filmer eller serier heller? Skuespillere er vel heller ikke så samfunnsnyttige, men tjener vesentlig mer enn Raad. 

Sammenligner du influensere med skuespillere? Er det det beste argumentet du har? Skuespillere forteller en historie i samspill med andre, og det er det. Influensere forteller om svada fra sitt eget liv, se på meg. Reklamerer og blir sponsa i hue og ræva. Det et så utrolig lavmål.  De er med på å skape et kroppspress som er farlig,  får usikre unge til å bruke penger slik at de selv kan tjene penger.  

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sammenligner du influensere med skuespillere? Er det det beste argumentet du har? Skuespillere forteller en historie i samspill med andre, og det er det. Influensere forteller om svada fra sitt eget liv, se på meg. Reklamerer og blir sponsa i hue og ræva. Det et så utrolig lavmål.  De er med på å skape et kroppspress som er farlig,  får usikre unge til å bruke penger slik at de selv kan tjene penger.  

Skuespillere er fullstendig overbetalte, og lever livet som en eller annen overklasse. Det står overhodet ikke i stil med formidlingsjobben de gjør på den hvite duken. Ser du ikke det?

Mange influensere leverer faktisk mye, i form av underholdning, humor, hjertesaker og lignende. Isabel Raad er ambasadør for forterhjemsaken for eksempel. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så er det ganske utrolig at du uttaler deg så bastant om noe du tydeligvis ikke har peiling på, all den tid du åpenbart ikke har fulgt vedkommende. Du vet jo ikke hva du snakker om, men uttaler deg basert på fordommer. Derfor tar jeg dine uttalelser med en stor klype salt og tillegger dem lite vekt. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo snakk om to sider av underholdningsbransjen.

Ikke noe matnyttig hverken ved glossa magasiner, stand up artister, skuespillere eller influensere, annet enn at de underholder folk.

Hva slags underholdning man foretrekker kan man velge helt selv, og man kan selvfølgelig si at skuespill er mer kultur enn motemesser, men det er underholdning.

Hvor flinke influenserner er til å underholde bestemmer lønnen deres, for det er mange som ønsker å bli influenser som ikke får det til. Akkurat som det er mange som vil bli både popartist og skuespiller, men mangler talentet.

Jeg leste Starlet og Det Nye da jeg var ung, fulle av mote, sminke, kroppspress og div, men vi ble underholdt. Dagens unge leser ikke ukeblader, de følger folk på sosiale medier, jeg ser ikke helt hvorfor det er så mye verre enn de magasinene vi leste.

Anonymkode: 5f8b3...d18

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skuespillere er fullstendig overbetalte, og lever livet som en eller annen overklasse. Det står overhodet ikke i stil med formidlingsjobben de gjør på den hvite duken. Ser du ikke det?

Mange influensere leverer faktisk mye, i form av underholdning, humor, hjertesaker og lignende. Isabel Raad er ambasadør for forterhjemsaken for eksempel. 

Mener du at norske skuespillere er fullstendig overbetalte? Seriøst?

Annonse

HvIlken skuespiller tjener mer enn 1,5 - 2 milioner i måneden?

Anonymkode: 942b5...759

Raad tjener opptil 2 millioner i måneden, og lever i  luksus i Dubai. Og du snakker om overbetalte skuespillere som lever i luksus, hjelpes.

Anonymkode: 942b5...759

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å følge en influenser av  hennes type er ikke sammenlignbart med å se en film eller en serie. Det er sammenlignbart med å spole over serien og kun se reklamepausene. 

Anonymkode: 9bb3e...bf3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å følge en influenser av  hennes type er ikke sammenlignbart med å se en film eller en serie. Det er sammenlignbart med å spole over serien og kun se reklamepausene. 

Anonymkode: 9bb3e...bf3

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å diskutere dette med dere, når dere kun baserer argumentene deres på antakelser og fordommer, uten å faktisk vite noe som helst. Det blir som å diskutere smaken av kantareller med noen som ikke har smakt det. 

Dere som anser dere intellektuelt og moralsk overlegne, burde vite at man kun har valide argumenter, dersom man kjenner all fakta. 

Har jeg sagt noe om norske? 

Nå var det en norsk influenser som blir diskutert i denne tråden, så om du plutselig vil diskutere internasjonale influensere og skuespillere må du nesten være litt klar på det. 

Jeg har fulgt Raad i et års tid og jeg har absolutt fordommer. Hun er underholdende og selvironisk, men hun fronter et overforbruk og miljøforurensning som er helt vannvittig. Jeg har ikke tall på antall flyreiser hun har gjort disse månedene og hun nettshopper som det ikke skulle komme noen dag i morgen. Og ha 10-20-30 designervesker er bare harry og lyser nyrik lang vei. 

Så ja, jeg vet hva jeg snakker om når jeg diskuterer denne spesifikke influenseren. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har fulgt Raad i et års tid og jeg har absolutt fordommer. Hun er underholdende og selvironisk, men hun fronter et overforbruk og miljøforurensning som er helt vannvittig. Jeg har ikke tall på antall flyreiser hun har gjort disse månedene og hun nettshopper som det ikke skulle komme noen dag i morgen. Og ha 10-20-30 designervesker er bare harry og lyser nyrik lang vei. 

Så ja, jeg vet hva jeg snakker om når jeg diskuterer denne spesifikke influenseren. 

Men hvorfor får hun så mye mer pepper enn f.eks Haaland?

Når man tjener så mye penger er det vel sånn at de bruker penger også? Det er et fråtseri og overforbuk, et luksusliv som jeg ikke misunner engang fordi det er så ekstremt, men det gjelder virkelig ikke bare influensere...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor får hun så mye mer pepper enn f.eks Haaland?

Når man tjener så mye penger er det vel sånn at de bruker penger også? Det er et fråtseri og overforbuk, et luksusliv som jeg ikke misunner engang fordi det er så ekstremt, men det gjelder virkelig ikke bare influensere...

Jeg følger ikke Haaland så det kan jeg ikke svare på, men at man tjener mye penger betyr ikke at man kan glemme alle moralske forpliktelser. Som fotballspiller må man jo nødvendigvis fly mye for å komme på kamper og trening, men man trenger ikke shoppe for titusenvis, for ikke å si hundretusenvis, i uka og kaste seg på et fly med det samme man kjeder seg litt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...