oslofrk Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Jeg må bytte bil og ha NULL peil. Bor et sted med mye snø og kaldt (-20/25) om vinteren. Ønsker trygg bil med plass til barn og hundebur, firehjulstrekk og hengerfeste. Tenker å bruke rundt 200’. Hva bør jeg gå for?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Tips 1. bruktbilselgere lyver. Jeg vet, jeg ble også overrasket over å finne ut av det! Men bare sånn at du er klar over det og helst av alt har med deg noen som kan dette med bil hvis du kjøper brukt. Anbefaler Volvo. Det er bil som er best tilpasset våre forhold vinterstid. Fortsatt en av de tryggeste. Med Webasto. Webasto er sånn "varme bilen"-greie som du kan starte en 5-10 minutter før du skal kjøre så er bilen skikkelig varm når du setter deg i bilen, selv i minus 20-25. Her er et enkelt søk på firehjulstrekk, Webasto og hengerfeste for Volvo: https://www.finn.no/car/used/search.html?fuel=6&fuel=8&make=0.818&price_to=200000&q=webasto&sales_form=1&sort=MILEAGE_ASC&wheel_drive=2 Anonymkode: f7d8a...d74
Anonym bruker Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Jeg kan anbefale VW Tiguan. Jeg synes det er greit med bil for pengene og den har grei bakkeklaring. Få hjelp av en du kjenner som kan bil. 200' er ikke så mye for de kravene du har satt. Om du ser på Volvo-linken over her har de bilene gått langt. Jeg hadde nok vært litt skeptisk til å kjøpe en bil som har gått så langt. Det er viktig å se etter rust. Det kan fort bli dyrt om det er en del rust på bilen. Det kan også være lurt å behandle den etter kjøp for å forebygge rust. Webasto (eller tilsvarende) er veldig kjekt å ha når det er så kaldt. Jeg synes det er tryggere å kjøpe hos forhandler enn hos privatperson. I tillegg er det lurt å gå gjennom tilsynsrapporten på bilen om det foreligger en slik (f.eks. sjekk for tidligere kollisjoner etc). Om du får litt garanti med på kjøpet er det lurt å ta en garantiutløstest hos NAF før denne utløper, men bilen du er ute etter selges nok ofte as-is. Anonymkode: 6ea15...693
Anonym bruker Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Kjøp deg en Ford Kuga! Utmerket vinterbil. Anonymkode: ae89c...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå