Gå til innhold

Ekstra hjerteslag

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med dette siden sommer og det har bare blitt værre med tiden. Har det omtrent hele dagen, og det er veldig ubehageligt. Jeg får hosterier og små andpusten og idag har det vært helt grusomt. Nå er jeg aå sliten av det og har bestilt legetime for en sjekk. Samboer hører ekstra slaget. Det går dunk.. dunkdunk.. dunk.. dunkdunk hele tiden. Jeg får på betablokker fra før av men ikke pga dette, men for høy puls

Anonymkode: 71801...516

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450025-ekstra-hjerteslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Er det mulig å merke om hjertet slår et ekstra slag altså? Jeg merker ikke om hjertet slår 89 eller 90 slag i minuttet eller mere.

Anonymkode: cdef4...c61

Er det ett forsøk på å være morsom eller uvitende?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Har du et sykehus med atrieflimmerpoliklinikk i nærheten?  Dit kan du ringe og få sjekket om du har det. Tungpust og hoste kan være tegn på det. Du må få det sjekket.

Anonymkode: 99a02...315

Det aner jeg ikke.. hører til Stavanger sykehus.. ja vurderte å reise til legevakta men vet ikke hvor mye hjelp det hadde vært liksom.. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Da kommer du deg til hjertespesialist. Få rekvisisjon til det snarest.

Har mistet 2 til det der, de ble 63 og 51 år.... Hadde de kommet til behandling tidlig kunne de ha blitt gamle

Anonymkode: 9d032...0bc

Ekstra hjerteslag som dødsårsak? Eller var det et annet sykdom inni bildet? 

Anonymkode: d348a...5af

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det aner jeg ikke.. hører til Stavanger sykehus.. ja vurderte å reise til legevakta men vet ikke hvor mye hjelp det hadde vært liksom.. 

Ring de og forklar situasjonen. Ikke glem å si dette med hosting og tung pust - er viktige opplysninger når de vurderer om du skal inn til lege idag eller kan vente til fastlege i morgen.

Du skal selvfølgelig få sjekket opp dette, men om de ikke finner noe farlig, så er det veldig vanlig med ekstraslag. Jeg fikk masse av det da jeg kom i overgangsalderen og jeg både hosta av det og ble bekymra. Gikk med overvåking i et døgn og de fant mange ekstraslag men ikke noen grunn til bekymring. Min mann, min mor, min svigerinne og et par venninner har akkurat det samme, så det trenger absolutt ikke å være noe som er livstruende. 

Himmel og hav skrev (24 minutter siden):

Du skal selvfølgelig få sjekket opp dette, men om de ikke finner noe farlig, så er det veldig vanlig med ekstraslag. Jeg fikk masse av det da jeg kom i overgangsalderen og jeg både hosta av det og ble bekymra. Gikk med overvåking i et døgn og de fant mange ekstraslag men ikke noen grunn til bekymring. Min mann, min mor, min svigerinne og et par venninner har akkurat det samme, så det trenger absolutt ikke å være noe som er livstruende. 

Jeg har også ekstraslag, og føler at jeg må hoste for å de bort. Har sjekket alt uten at det ble funnet noe. Så det trenger som Himmel og hav skriver ikke være farlig, selv om det er greit å sjekket det ut.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ekstra hjerteslag som dødsårsak? Eller var det et annet sykdom inni bildet? 

De døde av hjertestans. Gikk på medisiner på grunn av ekstra hjerteslag, men var ikke så flinke til å huske å ta den. Ingen andre sykdommer. Var heller ikke overvektige 

Jeg har ujevn hjerterytme, faktisk er det ganske vanlig med både ekstraslag og hoppe over et slag.

Har vært til det meste av tester, ingenting å sette fingeren på. Hjertelegen var veldig tydelig på at de aller fleste opplever ekstraslag uten at det er noe videre fare. 

Men alltid lurt å få sjekket ut, så ikke nøl med det. 

Anonymkode: 3edb1...9e1

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

De døde av hjertestans. Gikk på medisiner på grunn av ekstra hjerteslag, men var ikke så flinke til å huske å ta den. Ingen andre sykdommer. Var heller ikke overvektige 

Mest sannsynling var ekstra hjerteslag et symptom på noe mer som de fikk behandling for, som også forårsaket død..ekstraslag alene kan ikke føre til så alvorlig forløp ..tipper det var uoppdaget hjertefeil, som har høy arvelig faktor og kan føre til død.. veldig trist uansett. Sjekk hos legen er alltid lurt! 

Anonym bruker skrev (På 28.9.2024 den 22.23):

Jeg har slitt med dette siden sommer og det har bare blitt værre med tiden. Har det omtrent hele dagen, og det er veldig ubehageligt. Jeg får hosterier og små andpusten og idag har det vært helt grusomt. Nå er jeg aå sliten av det og har bestilt legetime for en sjekk. Samboer hører ekstra slaget. Det går dunk.. dunkdunk.. dunk.. dunkdunk hele tiden. Jeg får på betablokker fra før av men ikke pga dette, men for høy puls

Har du gått lenge på betablokker?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mest sannsynling var ekstra hjerteslag et symptom på noe mer som de fikk behandling for, som også forårsaket død..ekstraslag alene kan ikke føre til så alvorlig forløp ..tipper det var uoppdaget hjertefeil, som har høy arvelig faktor og kan føre til død.. veldig trist uansett. Sjekk hos legen er alltid lurt! 

Som er derfor HI må få det sjekket opp. Det KAN være alvorlig selv om det ikke behøver å være det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...