Gå til innhold

Reise og medisiner

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at medisiner må være i original emballasje, men holder det at piller er i sånt brett som man trykker dem ut av, eller må papp-forpakningen rundt også være med? Det er jo den navnet mitt står på.

Og må jeg kunne fremvise resept? Har jo bare e-resept.

Anonymkode: 6605a...83d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450013-reise-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvsagt lurt å ha papirene i orden. Jeg reiser av og til med pappembalasjen og av og til med bare pilleprettet. På pillebrettet står det hvilke medisiner det er. Jeg har aldri noen sinne blitt stoppet, men regner med at de ikke er så opptatt av at man skal vise at man har resept på vanlige medisiner som f.eks. blodtrykksmedisiner. 

Vi reiste noen år med sterke medisiner til bruk ved epilepsianfall. Disse står på listen over narkotika. Da bestilte vi et eget dokument fra apoteket som forklarte hva dette var, hvem det var til og hvorfor. Vi ble heller ikke stoppet her, men om vi hadde blitt stoppet hadde vi hatt dokumentasjon slik at vi ikke fikk problemer med innførsel. 

Anonymkode: 919a8...9e0

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg forstår at medisiner må være i original emballasje, men holder det at piller er i sånt brett som man trykker dem ut av, eller må papp-forpakningen rundt også være med? Det er jo den navnet mitt står på.

Og må jeg kunne fremvise resept? Har jo bare e-resept.

Anonymkode: 6605a...83d

Du må reise med medisiner i orginalembalasje, med navnet ditt på. Det er eneste måte å bevise at medisinen er din! Bør og få med en lapp over reseptene dine på apotek eller lege! 
Er det sterke smertestillende og du skal reise i schengenland, må du ha med schengenattest, fås på apotek, må ha med pass.

Er det land utenfor schengen, bør du ha med et « to who it may concern» ark fra apoteket

Anonymkode: 389b2...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...