Anonym bruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Noen som har noen gode historier om mennesker som er egosentrert og entitled og føler på at de skal få skal ha spesialbehandling? Har opplevd en del i det siste og er oppriktig fascinert av hva andre kan synes er greit Tror flere av dem krever spesialbehandling uten å forstå at det er det de krever for det er helt naturlig for dem at de skal få det som de vil og det som passer dem best - helt uavhengig av hva som passer andre. Jeg har møtt foreldre som ble fornærmet fordi klubbturen til datteren ikke ble flyttet fordi datteren hadde mest lyst til å dra på kino med foreldrene. De fikk selvsagt nei, men ble sjokkert over at klubben likevel reiste uten datteren når de selv valgte å dra på kino og ikke møte opp til avreise. De mente klubben burde endret sitt svar når de så at datteren ikke stilte opp og forstod at de virkelig mente alvor med å gå på kino fremfor å stille til oppmøte. Turen burde da vært utsatt til dagen etter eller neste helg. Det var jo så viktig for miljøet at alle var med! Jeg har sett mennesker på tivoli etc stille seg fremst i kø fordi de hadde jo ikke tid til å stille seg bakerst! Da rakk de jo ikke så mye som de hadde tenkt. Foreldre som kaster bort ballene til andre barn slik at barnet deres skal få komme fremst i køen med å skyte på blink. Folk som tok andres gevinster på 17. mai fordi barnet deres ville jo heller ha den gevinsten (barnet hadde vunnet en liten gevinst). Foreldre som dytter bort andre barn i køen fordi sønnen deres synes dette var så gøy at han måtte få prøve flere ganger. Flere av de andre barna i kø hadde ikke fått prøve en gang enda. Selv om det var én is til alle barna forsynte en mor seg med tre stykker til sønnen (for han er så glad i is) og at det da var noen som kanskje ikke fikk, ofret hun ikke en tanke. Foreldrene som kontaktet skolen i forkant av en teateroppsetning for at fortelle hvilken rolle datteren ville og skulle ha. Også har du de som på konsert, kino og teater oppfører seg som de er i sin egen stue og ikke tar hensyn til noen. En gang på en festival så jeg noen skravle på en intimkonsert. De ødela opplevelsen for de andre og for bandet. Litt senere så jeg de samme igjen på en annen konsert. Der var det noen sin mobiltelefon ringte. Personen hadde nok bare glemt å sette den på lydløs og fikk den rask skrudde av. Likevel ble de kjempesur og aggressive fordi de fikk ødelagt sin konsertopplevelse. Tenk at noen kunne være så respektløs og ødelegge deres opplevelse (men det var tydeligvis greit at de selv gjorde det... ) Jeg synes slike mennesker både irriterer og fascinerer. Noen som har noen historier? Anonymkode: f67a5...be8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450008-egosentrert-og-entitled/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Jeg kjenner til noen som flyttet inn i nytt hus og forventet helt seriøst at bonden på gården ved siden skulle hugge ned en skog for at de skulle få sjøutsikt og at de skulle slippe å betale for brøyting siden det uansett måtte brøytet til huset lenger inn i veien. Anonymkode: 7b8bb...cae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450008-egosentrert-og-entitled/#findComment-150141428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september Jeg har jobbet for ei som syntes det var helt greit å betale lønn når det passet henne, ikke etter avtale eller lov. Kunne ikke skjønne at folk slutta der 😅 Anonymkode: 19e97...3c8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450008-egosentrert-og-entitled/#findComment-150141526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå