Gå til innhold

Tenker dere noen gang dette når dere har hatt selgere på døra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det gjelder alarmer, vi har ikke det og vil ikke ha det heller. Da tenker jeg av og til at de er ute å sondere for å se hvem som har og ikke har/vil ha og videreformidler det til kriminelle som kan gjøre innbrudd😅hadde nettopp sector alarm på døra, har sagt nei flere ganger og sier at vi tar kontakt hvis vi er interesserte.

Vi bor på et byggefelt med masse naboer, og vi passer på hverandre her. Vet at det ikke er 100% sikkert altså. Selgeren fortalte at ene naboen i gata hadde hatt innbrudd 2 ganger i huset, men han kunne ikke si hvem pga taushetsplikt, greit nok, men her har vi facebook sider der mange legger ut info hvis det er mistenklige ting i nabolaget og vi naboene snakker sammen, har ikke hørt et eneste ord om det...

Så, tenker dere noen gang på sånt hvis dere sier nei?

Anonymkode: 0f0d1...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det med at det har vært innbrudd er bare bullshit og noe de sier. Broren min jobba som selger før. Men de gir ikke informasjon til kriminelle nei, selv om det er fristende å tenke det. Sikkert ett og annet råttent eple i de kurvene og, men det er ikke normalen 

Anonymkode: 79e23...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke at alarmselskapene har en lang liste over ulike kriminelle som de samarbeider med. 

Anonymkode: a43a1...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat det med at det har vært innbrudd er bare bullshit og noe de sier. Broren min jobba som selger før. Men de gir ikke informasjon til kriminelle nei, selv om det er fristende å tenke det. Sikkert ett og annet råttent eple i de kurvene og, men det er ikke normalen 

Anonymkode: 79e23...515

Ja, vi hadde hørt om det for å si det sånn hvis det hadde vært innbrudd, så tror ikke på han der nei😅nei, jeg veit og regner jo med at de ikke gir noe informasjon, bare får sånn følelse samme dag også er det over.

Hi

Anonymkode: 0f0d1...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg tror ikke at alarmselskapene har en lang liste over ulike kriminelle som de samarbeider med. 

Anonymkode: a43a1...92c

Hehe...nei, jeg tror ikke det jeg heller, bare noe jeg for for meg😅

Anonymkode: 0f0d1...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alarm og bor i byggefelt, nesten alle husa som er i enden her, har og alarm. Noen hus lenger borte, har hatt folk luskende rundt garasje og dør og flere litt lenger borte har hatt innbrudd. De har med andre ord ikke vært her vi har alarm, så det hjelper! 
Men når det er sagt, så hadde jeg aldri kjøpt noe av noen som kommer på døra, heller ikke alarm! 

Tar å oppsøker det jeg ønsker selv

Anonymkode: 5f348...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe de sier fordi du skal tro at du bor i et utsatt område, og dermed kjøpe alarm system hos de. 

Anonymkode: 9cee2...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, selgere er alltid 100% helt ærlige og har ikke noe motiv for å lyve i det hele tatt.

Anonymkode: cffc0...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vi har alarm og bor i byggefelt, nesten alle husa som er i enden her, har og alarm. Noen hus lenger borte, har hatt folk luskende rundt garasje og dør og flere litt lenger borte har hatt innbrudd. De har med andre ord ikke vært her vi har alarm, så det hjelper! 
Men når det er sagt, så hadde jeg aldri kjøpt noe av noen som kommer på døra, heller ikke alarm! 

Tar å oppsøker det jeg ønsker selv

Anonymkode: 5f348...e11

Ja, det hjelper helt klart, det er jeg enig i. Jeg har jo ikke lyst til å ha innbrudd i huset selvfølgelig, men alt er jo forsikret, så sånn sett så er vi ikke så redde for det. Er jo selvfølgelig ting vi ikke får igjen hvis f.eks bunad osv blir stjelt da. Men er som du, oppsøker de hvis vi vil ha.

Det har vært en del lusking omkring her på feltet, og blitt stjelt ting fra garasjer og biler, men da har garasjen vært ulåst hos folk.

 

Hi

Anonymkode: 0f0d1...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En selger kom til oss for å selge alarm. Da fortalte han en tåredryppende historie om seg selv, da denne alarmen reddet livet hans. Så spurte han om vi hadde barn og alder på barna. Da kom han med mye slik at jeg nesten hadde dårlig samvittighet for å ikke kjøpe alarm. De vet hvordan de får salg. 
Jeg har selv jobbet som tlf selger for mange år siden, og vi ble drillet på hvordan lese folk og hva vi kunne si. Så jeg svarer ofte at jeg har vært selger selv, og vet hva de prøver på. Da gir de seg ofte. De får gode provisjoner på hvert salg, så da legge de sjela si i det 

Anonymkode: 9cee2...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...