Gå til innhold

Rart å gp uten sokker i sko?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var ute å fløy med en kollega i dag, jeg hadde  ankelstøvletter å måtte ta de av i sikkerhetskontrollen. Jeg hadde ikke sokker på meg og min kollega utbrøyt spontant når hun så det - "oi har du ikke sokker på deg?"

Jeg ble litt satt ut av henne og svarte bare nei.

Er det så rart å ikke ha sokker i sko når det ikke er midtvinters?

Anonymkode: d4ab3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er litt ekkelt når folk ikke har sokker i støvletter og andre tette sko. Men hver sin lyst. 

Anonymkode: eaa10...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt ekkelt ja. Man går og trør barbeint på en flyplass, for så å hoppe opp i egne sko, men også fordi å ikke ha strømper genererer ekstra uggen lukt i skoene og på føttene. Kunne aldri ha gått barbeint i tette støvletter, nei.

Endret av Rhapsody in blue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syns jeg da ikke er rart. Og hvorfor er det mer ekkelt å gå barbeint på en flyplass, enn ute? Ser mange som går barbeint ute i parker og strender etc, om sommeren. Det hunder og katter (og enkelte plasser mennesker og) tisser og bæsjer. Og folk spytter ekle slimete klyser, fulle folk spyr, og andre ekle ting.
Om folk vil gå barbeint i støvletter så gjerne for meg - ser ikke noe ekkelt i det. Jeg skal ikke spise eller drikke fra de støvlettene likevel jeg. 

Anonymkode: 0e737...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg er rart og litt ekkelt. Skoene lukter lettere tåfis da. Det et lettere å vaske sokker enn støvlettee. Jeg hadde også syntes det var ubehagelig å gå uten.

Anonymkode: 3773d...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei det syns jeg da ikke er rart. Og hvorfor er det mer ekkelt å gå barbeint på en flyplass, enn ute? Ser mange som går barbeint ute i parker og strender etc, om sommeren. Det hunder og katter (og enkelte plasser mennesker og) tisser og bæsjer. Og folk spytter ekle slimete klyser, fulle folk spyr, og andre ekle ting.
Om folk vil gå barbeint i støvletter så gjerne for meg - ser ikke noe ekkelt i det. Jeg skal ikke spise eller drikke fra de støvlettene likevel jeg. 

Anonymkode: 0e737...2ac

Ikke mange går barbeint utenfor strandområdet altså. Og man dusjer etter å ha vært på stranden. 

Anonymkode: eaa10...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhapsody in blue skrev (6 timer siden):

Ja, det er litt ekkelt ja. Man går og trør barbeint på en flyplass, for så å hoppe opp i egne sko, men også fordi å ikke ha strømper genererer ekstra uggen lukt i skoene og på føttene. Kunne aldri ha gått barbeint i tette støvletter, nei.

Man får jo like mange bakterier på sokkene som man gjør på bare føtter, så akkurat det argumentet holder ikke vann.


Jeg synes det blir svett og uggent hvis man ikke har sokker på, pluss at skoene gnager mer, spesielt hvis man skal gå dem lenge. Men det er vel vanlig blant de yngre å gå uten sokker for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuell svette fra føttene går jo rett i skoen om man ikke har sokker på og skoene vil hurtigere begynne å lukte. Mange har også lettere for å svette om man står med hud rett på skinn f.eks. Det er også mye enklere å rengjøre sokker. De fleste går nok med sokker i skoene for å beskytte skoene, men også fordi de synes det blir klammere å stå direkte på en skinnsåle.

Anonymkode: b0f25...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbeint i sko er ekkelt.  Eneste skotøyet man kan være barbeint i, er sandaler. 

Anonymkode: 45307...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som går barbent både i sko, i hagen, hjemme. Er klar over at noen synes det er rart. 
Men jeg svetter ikke på føttene. Det blir altså ikke klamt, fordi det ikke er fuktig. Jeg velger også komfortable sko i naturmaterialer (skinn med eller uten fór av ull) som varer i mange år før de er utslitt. Ingen av mine sko lukter noe som helst. 
Mannen min har stukket nesa oppi løpesko, flate sko og støvlettene mine flere ganger, fordi han mener at «alle» sin fotsvette lukter. Han har gitt seg altså. Vi har vært gift i 16 år, og det eneste skoparet som har luktet noe som helst var noen tursko som jeg plumpet i ei myr med🤢

Hvis jeg bruker sokker er det fordi komforten i noen typer fottøy ikke er så god, og jeg trenger en myk «buffer» mellom foten og skoen. Det gjelder blant annet mc-støvler, slalåmstøvler og gummistøvler. Jeg kan også ta på ullsokker i vintersko, hvis det er veldig kaldt. 

At dere andre mener at det må være klamt, svett og uggent å gå barbent i sko handler om at dere selv svetter på føttene. For oss som ikke har dette problemet er sokker bare i veien. 

Anonymkode: 6ca58...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Var ute å fløy med en kollega i dag, jeg hadde  ankelstøvletter å måtte ta de av i sikkerhetskontrollen. Jeg hadde ikke sokker på meg og min kollega utbrøyt spontant når hun så det - "oi har du ikke sokker på deg?"

Jeg ble litt satt ut av henne og svarte bare nei.

Er det så rart å ikke ha sokker i sko når det ikke er midtvinters?

Anonymkode: d4ab3...085

Ja, det er veldig rart å ikke ha sokker i sko, uansett årstid. Spesielt i situasjoner du vet du må ta av skoene. 

Anonymkode: a7bd6...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ett ord: fot sopp.

Anonymkode: a6c1e...e59

Det var to ord...

Anonymkode: 9caed...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er en av dem som går barbent både i sko, i hagen, hjemme. Er klar over at noen synes det er rart. 
Men jeg svetter ikke på føttene. Det blir altså ikke klamt, fordi det ikke er fuktig. Jeg velger også komfortable sko i naturmaterialer (skinn med eller uten fór av ull) som varer i mange år før de er utslitt. Ingen av mine sko lukter noe som helst. 
Mannen min har stukket nesa oppi løpesko, flate sko og støvlettene mine flere ganger, fordi han mener at «alle» sin fotsvette lukter. Han har gitt seg altså. Vi har vært gift i 16 år, og det eneste skoparet som har luktet noe som helst var noen tursko som jeg plumpet i ei myr med🤢

Hvis jeg bruker sokker er det fordi komforten i noen typer fottøy ikke er så god, og jeg trenger en myk «buffer» mellom foten og skoen. Det gjelder blant annet mc-støvler, slalåmstøvler og gummistøvler. Jeg kan også ta på ullsokker i vintersko, hvis det er veldig kaldt. 

At dere andre mener at det må være klamt, svett og uggent å gå barbent i sko handler om at dere selv svetter på føttene. For oss som ikke har dette problemet er sokker bare i veien. 

Anonymkode: 6ca58...720

Du går ofte barbeint i vintersko, brr. Ikke at jeg vil gå barbeint i skoa, men skulle ønske jeg var så varm på beina.

Anonymkode: c06fa...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ikke mange går barbeint utenfor strandområdet altså. Og man dusjer etter å ha vært på stranden. 

Anonymkode: eaa10...4ad

Dette elsker jeg.  "Man dusjer etter å ha vært på stranden". Gjør man det? Jeg gjør ikke alltid det. Kommer da helt an på behovet for en dusj

Anonymkode: 847f5...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (4 timer siden):

Man får jo like mange bakterier på sokkene som man gjør på bare føtter, så akkurat det argumentet holder ikke vann.


Jeg synes det blir svett og uggent hvis man ikke har sokker på, pluss at skoene gnager mer, spesielt hvis man skal gå dem lenge. Men det er vel vanlig blant de yngre å gå uten sokker for tiden?

Jeg er 25 og min kollega er en del eldre, så mulig du har rett i at det er vanlig blant yngre. De aller fleste venninnene mine er også som oftest barbeint.

Men det er mamma på snart 50 også da 

Anonymkode: d4ab3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en av dem som går barbent både i sko, i hagen, hjemme. Er klar over at noen synes det er rart. 
Men jeg svetter ikke på føttene. Det blir altså ikke klamt, fordi det ikke er fuktig. Jeg velger også komfortable sko i naturmaterialer (skinn med eller uten fór av ull) som varer i mange år før de er utslitt. Ingen av mine sko lukter noe som helst. 
Mannen min har stukket nesa oppi løpesko, flate sko og støvlettene mine flere ganger, fordi han mener at «alle» sin fotsvette lukter. Han har gitt seg altså. Vi har vært gift i 16 år, og det eneste skoparet som har luktet noe som helst var noen tursko som jeg plumpet i ei myr med🤢

Hvis jeg bruker sokker er det fordi komforten i noen typer fottøy ikke er så god, og jeg trenger en myk «buffer» mellom foten og skoen. Det gjelder blant annet mc-støvler, slalåmstøvler og gummistøvler. Jeg kan også ta på ullsokker i vintersko, hvis det er veldig kaldt. 

At dere andre mener at det må være klamt, svett og uggent å gå barbent i sko handler om at dere selv svetter på føttene. For oss som ikke har dette problemet er sokker bare i veien. 

Anonymkode: 6ca58...720

Jeg svetter heller aldri på føttene, bruker kun sokker når det er utrolig kaldt og jeg vet jeg må være lenge ute.

HI forresten, den over også 

Anonymkode: d4ab3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Dette elsker jeg.  "Man dusjer etter å ha vært på stranden". Gjør man det? Jeg gjør ikke alltid det. Kommer da helt an på behovet for en dusj

Anonymkode: 847f5...7f9

Jeg vet jo at det finnes mennesker som ikke har det man kaller normal hygiene, men ja, «man» dusjer jo etter en dag på stranden for å få bort salt, sand og solkrem. Men at noen ikke ser poenget ved å være ren vet vi jo. 

Anonymkode: eaa10...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er mere rart å bli satt ut av reaksjonen til vennen. Hvorfor bry seg om det? 

Anonymkode: eeea8...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var to ord...

Anonymkode: 9caed...680

Men det burde vært ett...

Anonymkode: f415e...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Syns det er mere rart å bli satt ut av reaksjonen til vennen. Hvorfor bry seg om det? 

Anonymkode: eeea8...cb1

Ble bare litt satt ut. Unnskyld at jeg spurte da

Anonymkode: d4ab3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart å ikke ha sokker i støvletter. Det hender jeg går uten sokker i joggesko, men de puster og dessuten vasker jeg dem ofte. 

Anonymkode: 38762...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det var to ord...

Anonymkode: 9caed...680

Ett ord: hu' mor.

Anonymkode: a6c1e...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...