Gå til innhold

Skal kjøpe nytt kjøkken - hvilken leverandør ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer jo litt an på både økonomi, husets stil og ikke minst hvilken stil dere ønsker, men om dere har råd ville jeg uten tvil valgt håndlaget snekkerkjøkken. Hvis ikke det er aktuelt vil jeg tro de fleste kjedeleverandører har modeller som også kan passe. 

Anonymkode: 9e47b...ee8

Hvilke by huset ligger i er jo helt irrelevant for spm ditt om kjøkken. Kommer an på hva dere liker det. Om dere vil ha noe moderne, romantisk og hvordan huset er innredet ellers. 

Anonymkode: 66125...e99

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvilke by huset ligger i er jo helt irrelevant for spm ditt om kjøkken. Kommer an på hva dere liker det. Om dere vil ha noe moderne, romantisk og hvordan huset er innredet ellers. 

Anonymkode: 66125...e99

Det er jo ikke irrelevant, for vi vil jo vite hvilke leverandører som er aktuelle i dette.

Anonymkode: e7114...e9b

Min erfaring er at leverandørene har mye av det samme og kvaliteten er ganske lik. 

Vi valgte hth da vi pusset opp for et par år siden, men det var fordi vi kjente ei som jobber der så hun tegnet og hjalp oss med det praktiske gratis og gav oss rabatt på kjøpet. Men hun har jobbet i tre forskjellige kjøkkenbutikker og sier det er mye likt og hos hth betaler du ekstra for merket.

Det er flere mindre møbelsnekkere som driver med kjøkken på sørlandet, jeg ville sjekket det også, kanskje det ikke blir så mye dyrere.

Anonymkode: b8e58...be9

Jeg brukte masse penger på Husebykjøkken, og det har skallet av ett par steder i malinga. Kosta en formue. Så har jeg brukte IKEA i en leilighet, og utover merket så kan man nesten ikke føle/se forskjellen. Annet enn prisen

Anonymkode: 6506c...70f

Annonse

Jeg satt inn nytt IKEA-kjøkken fot 22 år siden. Det er fortsatt fint. Det var ikke av de dyreste heller. For 4 år siden byttet vi ut et 48 år gammelt IKEA-kjøkken. Da var det helt utslitt, men jeg tviler på at så mange andre kjøkken hadde holdt lengre. 

Så lenge du velger heltre virker det som om IKEA er like bra som noe annet.

Anonymkode: dde32...ee4

Jeg fikk tegnet det kjøkkenet jeg ville ha hos en av de store leverandørene. Pris 160 000,- Så var jeg på IKEA og så et kjøkken som var rimelig likt. Samme stil. Tegnet det samme der for moroskyld, pris 41 000,- (uten benkeplate) Jeg valgte IKEA altså. Det er nå 12 år og like fint. Kjøpte benkeplate på Maxbo, kostet rundt 2 500,- det var tømming av lager. 
Kjøkken er viktig for meg, men jeg kunne ikke forsvare å bruke over 100 000,- mer for et mer fancy merke. 
Sjekk ut IKEA er mitt tips. Kanskje de har det du er ute etter der. 

Endret av Tante Hufsa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...