GÃ¥ til innhold

Dyrt 😳😳

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt søtt er dyrt i Norge, og det er da helt greit.

Skulle kjøpt noen druer isteden, de søte og sprø "autum crisp" koster under 25 kr på coop nå.

Heldigvis er det billigere med et eple enn en sjokolade....

Anonymkode: 8a291...453

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Alt søtt er dyrt i Norge, og det er da helt greit.

Skulle kjøpt noen druer isteden, de søte og sprø "autum crisp" koster under 25 kr på coop nå.

Heldigvis er det billigere med et eple enn en sjokolade....

Anonymkode: 8a291...453

Ja, det er jeg helt enig i. Godt er det, men var en anledning så i dag ble det dette. Ikke så ofte vi gjør det. Og blir lenge til neste gang. 

Anonymkode: e7354...d68

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Sønnen min skulle på butikken å kjøpe is og non stopp. Non stoppen kostet 50 kr. Så boks is fra FP og non stppp kom på 90 kr. Er det mulig? Skulle egentlig byttet det inn igjen. 

Ja, det er dyrt. Men du kan ikke klage over det her inne, for her det visst normalt å betale ublu priser mens man smiler over de snille kjøpemennene.

Anonymkode: 62cd4...9ad

Jeg synes ikke det er så dyrt, alt tatt i betraktning. Du får to standard grove brød for nitti kroner. Det er i mine øyne mer galskap enn prisen for en stor boks med is og nonstop. 
Heller billigere hverdagsmat, frukt og grønt enn billigere sukkervarer. 

Anonymkode: c799d...adf

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så dyrt, alt tatt i betraktning. Du får to standard grove brød for nitti kroner. Det er i mine øyne mer galskap enn prisen for en stor boks med is og nonstop. 

Enig i det. Det brødet vi spiser oftest koster 40 kr stk og kjøper av og til rimeligere til 20 kr stk. så støtter absolutt rimeligere hverdagsmat.  

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor enten det ene eller det andre? Det er LATTERLIG dyrt med både godteri og brød i dette landet. Hva mener du med at du ikke synes det er dyrt med godis «alt tatt i betraktning»?

Anonymkode: 69cb3...d79

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alt har blitt svindyrt. En boks druer (siden det var nevnt) kosta 49 kroner på Rema i går. Eplene er jo 60 kroner kiloen. Er jo billigere å kjøpe godteri

Anonymkode: ab7e6...9b7

Hva slags godteri får du til kilopris under 60 kroner??

Anonymkode: 34829...c24

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alt har blitt svindyrt. En boks druer (siden det var nevnt) kosta 49 kroner på Rema i går. Eplene er jo 60 kroner kiloen. Er jo billigere å kjøpe godteri

Anonymkode: ab7e6...9b7

Hvor bor du? Her koster eplene 30,- per kg.

Det er helt greit at søtsaker er dyrt. Akkurat som at alkohol, røyk og snus er dyrt.

Akkurat nå er jo mange grønnsaker billige og i sesong. I går lagde jeg vårruller (vegetariske) med kål, gulrot og løk. Billige råvarer og det blir kjempegodt. Lager mange og fryser ned.

Anonymkode: e9e6a...659

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor enten det ene eller det andre? Det er LATTERLIG dyrt med både godteri og brød i dette landet. Hva mener du med at du ikke synes det er dyrt med godis «alt tatt i betraktning»?

Anonymkode: 69cb3...d79

Jeg tror egentlig jeg var tydelig i mitt første svar, på hvorfor jeg ikke reagerer på kostnaden på is og non stop alt tatt i betraktning. Men jeg kan gjerne forklare det igjen:

Jeg mener at sett i lys av prisnivået på matvarer generelt så er det ikke uforholdsmessig dyrt med is og non stop. Skulle man senket prisene, eller bremset prisveksten, på noen matvarer så burde sukkervarer komme nederst på prioriteringslista. Både som et folkehelsemessig tiltak, og fordi det er det som monner for den enkeltes lommebok. Vi kjøper (forhåpentligvis) veldig mye mer grovbrød, meieriprodukter, frukt og grønt, enn bokser med is. Altså er det ikke at den ene isboksen man kjøper en sjelden gang koster 20 kroner mer som velter matbudsjettet. Det er de sunne  hverdagsvarene som hver koster 5-10-20 kroner mer, og som vi kjøper store kvanta av, som utgjør tusenlapper på budsjettet. 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Sønnen min skulle på butikken å kjøpe is og non stopp. Non stoppen kostet 50 kr. Så boks is fra FP og non stppp kom på 90 kr. Er det mulig? Skulle egentlig byttet det inn igjen. 

Synes da ikke det var spesielt dyrt. Du får to liter is og ganske mange nonstop. Det bør rekke til ganske mange mennesker, eventuelt ganske mange runder med kos. 

Anonymkode: 1b80d...27a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...