Gå til innhold

Til dere som har hatt konfirmant🌟


beachgirl

Anbefalte innlegg

Hvor mange inviterte dere?

Hva betalte dere for leie av lokalet om dere leide?

Hadde dere alle til middag/koldtbord?(Blir himla dyrt ser jeg)

Andre tips taes imot med stor takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første hadde vi hjemme, serverte grillbuffet, for det var det konfirmanten ønsket. Aner ikke hva prisen ble, men vi hadde både kylling, svinefilet, pølser og hamburgere, pluss ris, bakte poteter, div salater og grønnsaker og to sauser.

Andre hadde vi hjemme, serverte spekemat fra den lokale slakteren. Det kostet ca 200 kr pr pers og de serverte da store fat med div spekemat, eggerøre, rømme, potetsalat og flatbrød. Vi hadde i tillegg brød, lefser, karbonader og grønn salat.

Tredje hadde vi på et hotell. De serverte tapas/koldtbord inkl dessert og det kostet 495 pr pers. Drikke kom i tillegg.

Fjerde hadde vi på en bondegård som har bygget om låven til festlokale. De serverte tapas med lokal mat. Det kostet 395 pr pers. Drikke kom i tillegg og vi hadde med kaker selv.

Har vært mellom 25 og 30 gjester alle gangene. Barnas besteforeldre, tanter, onkler med partner og søskenbarn.

Anonymkode: 53ba8...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hadde vi hjemme med levert mat fra cateringselskap til 400 kr per hode. Der var vi 25 stykker. 
andremann leide vi lokale til 7.500 kr, fikk levert mat til 500 kr per hode, og vi var 31 stykk. 

Anonymkode: ac72d...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare holdt en konfirmasjon foreløpig og da hadde jeg den hjemme og laget all mat selv da jeg liker å lage mat. Vi har heller ikke så mange som har god catering her i byen så da ville jeg heller lage god hjemmelaget mat selv. Har faktisk aldri fått god mat servert fra lokal catering. 

Hadde buffet med flere varmretter og tilbehør og lagde alle kakene selv. Vet egentlig ikke helt hvor mye vi brukte på mat, drikke og kaker men det var under 5000 kr iallefall. Det ble vellykket men det var endel planlegging og timing. Hadde under 25 gjester, konfirmanten var storfornøyd. 

Anonymkode: 31906...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 45. De nærmeste med på seremonien (begrenset antall plasser), resten på muddag og kaker.

Leide lokale i et sameie der en venninne bor, fikk det for internpris på rundt 2500. Laget all maten selv, koldtbord og en viltgryte. Bestilte de fleste kakene. Kjøpte pynt på Temu og printet en bråte a4-bilder av konfirmanten.

Totale utgifter på ca 25000. 

Anonymkode: 4e168...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Har bare holdt en konfirmasjon foreløpig og da hadde jeg den hjemme og laget all mat selv da jeg liker å lage mat. Vi har heller ikke så mange som har god catering her i byen så da ville jeg heller lage god hjemmelaget mat selv. Har faktisk aldri fått god mat servert fra lokal catering. 

Hadde buffet med flere varmretter og tilbehør og lagde alle kakene selv. Vet egentlig ikke helt hvor mye vi brukte på mat, drikke og kaker men det var under 5000 kr iallefall. Det ble vellykket men det var endel planlegging og timing. Hadde under 25 gjester, konfirmanten var storfornøyd. 

Anonymkode: 31906...450

Samme her 😊 og vi kjører "reprise" neste år med neste konfirmant 😊 

Anonymkode: dcac4...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble ganske dyrt...da vi valgte å gjøre det enkelt for oss selv da vi står i en vanskelig livssituasjon siste året med alvorlig sykdom), hadde det på hotell og leie av lokale der med servitører og hovmester, de ordnet til alt for oss av bordsetting, ballongbue, blomster, håndterte og ordnet til kakebord etc( vi pyntet litt selv, lagde til bordkort og sang osv, pyntet gavebord), de ryddet alt etter oss. Og pakket samnen kakerester osv. Totalt 10 000. Maten der var 600 per pers, eksklusive drikke( betalte per brusflaske, og så 100 kr per pers kaffe/te/frukt). 

45 gjester.

Anonymkode: b0a24...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man trenger ikke og gjøre det så dyrt

har man god plass der man bor kan man ha det der og ha helt enkel koldtbor

eller bare koke noen pølser

Anonymkode: ffefe...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det på en resturant på en gård. Var vel 25 gjester, betalte 16.000 for alt. Hadde med kaker selv. 
Middagen besto av buffet, elgkarbonader, hjortegryte, kylling, lasagne, spekemat med eggerøre, brød, mange ulike salater. Det var helt sykt med mat. Fikk ikke med oss hjem det som var til overs. Dette var inkludert all drikke, brus og kaffe. Duker til bord osv. det eneste vi hadde med selv var blomster og bordpynt. Ønsket å ha egen bordpynt. Vi brukte dette stedet til begge barna våre. Veldig godt å komme til dekket bord, og gå fra alt når vi var ferdig. Var 100% verdt det 

Anonymkode: ebd6e...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det hjemme, 25 gjester, lagde all mat selv til koldtbord og varmretter. Alt av servise, duker og sølvtøy har vi jo selv, og pyntet med blomster fra hagen.  Aner ikke pris, knapt merkbart.

Anonymkode: dd09a...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har uansett ikke plass hjemme så vi booket et chambre separee på en restaurant og hadde tre-retter + kake (medbrakt). Vi kunne komme før på dagen og pynte litt selv, og de hadde projektor og lydanlegg der vi viste bilder av konfirmanten.

Vi var vel rett under 20 gjester, kom på ca 16 000 inkl tips + kake til ca 1000. Det var veldig deilig å slippe å tenke på noe som helst under middagen, annet enn å holde tale. Det koster litt, men da hadde vi jo også lokale, mat, drikke, servitører og rydding (måtte bare ta med oss pynt og gaver).

Anonymkode: 3fff4...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalet koster ca 3000 kr. 

Maten ordet vi selv, hadde koldtbord. 

Ca 35 gjester.

To av mine venninner hadde kjøkkenvakt og ordnet maten, dekket på matbort/kakebord, kokte kaffe osv. 

Anonymkode: 73617...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var 35. Leid lokale og catering. Med drikke, pynt, lokale, mat osv. ble det ca. 40.000,-

Anonymkode: 0fc4b...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt fire konfirmasjoner. 

Lokale har vært gratis, da mannen er aktivt med i en organisasjon som vi får låne av. 

Vi har hatt mellom 50 og 56 gjester.

Maten har jeg lagd selv, med god hjelp av mamma. Det har hvert gryte og koldtbord til alle fire. 

Jeg har bestilt to store kaker til hver gang, og ellers så har noen gjester bidratt med kaker. 

Ellers så er det drikke, snacks, frukt og pynt i tillegg.  

Har begynt tidlig med å handle inn, og fordelt utgiftene over flere mnd.  Tror nok totalen på selve selskapet kom på rundt 10 000. 

Så kommer jo klær og gaver i tillegg.  

Anonymkode: 68eaf...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leide lokale til 1000kr for begge to. Laget koldtbord selv. Kjøpte brus i Sverige var 28 og 33 gjester tror jeg. Første i 2015 kom totalt på ca 13 000, andre i 2023 kom på totalt på ca 15 000. Har konfirmant til våren igjen. Blir samme opplegget da

Anonymkode: 449ab...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var hjemme med catering. Tror det kom på ca 15000 med alt av pynt osv. Andre var leid lokale, alt i alt ca 30 000.

Bunader kommer i tillegg, ca 65 000 pr stk

Anonymkode: d0239...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide lokale og bestilte mat derfra. 35 inviterte. Leie pluss mat kom på ca 30.000. I tillegg kom invitasjoner, pynt, blomster, drikke osv. gikk ca 140 bokser med drikke - en varm og lang dag. Der kjøpte vi brett med bokser på Meny for 99 for 20 bokser

Anonymkode: e94a2...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to konfirmasjoner hjemme, litt over 20 personer hver gang.  Begge gangene har det vært tapas og kakebord.  Vi bor i Bergen og følger vestlands-tradisjon med enorme mengder kake/dessert/snacks.  Alkoholfri drikke.  Jeg tror jeg betalte 7-8000 for tapas forrige gang.  

Jeg har ofte middagsbesøk hjemme og har derfor duker, tøyservietter, dekketallerkener osv, både barna og jeg foretrekker nokså minimalistisk stil og jeg tror ikke jeg kjøpte noe pynt til noen av konfirmasjonene.  Jo, blomster, både til inngangsparti/hage og stuen, men mye av det ville nok blitt kjøpt uansett.  

Jeg hadde noen kaker fra konditori, noe hjemmebakt og noen av gjestene hadde også bakt.  Ellers kjøpte jeg drikke og snacks i vanlig dagligvarebutikk på tilbud.  

Anonymkode: 02c0b...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterte rett under 40, var 35 tilbords. Noen avbud. 
Lokalet fikk vi leid gratis (jobben) vi hadde tapas, vi lagde ca 50% selv og resten fra catering. Bakte alle kaker selv. Husker ikke hva totalen kom på, men sparte en del på å lage halvparten av maten selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss også, siste kom på ca 15000. Da hadde vi det hjemme men leide bord og stoler til 35 personer. Vi hadde koldtbord med en del varmretter og stort utvalg av kaker etterpå. Vi laget det meste selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 32 til bords. Hadde det hjemme, men leide bord, stoler og duker (kostet 2000 kr tror jeg). Bestilte noe tapas, og lagde noe selv hjemme. Maten kostet sikkert rundt 10.000 kr til sammen. Drikke og snacks kjøpte vi i Sverige. Bakte alle kakene selv, bortsett fra en stor marsipankake fra bakeren. Tipper vi endte på et sted mellom 15.000 og 20.000 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde alt av mat selv (tapas og kaker). Vil anslå under 5000 kroner for mat og drikke. Gjester stod for kakebordet. Vi var rundt 20 stykker. 

Anonymkode: fb925...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hatt tapas i konfirmasjon, men har laget tapas til ca. 40 stykker.

Dette lagde jeg:

- bacondadler 

- kjøttboller i spicy tomatsaus

- stekt chorizo

- tomatsalat

- aspargesbønner med sitron og sjalottløk

- en grønn salat

- ovnsbakt chevre (med honning)

- ostefat og mye ulik spekeskinke og pølser

- oliven

- foccacia & aioli

- saltkokte poteter

 

Anonymkode: 0fc4b...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...