Gå til innhold

Masse klær til gutt og jente som jeg ønsker å kvitte meg med

Anbefalte innlegg

Jeg har 6-7 + mer når jeg har fått ryddet alt, store søppel sekker med full av klær fra alder 2 til 8 år både for jente og gutt. Det som er godt brukt med hull/flekker er fjernet men ellers er det mye klær igjen som kan brukes av andre. 
To av sekkene er f.eks med yttertøy, heldress f.eks fra Stormberg, reima, regnklær, skall bukser, vinter dress wheat +++. Veldig mange par pent brukt sko. 

Jeg kunne selvfølgelig ha gitt bort det til noen som trenger det, men jeg ønsker helst å få noe tilbake igjen for alt. Jeg har bare aldri tatt meg tid til å selge det unna gjennom årene. 

Finn og tise synes jeg er krevende å forholde seg til, da det blir mye fram og tilbake. I tillegg er det mye jobb å knipse av bilder når det er så mye. 

Jeg har tittet på en brukt buttik i ullensaker hvor du betaler ca 1400,- for utleie av stand (4 uker) i brukt butikken deres. De tar da i tillegg 20 % av det du selger. 
jeg synes det høres ut som en dårlig deal. hva synes dere? Jeg vet jo ikke om alt vil bli solgt heller. 

har dere noen tips? Vet dere om bruktbutikker som kjøper inn brukte klær for så selge de videre?

Anonymkode: 09482...623

Fortsetter under...

Slik er prisen på brukt butikken jeg beskriver ovenfor. 

Våre Stand Priser

1 Uke 270,- 
2 Uker 540,- (270,- pr uke)
3 Uker 750,- (250,- pr uke)
4 Uker 900,- (225,- pr uke)
+ 20% kommisjon av salg

Jeg tror ikke du kan forvente å få noe særlig fortjeneste på de klærne du forteller om, slitt og med hull/flekker er det ikke mange som vil betale stort for. Om du skal betale 1400 i leie av hylle pluss 20% skal du selge ganske mye til gode priser før du i det hele tatt går i pluss. 

Anonymkode: 7e040...be2

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Stormberg øy kan du pante i butikkene deres, får ikke all verdens, men det er bedre enn kanskje ingenting.

https://www.stormberg.com/no/om-stormberg/baerekraft/panteordning?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIgNfRuLTgiAMVZheiAx3udwHpEAAYASAAEgJjuPD_BwE

Anonymkode: 2e3c3...42d

Du kan og pante klær som er slitte og delvis ødelagte.

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tror ikke du kan forvente å få noe særlig fortjeneste på de klærne du forteller om, slitt og med hull/flekker er det ikke mange som vil betale stort for. Om du skal betale 1400 i leie av hylle pluss 20% skal du selge ganske mye til gode priser før du i det hele tatt går i pluss. 

Du har nok misforstått, jeg skrev at det som er hull i og godt brukt med hull eller flekker er blitt fjernet/kastet. Med andre ord det som er igjen er bare brukbare og fine klær. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har nok misforstått, jeg skrev at det som er hull i og godt brukt med hull eller flekker er blitt fjernet/kastet. Med andre ord det som er igjen er bare brukbare og fine klær. 

Ok, jeg forsto det som at hull og flekker var fjernet, beklager min feil. Uansett tror jeg ikke du får mye for hvert plagg, eller for sko for den sakens skyld, med mindre det er av gode kjente merker. Fast fashion som hm og cubus og kappahl er set ingen som vil kjøpe brukt, det er jo ikke verdt det.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ok, jeg forsto det som at hull og flekker var fjernet, beklager min feil. Uansett tror jeg ikke du får mye for hvert plagg, eller for sko for den sakens skyld, med mindre det er av gode kjente merker. Fast fashion som hm og cubus og kappahl er set ingen som vil kjøpe brukt, det er jo ikke verdt det.

Går fint :) Jeg har nok kanskje ikke fornulert setningen så godt heller i tråden. Jeg er enig med deg at fast Fashion som Hm og Cubus er nok liten sjanse for å få solgt. Jeg har en god blanding av både merkevarer og noe fast Fashion, typ Hm, Lindex, KappAhl, Cubus, name it, noe fra barnas hus. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har og vurdert stand på loppo, men er i tvil om jeg kanskje bare går i minus.

Til voksne eller barn?

Prøv og legg ut pakker med klær, typ vanlige inneklær bomull str. 122/128. 300-500 kr. for pakken, det er ikke så mye -men bedre enn ingenting. Lite å betale per plagg for kjøper og du blir kvitt mye på en gang.

Du bør ta bilde av alt, men ikke en og en. Fks. alle jeans på ett bilde, t-skjorter på ett osv. 

Sommerklær ville jeg ventet med å selge, dårlige tider for det nå.

Skriv opp noen av merkene i teksten, hvilket kjønn det passer til, samt antall plagg.

prøv med en klespakke etter støtrelse først og får du solgt gjør du det samme igjen. Ville ikke tatt mer enn 500 kr, da er det bedre ned flere pakker.

ang. henting kan du avtale med kjøper å sette ut under tak/på trappa og at de vippser ved henting. 

lykke til!

Anonymkode: cd73d...18e

Jeg har hatt stand på sånne konsept, og barneklær går faktisk ganske bra. De store/litt dyrere tingene har jeg solgt på finn (for å slippe provisjonen), mens resten gikk på stand. Har solgt mye barneklær der, også typisk fast fashion :)

Pris deg litt lavt, og regn litt på hva du må ha for å gå i pluss, tenk sesong. Ikke stapp standen for full, da blir det bare rot og folk gidder ikke lete gjennom. Ullklær/barnehageklær selger bra, og penklær/juleplagg nå utover høsten.

Anonymkode: 39d3d...edf

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har tittet på en brukt buttik i ullensaker hvor du betaler ca 1400,- for utleie av stand (4 uker) i brukt butikken deres. De tar da i tillegg 20 % av det du selger. 
jeg synes det høres ut som en dårlig deal. hva synes dere? Jeg vet jo ikke om alt vil bli solgt heller. 

Jeg har leid slik flere ganger 990,- for 24 dager på ReRe Jessheim. Går flere tusen i overskudd og er hekta. Alt får du ikke solgt, men legger du deg lavt nok i pris og fyller på ofte går det meste.

Anonymkode: d67f5...20e

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har leid slik flere ganger 990,- for 24 dager på ReRe Jessheim. Går flere tusen i overskudd og er hekta. Alt får du ikke solgt, men legger du deg lavt nok i pris og fyller på ofte går det meste.

Anonymkode: d67f5...20e

Åh så kult! Det er akkurat der jeg vurderer å leie en stand. Hva er dine best tips? 😍 så gøy at du har gått med overskudd. leide du en dame stand for 990,-? Eller barne stand? Jeg har ikke skjønt hele prosedyren enda, kan man f.eks leie en stand en uke for barn og en uke dame? 
Vil gjerne høre mer om prising og tips! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...