Anonym bruker Skrevet 26. september #51 Del Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du fikk i det minste vist hvor sær du er 😂 Anonymkode: e7c80...85d Sær fordi ts mente det var en engangstilfelle? Dere overdriver så voldsomt!🤣 Anonymkode: 96642...bec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september #52 Del Skrevet 26. september Hallo som folk overdramatiserer her inne, det er ikke akkurat som de skal på besøk hos dronningen eller noe men en venninne og barna, mannen deres høres det ut som. Alle har jo forskjellige tidspunkt på middager leser. Om dette bare var noe som skjedde denne gang så kan venninna til ts ta seg en bolle sammen med de fleste som kommenterer sært her inne!. Hadde forstått om ts gjorde dette flere ganger. Nå vet jeg ikke ellers men skal ikke de ha middag selv tenker jeg? Kjenner andre med småbarn og de spiser rundt 4-5 tiden. Det hadde aldri falt for meg å invitere noen kl 3 og ikke servere de noe som helst mat da inviterer jeg heller ettermiddag kl 6 eller sju og disker opp med noe snacks. Anonymkode: 96642...bec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september #53 Del Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Sær fordi ts mente det var en engangstilfelle? Anonymkode: 96642...bec Ehhh nei. Anonymkode: e7c80...85d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september #54 Del Skrevet 26. september MissSaigon skrev (10 timer siden): Litt senere? Halvannen time er jo et helt annet besøk en lørdag ettermiddag. Jeg skjønner godt at venninnen ble irritert. Du høres ut som en gammel pensjonist som blir satt ut om rutinene blir brutt. Prøv å ikke ta alt så seriøst. Dere kunne ikke engang spise kl 15 og komme en halvtime senere, men måtte på død og liv spise akkurat når dere pleier. Det er veldig, veldig, veldig spesielt. Men dere slipper nok å bli invitert igjen. Kommer jo an på reisevei da. Man spiser ikke kl 16 og allerede klarer å være der til 16.30. Hvis vi inviterer til bursdag kl 15-16 spør faktisk folk om det blir noe form for varmmat. Veldig kjedelig å komme til folk kl 15 på kake. Skjønner ikke hva det var så viktig å komme akkurat kl 15 hvis det kun var et besøk og ikke noe mat greier. Ofte venner av meg og motsatt som sier vi kommer en tur i 18 tida, og det kan fort bli kl 19. hvis vi bare er hjemme og ikke har noe planer så spiller det jo ingen rolle om man kommer 18 eller 19. jeg vil også spise middag før jeg drar noe sted hvis det er på den tiden av dagen. Man kan ikke forvente at folk kommer midt i middagstid på besøk uten å servere noe. Anonymkode: d00f6...231 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september #55 Del Skrevet 26. september Herlighet for en tråd. Hi får vanvittig mye hets og ufortjente tillagte egenskaper her. Voksne (?) folk slenger ut at andre er tomme i hodet fordi de mener andre ting eller har andre erfaringer enn andre. Mister litt troa på folk her altså… fint å diskutere, men litt respekt kan man vel ha for hverandre selv om man skjuler seg bak tastaturet. Ja, nå får jeg sikkert hets fordi jeg er sær og tom i hodet, men særiøst…! Anonymkode: 9ded8...6a7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september #56 Del Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Herlighet for en tråd. Hi får vanvittig mye hets og ufortjente tillagte egenskaper her. Voksne (?) folk slenger ut at andre er tomme i hodet fordi de mener andre ting eller har andre erfaringer enn andre. Mister litt troa på folk her altså… fint å diskutere, men litt respekt kan man vel ha for hverandre selv om man skjuler seg bak tastaturet. Ja, nå får jeg sikkert hets fordi jeg er sær og tom i hodet, men særiøst…! Anonymkode: 9ded8...6a7 Folk som klandrer andre for å bli voksen og mye men svarer selv lite voksent og saklig. Så Enig her. Mange som er så tastatur tøffe men hadde aldri sagt noe sånt i person. Alt skal gjøres likt i følge her, middag vi har middag kl 16;00? «NEI MIDDAG ER KL 6» jeg leser og diverse 🤣 Anonymkode: e88a7...1ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september #57 Del Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Kommer jo an på reisevei da. Man spiser ikke kl 16 og allerede klarer å være der til 16.30. Hvis vi inviterer til bursdag kl 15-16 spør faktisk folk om det blir noe form for varmmat. Veldig kjedelig å komme til folk kl 15 på kake. Skjønner ikke hva det var så viktig å komme akkurat kl 15 hvis det kun var et besøk og ikke noe mat greier. Ofte venner av meg og motsatt som sier vi kommer en tur i 18 tida, og det kan fort bli kl 19. hvis vi bare er hjemme og ikke har noe planer så spiller det jo ingen rolle om man kommer 18 eller 19. jeg vil også spise middag før jeg drar noe sted hvis det er på den tiden av dagen. Man kan ikke forvente at folk kommer midt i middagstid på besøk uten å servere noe. Anonymkode: d00f6...231 Enig her. Vi har også hatt andre venner på besøk uten middag som vi feks har sagt kl 6 men dukker de opp en halvtime eller 50 minutter etter på. No hard liksom sier jeg🤣 om de bare skal innom å besøke litt for å skravle i kvelden og spill så og ikke noe spesielt planer så er jo det en ikke sak for oss her i hus. Så lenge det ikke er over leggetid da. Men det har aldri vert en sak. Ellers prøver jeg/vi jo alltid å være i tide, men vi blir ellers invitert på middag da og da er vi litt mer nøyaktig. Alle har forskjellig middagstid og det er jo greit. Av og til blir middag kl 5 men aldri tidligere en kl 4. Anonymkode: e88a7...1ec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september #58 Del Skrevet 26. september Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei, jeg er absolutt ikke 70 og pensjonist (ikke det at det er noe galt med da men) Er i full jobb og har barn som har aktiviteter hver eneste dag. Vi spiser heller ikke middag kl 15, men tror ikke på at «de fleste» faktisk spiser middag MYE senere enn kl 15-16 som jeg reagerte på. «Mye» senere for meg er da på kvelden, ja kanskje i helga, men er ikke sikker på at folk flest spiser middag kl 20 til vanlig. Det er iallfall ikke vanlig her i området, her står jo ofte kidsa klar på døra ferdigspist i det vi setter maten på bordet. Men så har vi bosatt oss på et sted der vi slipper pendling og styr og har fleksible jobber, så mulig det spiller inn. Men dette er et sidespor, jeg er helt enig i at man bør være fleksible når man blir invitert, men at folk flest spiser middag på kvelden, det er jeg fortsatt ikke overbevist om. Det er forskjell på senere enn 15 og MYE senere enn 15, hva nå enn man legger i det. Anonymkode: 9ded8...6a7 Jeg tror jeg kan telle på en hånd de dagene vi har spist middag før kl. 17 i 2024. Vi er tidligst ferdig på jobb kl. 16 (TIDLIGST!). På grunn av ulike treninger hender det til og med at vi bytter middag og kvelds - for at alle skal få varmmat. Jeg synes din oppførsel er råfrekk og tilpasningsevnen latterlig lav. Anonymkode: 805f7...5ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrodeSolberg Skrevet 27. september #59 Del Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hallo som folk overdramatiserer her inne, det er ikke akkurat som de skal på besøk hos dronningen eller noe men en venninne og barna, mannen deres høres det ut som. Alle har jo forskjellige tidspunkt på middager leser. Om dette bare var noe som skjedde denne gang så kan venninna til ts ta seg en bolle sammen med de fleste som kommenterer sært her inne!. Hadde forstått om ts gjorde dette flere ganger. Nå vet jeg ikke ellers men skal ikke de ha middag selv tenker jeg? Kjenner andre med småbarn og de spiser rundt 4-5 tiden. Det hadde aldri falt for meg å invitere noen kl 3 og ikke servere de noe som helst mat da inviterer jeg heller ettermiddag kl 6 eller sju og disker opp med noe snacks. Anonymkode: 96642...bec gonzo's quest Jeg er helt enig med deg! Folk overdramatiserer virkelig noen ganger. Det er jo ikke som om det var et kongelig besøk, bare en venninne med barna sine. Alle familier har ulike rutiner for måltider, og det er jo ganske normalt at folk spiser på forskjellige tidspunkter. Hvis det bare skjedde én gang, så er det vel ingen grunn til å lage en stor sak ut av det. Selv synes jeg også det er hyggeligere å invitere på ettermiddagen hvis man vil servere noe snacks eller enkel mat. Det handler jo bare om å være fleksibel og tilpasse seg situasjonen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 27. september #60 Del Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (9 timer siden): Folk som klandrer andre for å bli voksen og mye men svarer selv lite voksent og saklig. Så Enig her. Mange som er så tastatur tøffe men hadde aldri sagt noe sånt i person. Alt skal gjøres likt i følge her, middag vi har middag kl 16;00? «NEI MIDDAG ER KL 6» jeg leser og diverse 🤣 Anonymkode: e88a7...1ec Det er da ingen som har sagt at alt skal gjøres likt? Hvorfor lyver du? Det man reagerer på er at voksne mennesker ikke evner å gi bittelitt slipp på rutinene sine, og i tillegg ikke si fra til vertskapet. Om du vet at det er umulig for deg å spise middag på noe annet tidspunkt enn kl 16 så må du da for guds skyld ikke takke ja til invitasjoner i det tidspunktet. "Takk for invitasjonen, men vi kan ikke komme før kl 16.30, hvordan passer det?" Slik hadde et voksent og oppegående menneske svart sin venninne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september #61 Del Skrevet 27. september Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg tror jeg kan telle på en hånd de dagene vi har spist middag før kl. 17 i 2024. Vi er tidligst ferdig på jobb kl. 16 (TIDLIGST!). På grunn av ulike treninger hender det til og med at vi bytter middag og kvelds - for at alle skal få varmmat. Jeg synes din oppførsel er råfrekk og tilpasningsevnen latterlig lav. Anonymkode: 805f7...5ac Hva vet du om tilpasningsevnen og oppførselen min??? Jeg er ikke hi om du tror det… Anonymkode: 9ded8...6a7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 28. september #62 Del Skrevet 28. september Tråden er ryddet fra brukerdebatt og avsporinger. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449970-%C3%A5-bli-invitert-hjem-hos-noen-men-ikke-bli-servert-middag/page/3/#findComment-150141442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå