Gå til innhold

Å bli invitert hjem hos noen men ikke bli servert middag?

Anbefalte innlegg

Dette må være bare tull...  Ingen oppegående mennesker kommer en og en halv time for sent til en avtale fordi man MÅ ha middag først og den MÅ spises akkurat da de mener at alle andre også MÅ spise.  Jeg kjenner ingen som spiser middag klokka tre på en lørdag, det betyr selvfølgelig ikke at jeg ikke tror at noen gjør det.  Dreier deg seg om sykdom som gjør at man må spise et større måltid akkurat da, så gir man verten beskjed om det. Eller man takker nei til invitasjonen. 

Anonymkode: 5c9fb...a28

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Altså hæ? De inviterte dere tidlig på helg for koselig samvær, men slippe styr og stress med å servere middag. De aller fleste spiser middag mye senere enn 15, hvertfall på helg, da spiser man gjerne litt sent. Så det tok de høyde for virker det som, at dette skulle være et lite besøk før middagstid.

Så da tar dere da bare og utsetter hele besøket, fordi dere må spise middag til fast tid, istedenfor å spise litt før dere dro, og så evt igjen når dere kom hjem? Eier du ikke sosial kompetanse? Du er jo heldig som blir invitert når du oppfører deg sånn da.

Anonymkode: 414ae...eca

Spiser de fleste andre middag mye senere enn 15? Vi spiser stort sett kl 16-16.30, enten det er helg eller ukedag og har inntrykk av at det er vanlig blant mine barns venner og folk rundt oss også. Sorry, hater når folk sier «de aller fleste…» ut fra sine erfaringer…

Anonymkode: 9ded8...6a7

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Spiser de fleste andre middag mye senere enn 15? Vi spiser stort sett kl 16-16.30, enten det er helg eller ukedag og har inntrykk av at det er vanlig blant mine barns venner og folk rundt oss også. Sorry, hater når folk sier «de aller fleste…» ut fra sine erfaringer…

De fleste spiser nok ikke middag klokken 15:00 når det kommer til ukedager. For å skille hverdag og helg så spiser mange ekstra god mat i helgene som ofte serveres senere enn til vanlig middagstid. Mange har jo nettopp helgen til aktiviteter og spiser da en hyggelig middag utover kvelden. Når barna her var helt små så spiste de tidligere og vi når de hadde lagt seg i helgene. Alt kommer i grunn an på hvor store barn man har. Selv er jeg vokst opp med fredagsmaten til detektimen. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja vi ga beskjed at vi blir litt senere

Anonymkode: e88a7...1ec

Halvannen time senere er ikke litt. Du er bare sær og vanskelig. Skjønner godt at hun ble irritert.

Anonymkode: e7c80...85d

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er på jobb kl 15 i ukene jeg, altså. Og ungene på aktiviteter flere av dagene. Så noe middag da har aldri skjedd. Og i helgene spiser vi senere på kvelden. 

Eneste gangene jeg spiser middag kl 15 er på en evt søndagsmiddag hos min far, som er av den gamle skolen. 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Veldig mange, faktisk alle jeg kommer på som jeg kjenner, spiser varmmat om kvelden i helgene. 

Uansett hva man er vant med er et svært rart å ikke kunne skyve litt på måltidet når man er invitert bort. Da burde dere heller takket nei enn å komme halvannen time for sent. Hvorfor kunne dere i det miste ikke spise kl 15 og kun kommet en halvtime for sent?

Edit - ser nå at du ikke er hi. Siste avsnitt er da altså til henne. 

Endret av MissSaigon

Annonse

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Her jobber folk, og "ingen" er hjemme igjen engang kl 16, man jobber gjerne til 16-17... så ja, de aller fleste spiser middag mye senere. Og i helger har også de fleste kosemiddag, litt utpå kvelden. 

Du høres ut som du er 70 åt og pensjonist?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fleste av oss jobber jo til 16, så skal man hjem og deretter lage middag. Middag er tidligst klokka 17 på hverdager. Helgene er rundt 19-20. 

Anonymkode: 519a3...8f9

Ingen jeg kjenner spiser middag så tidlig som kl 15-16. I helgen spiser vi kl 19-20. Hvis jeg hadde blitt invitert til kl 15 på en lørdag hadde jeg absolutt ikke forventet å få servert middag, fordi det er langt unna min middagstid. På hverdagene jobber vi til kl 16 og er hjemme ca kl 16.45. Middag blir servert mellom 17 og 18.

Anonymkode: bc828...c15

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Spekulasjoner i sitt beste hos andre her inne. Siden de har små barn måtte meg og sambo alltid tilpasse oss deres tid og alt men hun reagerte en gang ting ikke gikk til plan. Nå var det ikke noe spesielt sammenheng i dette besøket enn å bare komme litt innom for å skravle og bare det. At andre velger å skippe måltid er deres ting men jeg trenger min måltid får å fungere gjennom dagen og noen enkle skiver hjelper ikke. 

Du er så spesiell at du bør forskes på. Du kan ikke fungere på annet enn varm middag, på kun ett nøye fastsatt tidspunkt? 

sug lut skrev (1 time siden):

Du er så spesiell at du bør forskes på. Du kan ikke fungere på annet enn varm middag, på kun ett nøye fastsatt tidspunkt? 

Ser ikke hva problemet er? MÅ alle ha middagstid i samme tidspunkt? Folk her inne er mer spesiell en meg🤣 pluss dette var ikke den kongelige invitasjon. Men mer for å komme å skravle å henge litt. Pluss ikke noe som skjer ver gang. Bare fordi noen spiser senere så gjør ikke andre det da. Jeg synes middag kl 16:30, 17:00 er fin tidspunkt. Og vi er ikke personer som Spiser ofte frokost eller lunch så

Ser ikke hva problemet er? MÅ alle ha middagstid i samme tidspunkt? Folk her inne er mer spesiell en meg🤣 pluss dette var ikke den kongelige invitasjon. Men mer for å komme å skravle å henge litt. Pluss ikke noe som skjer ver gang. Bare fordi noen spiser senere så gjør ikke andre det da. Jeg synes middag kl 16:30, 17:00 er fin tidspunkt. Og vi er ikke personer som Spiser ofte frokost eller lunch så

Så… da kan dere kanskje gjøre det når det en sjelden gang er en invitasjon ? Spise frokost eller lunsj (varm eller kald) Siden det ikke skjer HVER gang ? 

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Dere spiser ikke frokost og lunsj? Altså hva slags personer er dere? Hjelpes.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Dere spiser ikke frokost og lunsj? Altså hva slags personer er dere? Hjelpes.

Like mye mennesker som andre er? 
alle må ikke gjøre likt

Like mye mennesker som andre er? 
alle må ikke gjøre likt

Men du klarer ikke å gjøre den minste tilpassing for å komme tidsnok når du er invitert bort? 

Anonymkode: 77d3c...3bc

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men du klarer ikke å gjøre den minste tilpassing for å komme tidsnok når du er invitert bort? 

Ups noe som ellers skjer aldri ellers en denne gangen🤪. Hadde mer skjønnet om det ble servert middag om man kom for sent at de måtte begynne å spise eller maten blir kaldt

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Her jobber folk, og "ingen" er hjemme igjen engang kl 16, man jobber gjerne til 16-17... så ja, de aller fleste spiser middag mye senere. Og i helger har også de fleste kosemiddag, litt utpå kvelden. 

Du høres ut som du er 70 åt og pensjonist?

Nei, jeg er absolutt ikke 70 og pensjonist (ikke det at det er noe galt med da men) Er i full jobb og har barn som har aktiviteter hver eneste dag. Vi spiser heller ikke middag kl 15, men tror ikke på at «de fleste» faktisk spiser middag MYE senere enn kl 15-16 som jeg reagerte på. «Mye» senere for meg er da på kvelden, ja kanskje i helga, men er ikke sikker på at folk flest spiser middag kl 20 til vanlig. Det er iallfall ikke vanlig her i området, her står jo ofte kidsa klar på døra ferdigspist i det vi setter maten på bordet. Men så har vi bosatt oss på et sted der vi slipper pendling og styr og har fleksible jobber, så mulig det spiller inn. Men dette er et sidespor, jeg er helt enig i at man bør være fleksible når man blir invitert, men at folk flest spiser middag på kvelden, det er jeg fortsatt ikke overbevist om. Det er forskjell på senere enn 15 og MYE senere enn 15, hva nå enn man legger i det.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fleste av oss jobber jo til 16, så skal man hjem og deretter lage middag. Middag er tidligst klokka 17 på hverdager. Helgene er rundt 19-20. 

Anonymkode: 519a3...8f9

Kl 17 er ikke MYE senere enn 15 i mitt hode…

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ups noe som ellers skjer aldri ellers en denne gangen🤪. Hadde mer skjønnet om det ble servert middag om man kom for sent at de måtte begynne å spise eller maten blir kaldt

Vet du selv hva du prøver å si her? Det virker som du bare skriver tilfeldige ord  

Du er sur fordi de inviterer dere når dere MÅ spise middag, men har ingen forståelse for at det er utrolig uhøflig å komme altfor sent når dere er invitert bort. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Vet du selv hva du prøver å si her? Det virker som du bare skriver tilfeldige ord  

Du er sur fordi de inviterer dere når dere MÅ spise middag, men har ingen forståelse for at det er utrolig uhøflig å komme altfor sent når dere er invitert bort. 

Dette var engangstilfelle det må være greit en gang. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Dette var engangstilfelle det må være greit en gang. 

Det burde jo være greit å forskyve middagen i et engangstilfelle. Dere var veldig uhøflige. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Spiser sjelden frokost og lunsj,men er VELDIG avhengig av måltidene dine for å fungere? 

Anonymkode: a73b0...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...