Gå til innhold

Hvor mye har du på lønnskonto?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

2.903 kr

2 x barnetrygd til mandag og lønn igjen 20. okt.

Men har egen matkonto (ca 14.000 kr) og egen regningskonto (ca 30.000 kr), så selv om jeg ikke har så mange lommepenger har jeg mer enn jeg faktisk trenger på de andre kontoene.

Anonymkode: cae32...35f

Annonse

Hva skal du bruke den infoen til? Jeg har litt over 2000 kr pt, og får ikke lønn før den 12. Da høres det jo kanskje litt ut som jeg sliter litt. Men det denne infoen ikke sier er at alle forfall er dekket denne mnd, at jeg handler fast med kredittkort, i tillegg sparer jeg på forskjellige kontoer (buffer, ask, til spesielle formål), og får inn barnetrygd i mellomtiden. 

Så tenker det er iallfall ingen målestokk på om folk har orden i eller god økonomi iallfall, folk organiserer økonomien sin ulikt.

Anonymkode: 91cc7...378

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal du bruke den infoen til? Jeg har litt over 2000 kr pt, og får ikke lønn før den 12. Da høres det jo kanskje litt ut som jeg sliter litt. Men det denne infoen ikke sier er at alle forfall er dekket denne mnd, at jeg handler fast med kredittkort, i tillegg sparer jeg på forskjellige kontoer (buffer, ask, til spesielle formål), og får inn barnetrygd i mellomtiden. 

Så tenker det er iallfall ingen målestokk på om folk har orden i eller god økonomi iallfall, folk organiserer økonomien sin ulikt.

Enig, infoen sier absolutt ingenting om noenting, for de fleste har jo flere kontoer enn brukskonto. Men jeg blir litt overrasket over at så mange har så mye penger på brukskonto, men det er kanskje bare min bank som har 0 % rente på brukskontoer.

Anonymkode: f316f...e8b

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis man er skeptisk til hva infoen skal brukes til, er det noe som heter å la være å svare. Det er mange som sikkert sitter hjemme og har mange tanker og ideer, de finner på slike "problemstillinger" uten noe spesiell grunn.  Så har du de som leser dette og kanskje på en eller annen måte bruker det til noe. Hvem vet. 

Anonymkode: e42db...136

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvis man er skeptisk til hva infoen skal brukes til, er det noe som heter å la være å svare. Det er mange som sikkert sitter hjemme og har mange tanker og ideer, de finner på slike "problemstillinger" uten noe spesiell grunn.  Så har du de som leser dette og kanskje på en eller annen måte bruker det til noe. Hvem vet. 

Forskjell på å være skeptisk og å oppriktig lure på hvorfor. Jeg lurte på hvorfor, og begrunnet også hvorfor jeg lurte på det, og da kan jeg vel få lov å spørre…

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Forskjell på å være skeptisk og å oppriktig lure på hvorfor. Jeg lurte på hvorfor, og begrunnet også hvorfor jeg lurte på det, og da kan jeg vel få lov å spørre…

Jajøss, for all del. Ditt valg.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Helt idiotisk tråd, og enda verre med de som svarer ned til krone og øre. Helt uinteressant for alle. 

Anonymkode: 973e4...c7a

Men inn å kommentere måtte du? 

Anonymkode: 6edea...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...