Gå til innhold

Folk som inviterer med seg andre på planer..

Anbefalte innlegg

Vi hadde planer i helg om å dra til dyreparken i helg med et til par som har barn på samme alder som våres noe vi planla for 2 uker siden,  Siden vi bor 30 min vekke Kristiansand. Plutselig skulle en venninne av henne overnatte  denne helgen hos henne da hun reiser helt fra Egersund til Kristiansand. Jeg sa bare at det var greit fordi jeg ikke ville lage noe ikke sak ut av det eller høres lite velkommen ut ,Men føler det blir litt kjipt når man inviterer og folk plutselig inviterer med seg andre som man ikke kjenner godt til, det blir på en måte en litt annen stemming? 

Anonymkode: 72eaf...ac1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Vi hadde planer i helg om å dra til dyreparken i helg med et til par som har barn på samme alder som våres noe vi planla for 2 uker siden,  Siden vi bor 30 min vekke Kristiansand. Plutselig skulle en venninne av henne overnatte  denne helgen hos henne da hun reiser helt fra Egersund til Kristiansand. Jeg sa bare at det var greit fordi jeg ikke ville lage noe ikke sak ut av det eller høres lite velkommen ut ,Men føler det blir litt kjipt når man inviterer og folk plutselig inviterer med seg andre som man ikke kjenner godt til, det blir på en måte en litt annen stemming? 

jeg hadde sagt ifra, jeg hadde ikke syntes noen hadde bare blitt med på en sånn tur når man ikke kjenner den personen

Anonymkode: c5752...e31

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

jeg hadde sagt ifra, jeg hadde ikke syntes noen hadde bare blitt med på en sånn tur når man ikke kjenner den personen

Anonymkode: c5752...e31

Vi er alle ulike der. For min del hadde det ikke betydd noe. 

Anonymkode: c7372...291

Hæ? 
Altså, vi bor 10 min fra dyreparken, og har tilbrakt utallige timer der gjennom barnas oppvekst. (Finnes det noe greiere sted å gå søndagstur? Det er lekeplasser og toaletter/stellerom med jevne mellomrom gjennom hele parken, og dyrene er fantastiske. Vi hadde årskort i 12 år før barna ble for store). 
Det er da null problem om flere hiver seg med på en planlagt trilletur i parken? 

Anonymkode: fbb35...4ff

Det hadde gått greit om det var en voksen venninne, det hadde ikke gjort meg noe.. Men det innebar kanskje også at det var flere barn som ble med som ditt barn ikke kjente? 

Vi har opplevd det et par ganger med andre planer vi har hatt. Så da ble vår jente tredje hjul på vogna plutselig.. Det var en spesiell oppgiret stemning hos de to som skulle ha overnatting, og de var veldig i trene. Hadde jeg visst det hadde jeg sørget for at datteren min også hadde med en venninne. 4 funker bedre enn 3. 

Anonymkode: 87b9f...6d1

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det hadde gått greit om det var en voksen venninne, det hadde ikke gjort meg noe.. Men det innebar kanskje også at det var flere barn som ble med som ditt barn ikke kjente? 

Vi har opplevd det et par ganger med andre planer vi har hatt. Så da ble vår jente tredje hjul på vogna plutselig.. Det var en spesiell oppgiret stemning hos de to som skulle ha overnatting, og de var veldig i trene. Hadde jeg visst det hadde jeg sørget for at datteren min også hadde med en venninne. 4 funker bedre enn 3. 

Redigerte litt og poenget falt bort. Den familien vi dro ned inviterte med bestevenninnen til datteren sin. De to skulle ha overnatting etterpå, og var veldig interne i det de snakket om. Så datteren min ble bare diltende etter..

Jeg synes det er en uting. Har invitert med en venninne og hennes barn på hyttetur et par ganger. Hun har begge gangene spurt om å få ta med seg en venninne. Har sagt ja, venninnen hennes er veldig ok, men det var en litt anderledes tur jeg hadde sett for meg. Ønsket å ha litt fortrolige samtaler med min venninne, men det gikk jo ikke. Sluttet å be henne med på hytta, for hun skulle alltid dra med seg andre. 

Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er en uting. Har invitert med en venninne og hennes barn på hyttetur et par ganger. Hun har begge gangene spurt om å få ta med seg en venninne. Har sagt ja, venninnen hennes er veldig ok, men det var en litt anderledes tur jeg hadde sett for meg. Ønsket å ha litt fortrolige samtaler med min venninne, men det gikk jo ikke. Sluttet å be henne med på hytta, for hun skulle alltid dra med seg andre. 

Enig med dette. Å be andre med når man har avtale er ikke så greit synes jeg. 

Anonymkode: fb0a4...fd0

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Enig med dette. Å be andre med når man har avtale er ikke så greit synes jeg. 

Nei det er litt kjipt å måtte si at man ikke ønsker å ha med den tredje damen. For hun er jo veldig ok, men noen ganger må man jo få lov til å bare være to. Jeg synes også det er frekt å spørre med seg andre når man selv er invitert på en hyttetur. 

Sommerkroppen 2029 skrev (21 minutter siden):

Nei det er litt kjipt å måtte si at man ikke ønsker å ha med den tredje damen. For hun er jo veldig ok, men noen ganger må man jo få lov til å bare være to. Jeg synes også det er frekt å spørre med seg andre når man selv er invitert på en hyttetur. 

Det er jeg helt enig med. Spesielt når hun selv var invitert med på din hytte. Har ingenting med om hun andre hyggelig egentlig. Det er hun helt sikkert, men synes ikke det passer seg å gjøre, 

Jeg ser ikke et problem at man er flere på en plass som i dyreparken. Dere går vel ikke oppå hverandre som familier hele dagen heller. Men greit å si fra på forhånd.

Å invitere med noen andre på en hyttetur derimot, er ikke greit. 

Det ene er en park med mye folk, når dere bor så nært treffer dere vel fort vekk kjente også. Det andre er i et privat rom hvor man skal bo sammen, så det kan ikke sammenliknes.

Anonymkode: bf8b5...077

Annonse

Jeg har opplevd det samme, blitt invitert på lunsj med ei venninne og da jeg ankom, satt det en felles bekjent ved bordet. Jeg hadde synes det hadde vært greit å få opplysninger på forhånd om at vi skulle være 3 stk til lunsj. Jeg hadde nemlig ikke deltatt på denne lunsjen om jeg hadde visst at hun andre også skulle delta. Ikke at jeg ikke liker henne, men jeg liker å vite hva jeg er invitert til.

En annen gang ble vi invitert på ferie og like før avreise, ble vi  gjort oppmerksom på at et annet barn også skulle på denne ferien. Da ville ikke mine barn reise likevel og vi måtte avlyse og reise annet sted. 

Man må samarbeide om felles arrangementer, ellers er det jo ikke et felles arrangement. Er det så vanskelig å samarbeide underveis så er det vel ikke noe bedre å tilbringe en hel dag sammen. En annen ferie jeg var på, vi var 3 damer, de ble enige om hvilke butikker de 2 skulle inn i. Jeg  ville i annen butikk. Det endte med at de to gikk sammen og jeg ble gående alene. Aldri vært på en så mislykket tur hverken før eller etter. Det er noe med å være tre damer sammen. Det fungerer som regel dårlig da en stk alltid blir 5. hjul på vogna. Hvem det blir i ditt tilfelle kan vi bare gjette oss til.

Jeg hadde invitert med en egen venninne til dyreparken, eller dratt annen dag, men det er meg.

Anonymkode: 43f35...63b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser ikke et problem at man er flere på en plass som i dyreparken. Dere går vel ikke oppå hverandre som familier hele dagen heller. Men greit å si fra på forhånd.

Å invitere med noen andre på en hyttetur derimot, er ikke greit. 

Det ene er en park med mye folk, når dere bor så nært treffer dere vel fort vekk kjente også. Det andre er i et privat rom hvor man skal bo sammen, så det kan ikke sammenliknes.

Anonymkode: bf8b5...077

venninnen til venninna mi har ikke barn så hun blir jo 5 hjulet. Jeg synes hytte eller dyrepark eller whatever at det ikke er greit å bare invitere med andre. Jeg synes dynamikken blir helt annerledes. Og skjønner ikke at venninna mi ikke kan bare dra med denne venninnen dit en annen gang. Denne venninna kommer og overnatter hos henne minst 1-2 gang i måneden i helger uansett. Og som regel litt drit å si nei og bli sett som den kjipe. Men ellers er jeg ikke interessert i å henge med vennene til venninna mi

Sommerkroppen 2029 skrev (3 timer siden):

Når det er en god venninne som spør så må det være rom for å si nei, heller enn å kutte henne ut. Det skal mye til før jeg syns at en venninne er frekk når hun spør om noe. 

Anonymkode: 30b9d...9ce

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Når det er en god venninne som spør så må det være rom for å si nei, heller enn å kutte henne ut. Det skal mye til før jeg syns at en venninne er frekk når hun spør om noe. 

Anonymkode: 30b9d...9ce

Jeg har ikke kuttet henne ut. Jeg har bare sluttet å be henne med på hytta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...