Gå til innhold

Hvem bryr seg om den AP boka?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mye mas om den der AP boka i media, men hvem er det egentlig som bryr seg om den og hva som står i den?

Anonymkode: d1c63...716

Er det noen grunn til at folk ikke skal bry seg om den?

Anonymkode: 1a0f9...064

Nå er den jo ekstra interessant, i og med at en del av de som fortalte i det skjulte om ting nå forteller i det åpne noe helt annet. "Nh-nei, jeg aaaner ikke hva de mener med at Støre skal ha hånet Gro på den festen, jeg har i hvert fall ikke sagt noe om det!".

Anonymkode: c38bf...b42

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Så ingen personlig mening om emnet du oppretter altså.

Jo min mening er at dette er en helt uinteressant bok om et uinteressant tema, hvem ønkser å lese en bok om ap??

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo min mening er at dette er en helt uinteressant bok om et uinteressant tema, hvem ønkser å lese en bok om ap??

Så uinteressant at du starter en egen tråd for å fortelle hvor uinteressant boken er.

Så om vi åpner for å skrive bøker om personer (for politikere er også personer...) som ikke er korrekte, hva blir det neste?

Bøker som påstår at Erna og Høyre har gjort noe som ikke er sant?

Frp skal bli beskyldt for noe som ikke har skjedd?

Kanskje privatpersoner neste?Jeg liker ikke naboen min, eller læreren til ungene mine. Kanskje jeg bare skal utgi en bok med anonyme påstander som ingen kan faktasjekke, med ville påstander  mot folk jeg ikke liker?

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tenker du at det kun skal skrives bøker om emner du finner interessante?

Anonymkode: 60975...034

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Haha, så du mener seriøst at alle skal være interessert i de samme temaene som deg, og det er det eneste det skal skrives bøker om?

En lokal mann her har akkurat skrevet bok om epler, og mammaen til en venninne har skrevet en bok med strikkeoppskrifter, hva mener du om det da? Skal det være greit?

Anonymkode: bb0e5...9e2

Godt spørsmål ts. Media hausser opp boka som en stor begivenhet, fordi de lever i samme verden, og er politisk på venstresiden. Dette er deres hjemmebane. En verden hvor intriger, spisse albuer, baksnakking og nettverksbygging er en anerkjent kultur, og en nødvendighet for å få makt over andre mennesker, oss altså. 
Jeg bryr meg ikke om slike navlebeskuende bøker. Politikk er alt for viktig i Norge, og det er fordi politikerne disponerer over 70% av den nasjonale formuen, mer enn i noen andre land i hele verden. Norske politikere disponerer over dobbelt så mye som svenske politikere, målt etter antall innbyggere. Dette fordi den norske staten grafser til seg det meste i Norge, langt mindre i Sverige.  Og merk at det handler om staten, ikke kommunene, der vi bor og lever. Kommunene er fattige, fylkene er fattige. Kommunene får bare 12% av skatteinntektene, og fylkene 2%. Resten, 86% altså, går til Staten. Derfor er kommunene og lokalpolitikere fattige og fattigslige, mens rikspolitikere er "søkkrike", og kan dele ut milliarder av våre penger når de er på utenlandsturer.

Derav kommer interessen for slike bøker. Fordi det er så ufattelig mye penger i politikken. Dersom skattene senkes, da vil slike bøker bli helt uten interesse og betydning, da vil politikerne være langt mindre interessante. Det er min drøm.

Anonymkode: 4d655...285

Østerdølen skrev (4 timer siden):

Så om vi åpner for å skrive bøker om personer (for politikere er også personer...) som ikke er korrekte, hva blir det neste?

Bøker som påstår at Erna og Høyre har gjort noe som ikke er sant?

Frp skal bli beskyldt for noe som ikke har skjedd?

Kanskje privatpersoner neste?Jeg liker ikke naboen min, eller læreren til ungene mine. Kanskje jeg bare skal utgi en bok med anonyme påstander som ingen kan faktasjekke, med ville påstander  mot folk jeg ikke liker?

Man kan absolutt gi ut vrøvl om man ønsker, det som er viktig er at oppegående mennesker ikke gir slike bøker oppmerksomhet og legitimitet.

Ikke kjøp slike bøker.

Anonymkode: 1388c...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...