Gå til innhold

Løs hud mage

Anbefalte innlegg

Nå er det endelig min tur til å greie å gå ned babykiloer bare 9 år etter sistemann ble født😅 Men, ser allerede nå at jeg får løs hud på magen, med heng foreløpig, og litt sånn "småkrøllete" hud midt på magen. Blir vel verre når jeg går ned mer. 

Hjelper det å smøre huden? Vil den lettere trekke seg litt sammen da? Eller er løpet kjørt nå så lenge etterpå? Jeg er også nesten 50.. 

Noe jeg kan gjøre for å hjelpe huden på magen litt? Er redd jeg får heng som blir i veien og skaper trøbbel. Var ikke noe problem før jeg gikk ned, for da stod liksom magen ut🙈

Anonymkode: 9a54b...b37

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449958-l%C3%B8s-hud-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

man må bare trene det bort, man kan operere det bort men da må man betale selv

Anonymkode: 74f79...716

Man kan ikke trene bort løs hud, men man kan trene seg til større muskler som kan fylle ut hude litt bedre.

Anonymkode: 2abd5...c3d

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Nå er det endelig min tur til å greie å gå ned babykiloer bare 9 år etter sistemann ble født😅 Men, ser allerede nå at jeg får løs hud på magen, med heng foreløpig, og litt sånn "småkrøllete" hud midt på magen. Blir vel verre når jeg går ned mer. 

Hjelper det å smøre huden? Vil den lettere trekke seg litt sammen da? Eller er løpet kjørt nå så lenge etterpå? Jeg er også nesten 50.. 

Noe jeg kan gjøre for å hjelpe huden på magen litt? Er redd jeg får heng som blir i veien og skaper trøbbel. Var ikke noe problem før jeg gikk ned, for da stod liksom magen ut🙈

Ja, det vil nok bli mer når du går ned mer, men det kan trekke seg mer sammen etterhvert, huden trenger tid til å gjøre det. Får du heng som gir plager så kan du få dekket operasjon til å ta det bort. Skal du ned mye?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man kan ikke trene bort løs hud, men man kan trene seg til større muskler som kan fylle ut hude litt bedre.

nei vel det var det min samboer fikk bedskjed fra legen at det var bare og trene bort og jeg har sett det selv at han har trent bort nesten alt han har av løshud

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

nei vel det var det min samboer fikk bedskjed fra legen at det var bare og trene bort og jeg har sett det selv at han har trent bort nesten alt han har av løshud

At en lege ikke vet bedre er ille.

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det vil nok bli mer når du går ned mer, men det kan trekke seg mer sammen etterhvert, huden trenger tid til å gjøre det. Får du heng som gir plager så kan du få dekket operasjon til å ta det bort. Skal du ned mye?

Målet er ca 15 kg til ja... så det er jo mye. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Målet er ca 15 kg til ja... så det er jo mye. 

Jeg har gått ned 16, og ikke merket noe til løs hud enda, magen har blitt litt mer slapp da, men det er nok fordi jeg er veldig overvektig, skal helst ned gjerne 25 til. Er redd for mye løs hud, men tenker at det er uansett bedre med en lettere kropp. Det er kjipt, men som sagt så tar det litt tid før huden trekker seg sammen igjen. Det er ikke uten grunn at man må vente en stund med operasjoner for å fjerne overflødig hud etter vekktap.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du har strekkmerker så blir det løst. Har du ikke det så er det fullt mulig å trene det stramt :) jobba med ei som gikk ned 20 kilo og er i dag supertrent. Sånn ekstremt. Og magen hennes er helt flat. 

Anonymkode: 965de...a25

Er det sant? Null strekkmerker her. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

At en lege ikke vet bedre er ille.

🙄altså som jeg sa i sta så har jeg jo sett det selv min samboer ha trent det bort

jaja jeg sier bare hva jeg selv har sett med mine egne øyne

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

🙄altså som jeg sa i sta så har jeg jo sett det selv min samboer ha trent det bort

jaja jeg sier bare hva jeg selv har sett med mine egne øyne

Han har trent opp musklene under til å fylle ut huden. Huden kan kan ikke trenes til å stramme seg opp.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han har trent opp musklene under til å fylle ut huden. Huden kan kan ikke trenes til å stramme seg opp.

han har fått noe muskler i armene ja men ikke andre steder

det er bare løs huden som forsvinner

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Huden kan helt klart trekke seg tilbake spesielt hvis du feks gjør faste som forsterker autofagi i kroppen. Men det er  selvfølgelig ingen garanti for at løs hud forsvinner men man kan helt klart få en bedring. Før trodde man at det ikke gikk ann men nå vet man bedre. Kroppen kan faktisk spise opp seg selv og fornye seg og det gjelder både fett og hud. 

Veldig bra med dermaroller behandling for å stramme huden litt men det også er noe man må gjøre et godt stykke tid. 

Anonymkode: 85c4a...77d

Hvor mye huden kan trekke seg sammen er veldig individuelt. Det er forskjell på hvor elastisk huden er, men også alder spiller inn. En ung hud er mer elastisk enn en gammel hud.

Men når man er 50+, har født barn og vært overvektig, så kan man ikke få samme spensten i magehuden som en hadde i 20 årene igjen, det er nå bare sånn det er.

De anbefaler å vente minst et år etter at man har nådd match-vekt, så ser man hvordan huden blir. Går du veldlig mye ned i vekt må du gjerne operere vekk overskuddshud. Det er forskjell på å gå ned 15 kg og 45 kg liksom...

Anonymkode: 5415d...1a1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor mye huden kan trekke seg sammen er veldig individuelt. Det er forskjell på hvor elastisk huden er, men også alder spiller inn. En ung hud er mer elastisk enn en gammel hud.

Men når man er 50+, har født barn og vært overvektig, så kan man ikke få samme spensten i magehuden som en hadde i 20 årene igjen, det er nå bare sånn det er.

De anbefaler å vente minst et år etter at man har nådd match-vekt, så ser man hvordan huden blir. Går du veldlig mye ned i vekt må du gjerne operere vekk overskuddshud. Det er forskjell på å gå ned 15 kg og 45 kg liksom...

Anonymkode: 5415d...1a1

Ett år, ok. Ja, jeg håper jeg greier gå ned 24 kg totalt. Magen min var enorm under svangerskapene, men fikk ikke strekkmerker, så mulig huden min er/var litt elastisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...