Gå til innhold

Sykemeldt og ferie…?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, så lenge du oppholder deg innenfor EU/EØS og ikke gjør noe som påvirker sykemeldigsperioden. Du kan ikke reise om du skal ha oppfølgingsmøter med nav eller arbeidsgiver, har time i helsevesenet e.l.

Skal du utenfor EU/EØS må du søke om å få beholde sykepengene.

Ta ut ferie på vanlig måte kan alle sykemeldte gjøre, det er bare å krysse av på skjemaet at du avvikler ferie.

Anonymkode: 74bd7...092

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Greien er at jeg jobber turnus, og hadde på forhånd jobbet så jeg har turnusfri i høstferien. Men er jo sykemeldt! Også føler jeg nesten på å gå ut nå som jeg er sykemeldt.. 

Anonymkode: ce7a8...0c8

Du har brekt armen? Det er da ingenting i veien for å gå ut av huset? Jeg var i syden i sommer selv om jeg var sykmeldt. Du må bare legge stoltheten til side og dra på ferie

Anonymkode: a447e...41e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har brekt armen? Det er da ingenting i veien for å gå ut av huset? Jeg var i syden i sommer selv om jeg var sykmeldt. Du må bare legge stoltheten til side og dra på ferie

Anonymkode: a447e...41e

Ja, tvert av. Ble sykemeldt 6 uker. Har mye vondt, men blir jo ikke verken bedre eller verre av og bare være hjemme.

Annonse

Mange yrker man ikke kan utføre med gipset arm altså, frisør, tannlege, helsefagarbeider, tømrer....

Ingen krever at disse skal ligge på sofaen under pleddet i 6 uker om de brekker noe altså.

Ut av huset med god samvittighet, helt uproblematisk å reise på ferie også.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Mange yrker man ikke kan utføre med gipset arm altså, frisør, tannlege, helsefagarbeider, tømrer....

Ingen krever at disse skal ligge på sofaen under pleddet i 6 uker om de brekker noe altså.

Ut av huset med god samvittighet, helt uproblematisk å reise på ferie også.

Takk. Jobber i helsevesenet. 

Du kan reise på tur selv om du er sykmeldt. Men trenger ikke ta ut ferien sin for å reise på tur. Mange tror at det å reise på ferie er ensbetydende med å ta ut ferie. Det trenger du ikke. Ferien din skal du ta ut når du er frisk og kan ha ferie. Nå er du sykmeldt, og kan ikke jobbe. Reis med god samvittighet. Bruddet gror ikke fortere om du sitter inne 

Anonymkode: ee9ea...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...