Gå til innhold

Regler for KUan håndbagasje på fly er det veldig strengt?

Anbefalte innlegg

Hos norwegian står det at man kan ha en liten veske som får plass under setet, mål feks 20x30x25. 

Hva betyr dette? Jeg kan vel bruke en liten ryggsekk som er 25x40x10? Jeg skal ha med meg minimalt, og sekken kan derfor trykkes sammen til ca 15x15x10. Se for deg en liten tursekk der du putter et klesskift, og legger den i hanskerommet på bilen din feks. Jeg trenger sekken til etterpå, ikke så nøye med selve flyturen ned.

Anonymkode: 06f82...878

Fortsetter under...

Jeg kjørte med norwegian i sommer og hadde med meg både en liten sekk og en litt stor veske.

Sekken gikk i hattehylla over setet og vesken under setet. 

Var helt uproblematisk det. Så lenge du er under målene går det fint.

Anonymkode: eba1d...dfe

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjørte med norwegian i sommer og hadde med meg både en liten sekk og en litt stor veske.

Sekken gikk i hattehylla over setet og vesken under setet. 

Var helt uproblematisk det. Så lenge du er under målene går det fint.

Du skjønner ikke spørsmålet. Kun håndbagasje betyr nå en bitteliten sekk du får plassert under setet foran. 

Det du snakker om nå er dyrere billetter med innsjekket bagasje og hattehylla kombinert. Slept, ja. 

Anonymkode: 028b9...c7f

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du skjønner ikke spørsmålet. Kun håndbagasje betyr nå en bitteliten sekk du får plassert under setet foran. 

Det du snakker om nå er dyrere billetter med innsjekket bagasje og hattehylla kombinert. Slept, ja. 

Litt begrepsforrvirring her da skjønner jeg.

Når hi skrev håndbaggasje i hovedinnlegget trodde jeg hun mente med håndbaggasje, ikke med bare "veske under setet".

Du trenger ikke ha innsjekket baggasje selv om du har håndbaggasje vel?

https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/bagasje/handbagasje/

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Litt begrepsforrvirring her da skjønner jeg.

Når hi skrev håndbaggasje i hovedinnlegget trodde jeg hun mente med håndbaggasje, ikke med bare "veske under setet".

Du trenger ikke ha innsjekket baggasje selv om du har håndbaggasje vel?

https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/bagasje/handbagasje/

Du betaler for begge deler uansett om du sjekker inn bagasje eller ikke. De har bare to kategorier på de vanligste billettene nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...