Gå til innhold

Hva er et ustabilt brudd?

Anbefalte innlegg

Fått brudd i albuen, eller et av beinene ved albuen.

De konkluderte med ikke operasjon for 8 dager siden. Nytt røntgen om et par dager, og ortopeden sa at de kom til å operere hvis bruddet fortsatt var ustabilt. Hva menes med det? Armen er bedre, selvsagt vondt enda.. men kan nå holde et fullt glass med vann f.eks. Sjansen er vel da liten for at det er ustabilt? Mtp at det har blitt bedre?

Anonymkode: b6edc...bd6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449943-hva-er-et-ustabilt-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva med å vente til nytt bilde er tatt og de ser om det har stabilisert seg, eller er fremdeles ustabilt?… Tror ikke folk her innehar røntgensyn.

Anonymkode: a2f47...f28

Hun lurer jo på hva er ustabilt brudd er, ikke om vi vet om det har grodd 🙄

Anonymkode: 9a534...51c

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ja, jeg vet at ingen har røntgensyn, men jeg lurer på hva det vil si at et brudd er stabilt eller ustabilt. 

Er det ikke ustabilt hvis det ikke kan fikseres sammen og gro riktig med bare gips. Hvorfor venter de så lenge med å avgjøre det, har du gips på nå?

Anonymkode: 3a042...d4a

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Er det ikke ustabilt hvis det ikke kan fikseres sammen og gro riktig med bare gips. Hvorfor venter de så lenge med å avgjøre det, har du gips på nå?

Nei, fatle. De sa det var vanskeligere å gjenopprette mobiliteten i armen med gips. Albuen er også «låst».

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, fatle. De sa det var vanskeligere å gjenopprette mobiliteten i armen med gips. Albuen er også «låst».

Ja, hvis man går lenge med det, så stivner det. Men jeg gikk 6 uker med gips fra håndledd til over albuen, hadde ingen problemer med det etterpå. Det var helt uproblematisk sa legen som gipset. Hadde underarmsbrudd og albuen ute av ledd.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, hvis man går lenge med det, så stivner det. Men jeg gikk 6 uker med gips fra håndledd til over albuen, hadde ingen problemer med det etterpå. Det var helt uproblematisk sa legen som gipset. Hadde underarmsbrudd og albuen ute av ledd.

Ok. Jeg trodde også jeg måtte ha gips, men ortopeden sa at av erfaring så gipser de ikke slike brudd lenger pga lenger opptrening i etterkant. Dersom bruddet er stabilt i morgen skal vi begynne å rette ut armen sa han.. 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Ok. Jeg trodde også jeg måtte ha gips, men ortopeden sa at av erfaring så gipser de ikke slike brudd lenger pga lenger opptrening i etterkant. Dersom bruddet er stabilt i morgen skal vi begynne å rette ut armen sa han.. 

Begynne å rette ut armen etter så kort tid høres ubehagelig vondt ut. Lykke til i morgen 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Begynne å rette ut armen etter så kort tid høres ubehagelig vondt ut. Lykke til i morgen 😊

Godt jobba med å skremme hi! Tenker at ortopeden har litt bedre kontroll på saken enn deg?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Godt jobba med å skremme hi! Tenker at ortopeden har litt bedre kontroll på saken enn deg?

Herregud, det er jo ikke som om hi ikke vet at armen er vond. Jeg har aldri påsått at jeg vet bedre.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Herregud, det er jo ikke som om hi ikke vet at armen er vond. Jeg har aldri påsått at jeg vet bedre.

Tolket det ikke som vondt ment. Takk, regner med det ikke blir en behagelig opplevelse🥴 

Anonym bruker skrev (På 25.9.2024 den 16.53):

Tolket det ikke som vondt ment. Takk, regner med det ikke blir en behagelig opplevelse🥴 

Bra, for det var ikke vondt ment. Hvordan gikk det?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...