Gå til innhold

Venner som klager over hverdagslivet. Når er det ok å si, ok, skjønner det er slitsomt, men trenger ikke høre det HVER dag.

Anbefalte innlegg

Altså 🤯. Majoriteten er ikke sånn, de fleste lever hverdagslivet, er litt lei og sliten innimellom. Men har en venn. Nå tar det helt av. Det er konstant, daglig oppdatering hvor tøft og slitsomt helt normalt hverdagsliv er. 

Jeg har venner som opplever alt fra uhelbredelig kreft, økonomisk ruin til narsissistiske ledere, selvfølgelig skal de ha et sted å lufte utfordringer og frustrasjon. Men daglig klaging på hverdagslivet, det er unødvendig. Så hvordan sier man i fra på en måte som kanskje når inn, uten å rakne dagen? Jeg trenger ikke daglig oppdatering på at ungene våkner kl 05.30, vi har liksom alle vært der og det er en del av det å få barn. Er litt rådvill, hva i alle dager skal man svare på gang nr. 50 og hvordan sier man i fra på en ålreit måte at dette må man nesten lære seg å leve med… 😬

Anonymkode: e645b...a8d

Fortsetter under...

Det er hverdagen vi har flest levedager i. Så om noen ønsker å fokusere på alt det negative så er det trist for de. Jeg pleier å sende i retur bilder eller annet med små ørsmå gladere i hverdagen. Flytte fokus. «Flott regnbue i dag» «jeg rakk bussen!» «selv om jeg er bløt til sokkene er øvre del heldigvis tørr» «svidde middagen, pizzakveld på sparket var høydare» Bare å hive på med positiv vibe og gi blankt f.. i alt det som er typisk hverdag. Men hverdagen er noe vi kan få veldig fin, om en løfter blikket litt. Hilsen 5 barns mor

Anonymkode: 18eea...9bb

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det er hverdagen vi har flest levedager i. Så om noen ønsker å fokusere på alt det negative så er det trist for de. Jeg pleier å sende i retur bilder eller annet med små ørsmå gladere i hverdagen. Flytte fokus. «Flott regnbue i dag» «jeg rakk bussen!» «selv om jeg er bløt til sokkene er øvre del heldigvis tørr» «svidde middagen, pizzakveld på sparket var høydare» Bare å hive på med positiv vibe og gi blankt f.. i alt det som er typisk hverdag. Men hverdagen er noe vi kan få veldig fin, om en løfter blikket litt. Hilsen 5 barns mor

Anonymkode: 18eea...9bb

Takk. Det var et godt tips 😃 skal prøve det. 

Går det bra med vedkommende? Virker som et rop om hjelp. Er personen deprimert? Fødselsdepresjon?

Anonymkode: 00269...8c2

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Går det bra med vedkommende? Virker som et rop om hjelp. Er personen deprimert? Fødselsdepresjon?

Anonymkode: 00269...8c2

Mest sannsynlig ikke. Sikkert vært deprimert i 15 år pluss minus, for slik har det vært lenge nå, mistenker bipolar. Jeg vet ikke hva jeg skal svare eller gjøre. Jeg har svart så uendelig mange ganger, lyttet, hørt og kommet med oppmuntrende ord, telefoner til alle døgnets tider. Men denne kontinuerlige klagingen på mann, barn, jobb, ingen forstår, alle er i mot. Orker ikke mer. Det er sikker 5-10 meldinger hver eneste dag i dårlige perioder. Om helt vanlige ting alle må gjennom når de har barn og jobb. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mest sannsynlig ikke. Sikkert vært deprimert i 15 år pluss minus, for slik har det vært lenge nå, mistenker bipolar. Jeg vet ikke hva jeg skal svare eller gjøre. Jeg har svart så uendelig mange ganger, lyttet, hørt og kommet med oppmuntrende ord, telefoner til alle døgnets tider. Men denne kontinuerlige klagingen på mann, barn, jobb, ingen forstår, alle er i mot. Orker ikke mer. Det er sikker 5-10 meldinger hver eneste dag i dårlige perioder. Om helt vanlige ting alle må gjennom når de har barn og jobb. 

Slutt å svar henne på det negative, svar kun på det positive, da tar hun hintet etterhvert. Jeg har ingen venner som bare klager. Hadde ikke orket der

Anonymkode: 031ae...82e

Annonse

La vær å svare når hun ringer.

Ikke svar på meldinger med èn gang. Kanskje du ikke trenger å svare i det hele tatt.

Anonymkode: 55af2...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...