Gå til innhold

Hva skal til for at dere avlyser ferie? Forkjølelsessymptom

Anbefalte innlegg

Det hostes og harkes over alt for tiden. Vi skal reise til «syden» en uke, ig jeg har mest lyst til å hermetisk lukke oss inne. Livredd for å bli syk så turen ikke blir noe av 😱

Om vi skulle bli forkjølt vi også.. hvor går grensa for å avlyse? Det varer jo gjerne ikke så lenge.. og folk deltar som nevnt på alt til tross for luftveissymptomer. Buss, tog, jobb.. det hostes og snufses over alt

Anonymkode: 8dce5...299

Fortsetter under...

Grensen er så dårlig at jeg ikke klarer å gjennomføre reisen, dvs enten at magen gjør at jeg må holde meg på do, sengeliggende med høy feber eller brukket bein. Forkjølelse reiser jeg glatt med. 

Anonymkode: e5f29...aff

Kjedelig å bli forkjølet før ferietur, det ødelegger jo litt å ikke være i form på ferie. Jeg hadde dratt likevel ved vanlig forkjølelse, men brukbar allmenntilstand. F.eks. tett i nesa og litt hosting. Ved feber, uttalt hoste, bihulebetennelse, dårlig allmenntilstand hadde jeg avlyst. 

Anonymkode: 17964...e07

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Man avlyser ikke ferie for småtterier. Herregud, hvor lite tåler du?

Anonymkode: 2a522...0c0

Det er ikke min egen helse jeg er redd for, men det å skulle smitte andre. Men så ser vi jo at så mange andre kjører på til tross for at de sikkert er smittsomme.

Jeg tenker ko at om det skulle vært feber den dagen vi reiser, så vil det sikkert gå over på et par dager og da er det jo sykt kjipt å ikke reise.. 

HI

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kjedelig å bli forkjølet før ferietur, det ødelegger jo litt å ikke være i form på ferie. Jeg hadde dratt likevel ved vanlig forkjølelse, men brukbar allmenntilstand. F.eks. tett i nesa og litt hosting. Ved feber, uttalt hoste, bihulebetennelse, dårlig allmenntilstand hadde jeg avlyst. 

Anonymkode: 17964...e07

Enig at det avlyses ved veldig dårlig allmentilstand. Da måtte vi i så fall fått legeerklæring.

Det er bare det å sitte på flyet som en smittebombe som er litt pain. 

Nå er vi jo ikke syke, så det er mer sånn for å høre hva folk ville gjort. Jeg er ikke så reisevant. Reiser med ungdom på straks 18

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis dere ikke engang er syke så ville jeg ikke tenkt på det. Dere blir garantert litt småforkjøla når dere kommer ned likevel :) God tur! :)

Anonymkode: 63de1...f62

Ja, det er kanskje greit å utsette bekymringene 😂 Jeg bare satt i en togvogn i noen timer før helga og så turen passere i revy med så mange syke folk på så liten plass 😵😀

Greit å ha noen innspill i bakhodet dersom det skulle skje 😀

Det er som sagt sikkert fordi jeg er litt lite reisevant, så da er det en ekstra nervøsitet knyttet til det.. 

HI

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville nok tatt på meg maske om jeg skulle tatt fly med forkjølelse. Vi har jo blitt så godt opplært.

Anonymkode: 29f09...df7

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 4303b...6a4

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Sørg for nok og god søvn samt god håndhygiene de nærmeste dagene. Så gjør du det du kan for å begrense risiko. Men jeg hadde ikke avlyst ferie pga forkjølelse! 

Anonymkode: 51b23...672

God håndhygiene beskytter nada mot luftbårne virus. Masker beskytter heller ikke mot dette. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hostes og harkes over alt for tiden. Vi skal reise til «syden» en uke, ig jeg har mest lyst til å hermetisk lukke oss inne. Livredd for å bli syk så turen ikke blir noe av 😱

Om vi skulle bli forkjølt vi også.. hvor går grensa for å avlyse? Det varer jo gjerne ikke så lenge.. og folk deltar som nevnt på alt til tross for luftveissymptomer. Buss, tog, jobb.. det hostes og snufses over alt

Skal mye til for å avlyse, må i så fall være at jeg har så høy feber at det kan være farlig. Og da klarer jeg ikke å dra noe steder heller. Avlyser ikke for hosting og snufsing

Anonymkode: 78bc1...e2b

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Dere har vel betalt turen så det skal jo endel til å få legeerklæring for forsikringen sin del. 

Anonymkode: 513ec...fef

Ja, turen er betalt. Så vi måtte i så fall fått anbefaling fra lege om å bli hjemme. Hadde vi ikke fått det ville det jo ha vært grønt lys for å reise.. 

HI

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

God håndhygiene beskytter nada mot luftbårne virus. Masker beskytter heller ikke mot dette. 

Dette stemmer ikke. God håndhygiene beskytter veldig godt mot luftbårne virus. Veldig ofte tar vi på smitte og deretter tar oss i fjeset og i øynene. Øynene har dårligere beskyttelse enn nesen og munnen. Med andre ord er det mange som smittes ved å ha hendene nær øynene etter at man har tatt på smitte (f.eks dørhåndtak). Om man vasker eller spriter hender før man tar seg i ansiktet/i øynene så beskyttes man godt mot slike virus (spesielt der det er dråpesmitte da disse ikke svever så lenge i luften som aerosoler). 

Anonymkode: b2a9a...f79

Takk for svar, alle sammen 😀 Da forstår jeg at min uro for å reise som smittebombe er overdrevet 😀 Satser på at vi holder oss friske, men veldig fint å høre hva folk tenker. 

HI

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det er ikke min egen helse jeg er redd for, men det å skulle smitte andre. Men så ser vi jo at så mange andre kjører på til tross for at de sikkert er smittsomme.

Jeg tenker ko at om det skulle vært feber den dagen vi reiser, så vil det sikkert gå over på et par dager og da er det jo sykt kjipt å ikke reise.. 

HI

Hvis alle skulle holde seg hjemme hver gang de var forkjølet, så hadde Norge mer eller mindre stoppet opp.

Anonymkode: 8df3c...c7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...