Gå til innhold

Er dette et greit svar på en invitasjon?

Anbefalte innlegg

Er bedt i en familiesammenkomst om en stund. Jeg føler jeg er bedt pga plikt og føler meg ikke velkommen. Så vil ikke gå en plass der jeg blir behandlet dårlig. 

Hei! Takk for innbydelsen. Jeg ønsker dessverre ikke å komme for jeg føler meg ikke velkommen og tenker dere får det veldig kjekt og fint uten meg.

Mvh 

Anonymkode: 3d602...9c1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Herregud. Nei, selvfølgelig ikke. Med mindre du ønsker å starte drama da. 

Anonymkode: 06d38...9f6

Helt ærlig hvorfor ikke? Det er sannheten og det jeg tenker og vil at de skal vite det. Ønsker ikke drama derfor jeg ikke går. 

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nei, så uhøflig skal du ikke være. 

Du svarer slik:

Hei, og takk for innbydelsen. Hyggelig å bli invitert, men jeg kan dessverre ikke komme. 

Anonymkode: 98880...591

Hvorfor mener du det er uhøflig? Sannheten er at egentlig er de uhøflig å ber meg uten å egentlig ville ha meg der. Håper ikke barnet mitt vil gå heller. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor mener du det er uhøflig? Sannheten er at egentlig er de uhøflig å ber meg uten å egentlig ville ha meg der. Håper ikke barnet mitt vil gå heller. 

De ønsker å såre meg. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

De ønsker å såre meg. 

Du mener at alle ønsker å såre deg. Du tenker det til og med om oss her inne, og det stemmer jo ikke. At en invitasjon er et bevis på at de ønsker å såre deg, er absurd. Hva med å slutte å tenke det verste om folk for en gangs skyld? Se på det som en håndsutrekning. Jeg synes også at du får sønnen din sin skyld skal prøve å skvære opp med familien din. Synd at han skal gå glipp av kontakt med besteforeldre og ev. andre slektninger. Du trenger og ønsker jo egentlig flere relasjoner. Ikke enda flere grunner for å avvise en invitasjon til sosialt samvær.

Anonymkode: 0c333...c1a

Selv om de har såret deg før, er det dumt å bære nag resten av livet og for alltid kutte dem ut (spesielt for sønnen din sin selv, men også din!). Men det er jo det som er din vanlige strategi og litt av grunnen til hvorfor du føler deg så ensom.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herregud, du lager drama hvor enn du går du, uansett om det er venner eller familie.

Anonymkode: fc3d9...970

Annonse

Nå gjør du det igjen. Du stiller et spørsmål her inne, men kommer ikke til å følge det unisone rådet du får. Så svarer du det du vil og blir fortvilet når det blåser opp i fjeset ditt. 

Vi har snakket om det at du har vasker med å skjønne vanlig sosialt samspill, så stol på oss når vi sier at et sånt svar er lite smart  

Hvordan kan det å sende en invitasjon være et ønske om å såre deg?

Anonymkode: a8428...c01

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er bedt i en familiesammenkomst om en stund. Jeg føler jeg er bedt pga plikt og føler meg ikke velkommen. Så vil ikke gå en plass der jeg blir behandlet dårlig. 

Hei! Takk for innbydelsen. Jeg ønsker dessverre ikke å komme for jeg føler meg ikke velkommen og tenker dere får det veldig kjekt og fint uten meg.

Mvh 

Gud bedre. Nei.

Anonymkode: a047f...6b7

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du mener jo alltid at folk som inviterer deg egentlig ikke vil ha deg der. Det er bare tullete. Slutt med disse tankene! Siden du er overbevist om at de ikke vil ha deg der, takker du nei og etterpå klager du over at du er så ensom og aldri blir bedt med noen steder. Så blir du bedt, og livet går i ring. Disse som ikke inviterer deg sårer deg ved å utestenge deg eller ikke tenke på deg, og de som inviterer deg gjør det også for å være stygge og såre deg siden de egentlig ikke vil ha deg der. 
Det må være utrolig slitsomt å ha det slikt som deg! Det er ikke livet ditt som er kjipt, men tankene dine! De ødelegger for deg!

Hvordan kan en invitasjon være gitt for å såre?

Hadde de ønsket å såre deg hadde de ikke invitert.

Det er er ikke så uvanlig i en storfamilie med en og annen konflikt, men fordi man er familie og i bunn og grunn glad i hverandre tilgir man at de andre ikke er perfekt og går videre, sammen.

Om det er sånn at dere har hatt en konflikt, og du ikke har klart å få den nok på avstand til å oppføre deg anstendig så blir du hjemme. Men du setter pris på at den andre strekker ut en hånd, også går du neste gang 

Du forsterker ikke konflikten med å sende et sånt svar!

Intensjonen er jo at dere skal gå videre og legge konflikten bak dere, ikke at dere skal forstørre den.

"Tusen takk for innbydelsen, jeg setter stor pris på at dere ønsker meg der. Jeg kan dessverre ikke komme denne gangen, men vi tar det igjen siden. Mvh ...."

Anonymkode: 77940...5c1

Nå er du verre enn vanlig og bør virkelig til lege. Du mener alle er mot deg og alle invitasjoner er anti-invitasjoner. Og så har du tenkt å sende dette som gjør at du antakelig ikke inviteres igjen noensinne, hvilket du da kan klage over i årevis framover. La det nå endelig være.

Anonymkode: 00505...225

Nei, det syns jeg virkelig ikke at du skal skrive! Vi vet jo ikke grunnen til at du føler som du gjør, men hvorfor tror du at de intensjonen deres er å såre deg? Siden både du og barnet ditt er invitert så syns jeg at du skal svelge stoltheten, eller hva det er du føler på, og gjøre ditt for at barnet ditt får en god opplevelse. Inntrykket jeg sitter igjen med etter dine utallige innlegg er at ungdommen kan ha godt av et større nettverk, og så lenge familien din er normalt oppegående så er det viktig at hn får ha kontakt med slekten sin.

Men hva du enn gjør, ikke formuler deg slik som du skriver i hi. Det gjør ingen godt og du sørger bare for å holde liv i konflikten.

Vet de andre at dere har en konflikt, forresten, eller har den oppstått kun hos deg og i ditt hode?

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Mvh 

Nei dette kan du ikke skrive.  Har du null sosiale antenner? Holder med å skrive at du ikke kommer.

Anonymkode: 8dd54...cfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...