Gå til innhold

Kjøring til cuper og handling i kiosk

Anbefalte innlegg

I den idretten barnet er med i er det cuper cirka en gang i måneden.
Er tvillingpar var alltid med på trening, men aldri på cup.
På er foreldremøte i fjor sa jeg uten å nevne noens navn at det ikke bestandig er like lett for alle å komme seg til disse cupene, og dersom noen er interesserte så har vi ekstra plass i bilen til 2 ekstra barn som kan sitte på.

Mammaen til tvillingene tok kontakt litt senere, og de sitter nå på med oss, helt greit, vi skal jo uansett dit.
Under cupene er det også kiosksalg, jeg pleier å handle en pølse eller vaffel til barnet mitt, og de barna (som egentlig ikke kjenner så godt utenom trening) forventer at dersom barnet mitt får noe så skal de også få.
I dag toppet det seg litt for meg, i dag hadde de heller ikke med seg matpakke, og barn trenger mat under en cup.
Det man får kjøpt i kiosken er heller ikke det sunneste heller, og det er svindyrt. Skal jeg holde disse barna med mat fra kiosken gjennom en hel cup blir det godt over 100 kroner per barn.

Når jeg leverte dem hjemme sa jeg at de hadde glemt matpakken i dag.
Fikk bare til svar at det er jo kiosk det, kunne jeg ikke bare kjøpe noe til dem, sa jeg hadde gjort det, men de bør ha med mat pakke.
Fikk bare et greit tilbake, ikke noe tilbud om å betale for det jeg hadde kjøpt til barna eller noe.
Virket nesten som om de forventer at når jeg kjører så skal jeg også stå for det barna deres trenger/ønsker seg i kiosken.

Hva tenker dere, den som kjører betaler for kioskvarer?

Anonymkode: 48e66...7f6

Fortsetter under...

Det er jo helt hårreisende!

Sikker på de ikke hadde med seg penger og bare lot være å si det til deg så de heller fikk litt ekstra lommepenger til uka?

Om ungene virkelig ikke hadde med penger, og ikke matpakke, så hadde jeg krevd penger av foreldrene altså, ærlig talt. Det får være måte på å være frekk.

Anonymkode: bf8cf...fa3

Neste gang du henter dem spør du foreldrene om de har sendt med matpakke, er svaret nei spør du om de har sendt meg penger. Er svaret igjen nei så sier du at du ikke har mulighet til å handle til to ekstra barn i kiosken så de må enten ha med matpakke eller penger.

Anonymkode: bf8cf...fa3

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Supert, da er det ikke bare meg.

Tror jeg sender en SMS til mammaen med hva jeg kjøpte til dem i dag, og så et vippskrav.

Anonymkode: 48e66...7f6

Hvordan gikk det? Fikk du betalt?

Anonymkode: 14938...10a

Bare å be henne betale på en hyggelig måte, og spørre om matpakke eller om de har med kioskpenger neste gang. Lurer hun på hvorfor er det helt ok å si at hun må dekke mat for sine egne barn, det er ikke en kostnad du vil ha.  
Ikke sikkert hun har tenkt lenger…

Anonymkode: 6876f...6d1

Det er helt innafor å sende en melding om at du har lagt ut 200 kr for mat i kiosk, og at de kan vippse deg på tlf nr. jeg har hatt barn i idretten i mange år. Vi har ofte avtalt når mitt barn sitter på med andre på kamp så sender jeg enten med penger, eller så sier foreldrene at betaler og sender Vipps krav. Helt normalt. Når jeg har lagt ut for andre barn så sier jeg fra til foreldrene hvor mye jeg har brukt. Du skal jo ikke betale for de på kamper. Dette skjønner nok foreldrene

Anonymkode: 0a3a7...fd8

Jeg hadde sendt meld kvelden før neste cup. :"Husk å sende med matpakke og litt kioskpenger. "

Har hatt med en vi også. Husker han latet som han hadde glemt matpakka... ville ha kake i kiosken. Jeg fant matpakke i sekken, og ba han spise mat, så skulle han få kake av oss i kiosken etterpå. 

Han fikk selvfølgelig to kakestykke a kr 10, selvom han gjerne ville ha hele kiosken. 

Selvfølgelig får han også, når barnet mitt får. Men! Jeg sier til barnet at det må ja med penger neste gang. 

Jeg sender meld til moren jeg da. Rett ut. Det er kiosk der. Han får med penger neste gang. 

Anonymkode: 12960...f92

Annonse

It's all about me skrev (10 timer siden):

Du sender krav på vipps og neste gang de skal sitte på sender du en melding; "Jeg henter klokken xx.xx, husk matpakke og penger til kiosk hvis de ønsker noe der".

Altså.....man har da nok med å huske ditt og datt til egne barn, om man ikke skal være nødt til å minne andre foreldre på at ungene må ha mat. Eneste måte å møte slike folk på, er å IKKE kjøpe til deres unger. Synd for ungene, men når det ikke "ordner" seg ved at du kjøper, husker de nok matpakke og penger neste gang.

Anonymkode: e8ce4...9f9

Jeg har OFTE hatt små passasjerer i bilen.  Med de aller fleste foreldre jevner ting seg ut, jeg kjører deres barn på håndballcup, dagen etterpå tar de mitt barn med i svømmehallen osv.  

Noen foreldre bidrar ALDRI, de flyter alltid på andre sine bidrag.  Da tenker jeg det er greit å både minne på (har du husket å sende med mat og drikke til Per?) og gi beskjed om at hvis Anna skal kjøpe noe i kiosken trenger hun penger.  

Jeg pleier også å spørre andre foreldre om jeg kan bidra med noe.  Takker de nei er saken grei, ber de meg om å vippse for brus og pizza på en ferge så gjør jeg det.  

Anonymkode: 93416...06c

Dette er sånne ting ungene mine ler av. Jeg er den som alltid passer på at alle har, spør alltid hva de skal ha med seg om de skal bort/sitte på/være med osv. Nå er eldste "voksen" og har blitt sånn selv. 

Det må jo mangle noe fundamentalt om ikke de helt på egenhånd skjønner at de må sende med mat og/eller penger tenker jeg. Kanskje har de dårlig råd, javel. Men da vil jeg som mor heller få beskjed om at de ikke har mulighet til å sende med penger, så kan jeg velge at ungene mine ikke får noe i kiosken, eller at jeg spanderer en kake. Det å skulle mate andres barn utenlukkende med kioskvarer er dyrt.

Anonymkode: c467e...569

Anonym bruker skrev (På 23.9.2024 den 11.32):

Altså.....man har da nok med å huske ditt og datt til egne barn, om man ikke skal være nødt til å minne andre foreldre på at ungene må ha mat. Eneste måte å møte slike folk på, er å IKKE kjøpe til deres unger. Synd for ungene, men når det ikke "ordner" seg ved at du kjøper, husker de nok matpakke og penger neste gang.

Anonymkode: e8ce4...9f9

Det er jo bare en måte å si "Jeg kjøper ikke mat til ditt barn, dette må du stå for selv" på en fin måte.

Anonymkode: a9f34...1a2

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo bare en måte å si "Jeg kjøper ikke mat til ditt barn, dette må du stå for selv" på en fin måte.

Anonymkode: a9f34...1a2

Sånn dilling biter vel neppe på den type mennesker som hi beskrver.

Anonymkode: e1e0e...ebd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...