Gå til innhold

Var ærlig med naboene

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Nei, HI, du var ikke ærlig, du var vag på en rimelig passiv-aggressiv og barnslig måte. Hadde du sagt i fra på en vennlig og grei måte at du har full forståelse for at en 3-åring lager litt lyd, og fulgt opp med en hyggelig forespørsel om det er mulig å dempe noe av denne lyden, spesielt om morgenen, da hadde du gitt en skikkelig beskjed. Hadde jeg blitt møtt på den måten du oppførte deg på nå, hadde jeg synes det var så irritert og barnslig tilbake at jeg kunne funnet på å bråke ekstra mye et par dager for å understreke at jeg ikke synes noe om den formen for å "gi beskjed" på.

Anonymkode: 13a46...a3c

🫣🤯 Glad du ikke er naboen min. 

Anonymkode: 885f6...179

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

I kveld skal jeg sette på høy musikk etter gutten har lagt seg og danse og kose meg 😅

Anonymkode: ece90...678

Så du ønsker skriking om kvelden i tillegg? En overtrøtt 3-åring pleier ikke være stille.

Anonymkode: a0440...867

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

For en måned siden flyttet en familie inn over meg. Foreldre og ett barn på ca 3 år. Det er kommunal leilighet, så jeg har vært vant med at det er lyder fra den leiligheten. Har bodd forskjellige folk der. Men må er det nesten konstant lyd. Ikke fra foreldrene, men fra barnet. Hodet mitt er veldig sliten etter konstant lyder. Enten løper han og hopper. Eller dunker og kaster noe som høres ut som treklosser. Kjører biler og gulvet. Roper og snakker høyt. Dette er timesvis hver dag.

I går  traff jeg faren i trappen og jeg spurte om han viste hvor lytt det er i blokken. Ja sa han. De hørte godt den eldre damen oppe når hun gikk over gulvet med sko. Da kan dere forstå hva jeg hører da sa jeg. Han bare nikket 

Men de bryr seg ikke. I dag har jeg hørt på dunking med leker i gulvet  og roping siden kl 7.45. 

Men nå vet de iallefall at det høres veldig godt 

Anonymkode: ece90...678

Sånn er det å ha en treåring.

Anonymkode: ddeb2...500

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Unger trenger hverken å tjores fast eller å sitte stille i sofaen. Men unger trenger heller ikke løpe og hoppe inne, banke ting i gulvet, rope og bruke høye stemmer. Det får de ikke lov til inne i barnehager heller, da trenger man ikke gjøre det hjemme heller når man har naboer under seg. En 3 åring kan fint læres til å ta hensyn.

Anonymkode: 6553e...79d

En treåring verken kan "trenes", eller skal "trenes", til å ta slike hensyn i sitt eget hjem. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

De fleste har nok høyere mål enn at barnet skal overleve. Det kunne ikke falt meg inn å plage en liten treårig med vilje. Men hey, man er tydligvis forskjellige, for noe er det viktigere å vise at man kan enn å ta hensyn til uskyldige - det er vel ikke bare de oppe som blir plaget av høy musikk på kveldstid. 

Anonymkode: bc3fd...835

Barnehagene plager ungene med andre ord altså.....

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

En treåring verken kan "trenes", eller skal "trenes", til å ta slike hensyn i sitt eget hjem. 

Selvsagt skal man lære barna hvordan det er greit å oppføre seg. Bor man sammen med andre så må man ta hensyn, det skal selvsagt barn lære. Det betyr ikke at de ikke skal få bevege seg og høres, men at man gjør oppmerksom på at de som bor under hører veldig godt når du slår i gulvet osv. Oppdrar du ikke barna dine?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Må man bråke sånn, så får man bo i enebolig, det er ikke den stille naboen som er problemet altså.

Det er vel ingen av dem som er problemet. Når man har noen over seg, vil man høre det godt dersom det ikke er isolert godt nok.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Eh? Jo, de gjør det.

Ikke når man velger å bo i flermannsbolig. Det er helt uproblematisk og helt nødvendig å lære seg å ta hensyn. Det heter oppdragelse.

Anonymkode: d0f52...041

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ikke når man velger å bo i flermannsbolig. Det er helt uproblematisk og helt nødvendig å lære seg å ta hensyn. Det heter oppdragelse.

Anonymkode: d0f52...041

Det er ikke enten eller her. Barn skal leve og at et barn leker, det må det få lov til. Oppdragelse er noe annet. At barnet bråker betyr ikke nødvendigvis at det mangler oppdragelse. Når man bor så tett, må begge parter justere seg.

Rhapsody in blue skrev (1 time siden):

Det er ikke enten eller her. Barn skal leve og at et barn leker, det må det få lov til. Oppdragelse er noe annet. At barnet bråker betyr ikke nødvendigvis at det mangler oppdragelse. Når man bor så tett, må begge parter justere seg.

Men da må jo det gjelde barnefamilien og? Når se velger å bo så tett så må de jo finne seg i at naboen spiller musikk.

Anonymkode: 4dd32...46b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...