Gå til innhold

Stengt ute av et søsken

Anbefalte innlegg

Skal være kort. Min bror og dama har kuttet meg ut. Jeg har prøvd å ordne opp ved å prøve komme i dialog, men møter motvilje. Jeg har kommet dit at å kjempe og prøve å ha håp er mer smertefullt enn å gi slipp, og akseptere at slik er det. Vår mor liker ikke at jeg har gitt opp, og snakker veldig varmt om min bror og kona til meg. Jeg har sagt flere ganger at jeg orker ikke høre om de, og da mener hun at hun må få liv å snakke om sin egen sønn. Jeg har sagt det må hun bare gjøre, men trenger ikke snakke om han til meg. Da dette er sårt. Mamma mener alt er min skyld, og hadde det ikke vært for at jeg tok opp med min bror og kona noe jeg ikke var fornøyd med hadde det aldri blitt slik det har blitt. Jeg er uenig der. Jeg mener jeg må få lov å ta opp noe jeg synes de gjorde som var ugreit. Jeg synes dette er vanskelig. Det er naturstridig å bryte med familie, og det er smertefullt å bli fryst ut av eget søsken. Uansett hvordan ting ble å er det vondt. Noen andre som har blitt stengt ute av et søsken? Og hvordan forholder foreldre seg til det? 

Anonymkode: 1e955...e76

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449877-stengt-ute-av-et-s%C3%B8sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå for hva du har gjort. Mener du at du handlet riktig, så la aldri noen overbevise deg om at du må krype. Lev livet, vær glad og vis dem at du står for hva du mener. Ikke godta at at du blir diktert til å gjøre noe du ikke kan stå for. De får ta deg som du er. Ikke mist deg selv ved å gå med på ting for husfredens skyld.

prekæs skrev (7 minutter siden):

Stå for hva du har gjort. Mener du at du handlet riktig, så la aldri noen overbevise deg om at du må krype. Lev livet, vær glad og vis dem at du står for hva du mener. Ikke godta at at du blir diktert til å gjøre noe du ikke kan stå for. De får ta deg som du er. Ikke mist deg selv ved å gå med på ting for husfredens skyld.

Jeg angrer overhode ikke på at jeg tok opp det jeg gjorde. Jeg beklaget at dette såret de, men forklarte hvorfor jeg sa det og hvordan jeg opplevde det. Det ble mye skittkasting tilbake til meg, men aldri fått en unnskyldning for det. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg angrer overhode ikke på at jeg tok opp det jeg gjorde. Jeg beklaget at dette såret de, men forklarte hvorfor jeg sa det og hvordan jeg opplevde det. Det ble mye skittkasting tilbake til meg, men aldri fått en unnskyldning for det. 

Da har du ingenting å beklage eller legge deg flat for. Heier på deg jeg.

prekæs skrev (3 minutter siden):

Da har du ingenting å beklage eller legge deg flat for. Heier på deg jeg.

Takk ❤️ når vi er i familieselskap ønsker foreldrene mine at alle kommer. Har vært med en del ganger, men opplever da at disse to later som jeg ikke er der. Ser ikke på meg, prater ikke til meg og behandler meg som luft. Da blir man ikke med i samtalen og sitter der bare med en klump i magen. Har sagt nei til felles selskap siste året, men de andre mener jeg bare må drite i de, snakke med de andre og tenke på foreldrene våre som vil samle alle. Jeg forstår de, samtidig må jeg tenke på meg når ingen andre gjør det. Tenker min bror og kona bør holde seg hjemme når de møter opp og sitter å skaper dårlig stemning. Det er kona som er det største problemet her 

Skjønner at det er ubehagelig å bli oversett, men det at du velger å ikke komme tror jeg er problemet…for det er du som anses som vanskelig og som den som trekker deg unna..uavhengig av årsak. Så jeg vil anbefale deg å dra i familiebesøk og faktisk ta initiativ til å prate med bror og kone, gjerne foran og sammen med andre. Om de da velger å ikke svare deg, og fortsette denne utrolig barnslige måten å behandle deg på, får du synliggjort at det ikke er du som er vanskelig. 
og så kan vi jo håpe på at din bror kanskje bare trenger at du rekker ut en hånd ved å ta initiativ til lett prat?

Anonymkode: a3a94...e42

Annonse

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Skjønner at det er ubehagelig å bli oversett, men det at du velger å ikke komme tror jeg er problemet…for det er du som anses som vanskelig og som den som trekker deg unna..uavhengig av årsak. Så jeg vil anbefale deg å dra i familiebesøk og faktisk ta initiativ til å prate med bror og kone, gjerne foran og sammen med andre. Om de da velger å ikke svare deg, og fortsette denne utrolig barnslige måten å behandle deg på, får du synliggjort at det ikke er du som er vanskelig. 
og så kan vi jo håpe på at din bror kanskje bare trenger at du rekker ut en hånd ved å ta initiativ til lett prat?

Anonymkode: a3a94...e42

Dette er nå flere år siden, og jeg har gått i familieselskap de første årene. Jeg prater med de som du beskriver, engen svarer de kort eller så svarer de ikke. Jeg har sendt meldinger til bror og prøvd ringe han, men får bare aggressive svar tilbake. Det siste året har jeg presset meg i et par selskap, men jeg sitter bare på utsiden og blir uvel av det. Det går flere dager til jeg kommer meg igjen. For et par uker siden satt jeg på en benk å ventet på noen, da kommer bror og kone gående forbi. Jeg ser på de og sier hei, hun går rett frem og ser ikke på meg, han ser på meg og nikker og går videre. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dette er nå flere år siden, og jeg har gått i familieselskap de første årene. Jeg prater med de som du beskriver, engen svarer de kort eller så svarer de ikke. Jeg har sendt meldinger til bror og prøvd ringe han, men får bare aggressive svar tilbake. Det siste året har jeg presset meg i et par selskap, men jeg sitter bare på utsiden og blir uvel av det. Det går flere dager til jeg kommer meg igjen. For et par uker siden satt jeg på en benk å ventet på noen, da kommer bror og kone gående forbi. Jeg ser på de og sier hei, hun går rett frem og ser ikke på meg, han ser på meg og nikker og går videre. 

Det er en utrolig barnslig oppførsel, med mindre du virkelig har gjort noe helt uholdbart. 

Vi har hatt våre uenigheter innad, men det er heldigvis vann under brua i dag. Men det er kun mulig om begge parter kan gi slipp, høres ikke ut som broren din er klar for det. Da må det være greit at du også aksepterer det og trekker deg unna, til han eventuelt er klar for å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 8476c...ddf

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er en utrolig barnslig oppførsel, med mindre du virkelig har gjort noe helt uholdbart. 

Vi har hatt våre uenigheter innad, men det er heldigvis vann under brua i dag. Men det er kun mulig om begge parter kan gi slipp, høres ikke ut som broren din er klar for det. Da må det være greit at du også aksepterer det og trekker deg unna, til han eventuelt er klar for å gjøre noe med det. 

Takk, det er det jeg tenker også. Jeg kan ikke prøve i det uendelige når de ikke vil. Jeg har trekt meg unna en stund nå, men familien synes jeg bare skal komme på middager osv. jeg kjenner jeg må sette grenser for meg selv. 

Er det du som mislikte svigerinnen din, og kalte henne kanonkula? Hvis det er deg, eller en annen som har vært like kjip mot svigerinnen, har de grunn til å overse deg. Hvis du har vært relativt grei tidligere, er det uakseptabelt at de overser deg. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Takk, det er det jeg tenker også. Jeg kan ikke prøve i det uendelige når de ikke vil. Jeg har trekt meg unna en stund nå, men familien synes jeg bare skal komme på middager osv. jeg kjenner jeg må sette grenser for meg selv. 

Når det er som det er, kanskje like greit å akseptere det ja. Når det blir et tema fra de andre rundt, tenker jeg du fint kan svare det, noe mer trenger du ikke forklare. De har gjort det klart at de ikke ønsker å ha noen kontakt med deg og du har valgt å akseptere det og holde avstand. Kort og tydelig. 

Iiiiik skrev (3 timer siden):

Er det du som mislikte svigerinnen din, og kalte henne kanonkula? Hvis det er deg, eller en annen som har vært like kjip mot svigerinnen, har de grunn til å overse deg. Hvis du har vært relativt grei tidligere, er det uakseptabelt at de overser deg. 

Nei det er ikke meg 😅 min svigerinne er lagt fra en kanonkule. har alltid vært hyggelig med de, og alltid hatt et godt forhold. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...