Gå til innhold

Føler meg ensom i tvillingbobla

Anbefalte innlegg

Anna og Vilja er fem måneder og jeg merker at selv om jeg elsker hvert sekund med dem så sliter jeg skikkelig med å få egentid og føler meg ensom selv om jeg er med de hele tiden. Jeg har så dårlig samvittighet for å føle det sånn og føler at jeg burde elsket denne tiden. Mannen min jobber offshore og i perioden han er borte får jeg svært lite besøk fordi jeg selv er for sliten til å ta imot. Jeg merker at dette påvirker meg negativt og alt jeg vil er å være den beste mammaen for jentene mine, har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 0ad08...e03

Fortsetter under...

Fem måneder er ingenting i det store bildet. Husk at de enda er helt nye og det er mye dere skal finne ut av sammen. Å være sliten og ensom er nok ganske vanlig i den perioden. Har du noen som kunne tatt barna med på trilletur så du kan få puste litt? Du er tross alt heldig som har mannen hjemme i fire uker mellom jobbperiodene, da må du passe på å få tid til deg selv, så blir de to ukene han er borte mer levelige. 

Hold ut, det blir bedre ❤️

Anonymkode: ddb11...51c

Å ha 2 babyer på 5 mnd er en knalltøff jobb, at du er sliten og ensom er ikke rart i det hele tatt. Jeg var så sliten da jeg fikk to tette at jeg orket ikke være sosial en periode. Kom det folk på døra så orket jeg ikke åpne. Jeg hadde ingenting å gi, og jeg ville egentlig styre hjemme alene. Mangel på søvn og mye å gjøre gjør at man ikke orker folk. Har du familie i nærheten som kan avlaste litt? Har dere økonomi til vaskehjelp de ukene han er på jobb? Det blir bedre etterhvert når de begynner i barnehage og du får de litt ut av armene. Da får du puste litt mer selv om du skal tilbake til din jobb. Det er intens med babyer 24/7 

Anonymkode: 4bcff...dad

Det går seg til, ikke glem det.

Første året men baby er unntakstilstand for alle, med to blir det litt ekstremt ja.

Pass på å lufte deg litt uten barna når mannen er hjemme, små frikvarter som å gå butikken, til frisøren eller ta en kaffe med en venninne 

Jeg har to veldig tette, pluss en som er 2,5 år eldre. Det ble noen år med lite pustepause, men nå er de 16, 17 og 20 år. Eldste flyttet hjemmefra i høst så bare to igjen hjemme.

Jeg kan skrive under på at de mest slitsomme årene var babytiden når de trenger deg 24/7 og barneskoletiden når alle skal på forskjellige fritidsaktiviteter i tillegg til lekser og lekeavtaler. 

Men det går seg til, jeg lover.

Anonymkode: eac9d...c03

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har 2 sett med tvillinger. Tvillingjenter på 8 og tvillingjenter på 5 år. Det første året med tvillinger opplevde jeg som veldig slitsomt. Men det går seg til og det blir bedre😊

Anonymkode: 4dfd5...cc6

Å hjelpe meg, 2 sett med tvillinger? Fy fader for en jobb men også en glede

Anonymkode: 4bcff...dad

Jeg har også tvillinger og har vært alene med dem. Jeg skjønner deg godt. Husker at jeg ble irritert bare av å tenke på at det skulle ringe på døren. Hadde en nabo som jeg tilslutt bare blokkerte. Måtte bære ned tvillingene til første etasje, bare for at hun skulle spørre hva vi skulle ha til middag, midt i bleieskiftet. Vi bodde i leilighet i 4. etasje uten heis. Hun ringte på tlf og ba meg komme og se på hennes hage i 1. etasje. 

Hi, du kan åpne døra når det passer. Hvis du åpner, kan du åpne døra med å si; Hei, hva er det du vil hjelpe med? Hvis personen ikke har noe å tilby, kan du bare si at vel, jeg må tilbake til heldagsjobben og  si at dere kan snakkes om 10 år. 

Anonymkode: 7cd6a...bbe

Tvillinger er definitivt mest logistikk og ikke så mye mammakos!  Jeg har fått tvillinger etter enling, og man kan trygt si at det var to vidt forskjellige permisjonstider. Med tvillinger er du alltid bakpå, det er alltid en som er sulten, ikke sovner, trenger ny bleie eller har vondt i magen. Du rekker ikke over en gang. 

Se på dette som en unntakstilstand, og husk at det ikke varer evig! Jeg husker ikke så altfor mye fra mine to minste var babyer, men det gikk seg til og nå er de plutselig snart tenåringer 😊

Anonymkode: 86380...d98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...