Anonym bruker Skrevet 21. september #1 Del Skrevet 21. september En jeg kjenner har blitt syk (alvorlig, kronisk). I tillegg har de mye sykdom, skade og dødsfall i familien slik at ektefellen har stor belastning som pårørende utover kjernefamilien og tiden strekker ikke til. De er dermed i en fase der de ikke klarer å holde hus og hage slik de burde. De regner med at stormen vil roe seg etter hvert og at de da vil få hodet over vannet og få orden på dette og de ønsker dermed ikke å flytte. De har bodd samme plass i mange år og barna har sitt nettverk her. Det er et byggefelt og flere familier med barn på samme alder. Familien er åpen om sine utfordringer. Nå har naboene begynt å klage på at f.eks. hagen gror til og at det dermed ikke ser pent ut i nabolaget. De ber dem rydde opp snarest. Det er ikke til ulempe for naboene, men det ser ikke så fint ut. Det fikk meg til å tenke på en annen jeg kjenner. Hun var i samme situasjon for ca 15 år siden. Også her kom naboene på døren, men for å høre om de trengte hjelp. Naboene tok seg så en dugnad i hagen. Der ryddet og ordnet de og gjorde det fint. Det tok ikke mange timene å få ryddet greit opp i hagen og det betydde enormt mye for de som bodde der. De har siden fortalt at det å oppleve så mye uventet omtanke i en vanskelig tid betydde utrolig mye for dem og det gjorde også omveltningene med sykdommen enklere når de følte på så mye godhet. Hvordan er du som nabo/hvordan er dine naboer? Anonymkode: e5be7...07c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449871-hvordan-er-du-som-nabo%C2%A0/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. september #2 Del Skrevet 21. september Jeg fikk ble akutt syk for noen år siden, og ting sto litt på hodet her. Var på sykehus i 6 uker, Da var flere naboer på ballen og tilbød seg allverdens hjelp, særlig handling, barnepass o.l. tilbød de seg flere ganger. Veldig glad for det. Har ikke opplevd at noen av naboene her har trengt mye hjelp, men vi har en eldre nabo som er dårlig til beins og han kjører mannen min til med snøfresen om vinteren og måker for. Har også en nabo med et barn og ganske så gravid nå med nr to, og mannen jobber på nordsjøen. Henne har jeg sagt at hun alltid kan ringe om hun er alene og trenger noe. Minnet henne på det nå som hun er gravid og alene to uker om gangen, skulle noe skje og hun trenger barnevakt midt på natten eller hva som helst annet så er det bare å vekke meg. Det å vite at noen er der gir trygghet når man er alene. Synes det er en god gate å bo i, forskjellige generasjoner og alle er blide, hyggelige og hjelpsomme. Ingen er påtrengende, det er få av naboene jeg har vært inne hos, og få har vært inne her, men alle hilser, smiler og snakker sammen når det passer sånn ute. Om en nabo står på gårdplassen og sliter med en reperasjon kan det fint komme flere til og hjelpe. Det er hyggelig. Anonymkode: 3719a...188 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449871-hvordan-er-du-som-nabo%C2%A0/#findComment-150139227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå