Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har fått en omplasseringshund på tre år. Den er trygg og fin, og vant til å være alene i kortere perioder da tidligere eier var pensjonist. Nå er den alene i 6-7 t på hverdager og det skal gå bra, men jeg er usikker på om den har det best ute i hundegård med tilgang til hundehus hvor den kan trekke seg tilbake eller inne i huset mens vi er borte.

Han blir stresset over å ha for mange rom å beskytte, så inne oppholder han seg i en stor gang med åpent bur hvor han også sover om natten. Jeg tenker at ute får han frisk luft og flere inntrykk, men jeg er også bekymret for om han blir stresset ved å ‘passe’ på alt som skjer. Han er en varsler av rase og bjeffer når det går andre hunder forbi på veien. 

Hva tenker dere som kan hund om dette?

Anonymkode: 6a4c6...fba

Fortsetter under...

Ha ham inne, som du sier vil han ellers lett varsle på alt. Ikke bra hverken for ham eller naboer. Du legger sikkert merke til at om dere er hjemme ligger han gjerne og gjør ingenting i timevis uansett, og så får han mosjon og frisk luft når dere kommer hjem.

Anonymkode: 2dc5c...bc2

Om det ikke er en rase som bor ute/trives ute (samojed, husky ol) så ville jeg hatt den inne. Min cocker spaniel ville ikke trivdes ute så lenge. Den liker å være ute i hagen men den vil inn etter 30-45 minutter. 

Anonymkode: 6114a...a7d

Annonse

Tusen takk for at dere tok dere tid til å gi råd. Jeg skjønner at jeg må revurdere at mest mulig frisk luft er det beste. Han skal absolutt få være inne på dagtid. Man vil jo det beste. 

Hi

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tusen takk for at dere tok dere tid til å gi råd. Jeg skjønner at jeg må revurdere at mest mulig frisk luft er det beste. Han skal absolutt få være inne på dagtid. Man vil jo det beste. 

Hi

Frisk luft er bra, men sammen med deg. Den trenger ikke frisk luft alene.

Jeg har verandadøra åpen akkurat nå, og sitter inne i sofaen. Hunden ligger inne sammen med meg, men så fort jeg går ut går den også ut.

Den er aldri ute alene. Den velger å være inne om jeg går på do e.l. og velger bare være ute når jeg er ute også.

Anonymkode: 5e38a...7f2

Hadde helt klart latt den være inne så den kan få litt ro, også er dere ute med den å lar den få mosjon og stimulans når dere kommer hjem😀

Forresten veldig flott av dere å ta til dere en omplasserings hund☺️

Definitivt inne. Jeg har 2 naboer som har hundene ute, den ene står å uler og bjeffer hele tiden mens den andre stikker av. Det er mye lyder og inntrykk ute også, som gjør at hunden ikke vil kunne slappe av på samme måte som inne. Det er jo hjemmet til hunden også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...