Gå til innhold

Tiltaler og dommer

Anbefalte innlegg

Sitter å leser tiltaler og dommer fra fylket jeg bor i. Ligger ute på nettet. Det som går igjen er voldtekter og seksuelle krenkelser, promillekjøring, og fartsoverskridelser. Tyveri og ran. Det som gjentas mest er bilkjøring med for høy hastighet og promille. Synes det er veldig skremmende at det er så mye kjøring med promille, de som blir tatt er jo bare toppen av isfjellet. Skummelt å tenke på at jeg sikkert har møtt mange av disse folka i trafikken gjennom åra. Burde vært promilletest for å i det hele tatt kunne starte en bil. Forferdelig at folk gjør dette. Når det gjelder tyveri og ran er jo det et økonomisk tap for butikken det gjelder, men det får heldigvis ikke liv. Så er det voldtekt mot barn under 14 år. Det er altså så grusomt at jeg har ikke ord.

Hvordan er det i ditt fylke? Hva går igjen? Du kan søke på tiltaler og dommer i f eks innlandet, viken eller det fylket du bor i 

Anonymkode: 9a956...5f8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449865-tiltaler-og-dommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skremmende hvor mange uforsvarlige sjåfører som er på veiene. 

Når det gjelder økonomisk kriminalitet som tyveri og ran er jeg enig i at tyveri ‘bare’ går ut over døde ting, men et ran kan oppleves svært brutalt for de som blir utsatt for det. En ung jente ble ufør med ptsd etter å ha blitt ranet og truet med kniv på butikken hun jobbet på. Det tenker de ikke på, idiotene som trekker på seg en finlandshette og tar med seg en diger kniv.  

Anonymkode: 5686c...51f

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er skremmende hvor mange uforsvarlige sjåfører som er på veiene. 

Når det gjelder økonomisk kriminalitet som tyveri og ran er jeg enig i at tyveri ‘bare’ går ut over døde ting, men et ran kan oppleves svært brutalt for de som blir utsatt for det. En ung jente ble ufør med ptsd etter å ha blitt ranet og truet med kniv på butikken hun jobbet på. Det tenker de ikke på, idiotene som trekker på seg en finlandshette og tar med seg en diger kniv.  

Anonymkode: 5686c...51f

Når man har kommet så langt at man drar på seg hette og kniv så tenker man ikke på hva andre føler. Jeg har også ei venninne som opplevde ran der hun jobbet som ung. Hun er også ufør med ptsd. 20 år etter ranet har hun fortsatt ptsd. Forferdelig. Mannen ble dømt og hun fikk erstatning osv. men hjelper lite når hun mistet arbeidsliv og ble ufør 

Anonymkode: 9a956...5f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...