Gå til innhold

Hvorfor kritisere dyrer vesker?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Folk må bruke akkurat så mye penger de vil på vesker. Men ikke bruk x antall tusen kroner på veske, for i neste åndedrag klage på høye strømpriser, høy rente eller høye matpriser. 

Anonymkode: b9fb2...ede

Alle klager på dette uansett hvor lite eller mye penger de har

Anonymkode: cc024...934

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja vel, hva om folk gikk rundt å mente at fattige folk er dumme som ikke evner å jobbe og gi barna sine det de trenger? Det er også en mening. Er det lov å sparke oppover men ikke nedover? Nei, jeg synes ikke det skal være lov å sparke verken oppover eller nedover. Jeg selv har ikke dyre vesker, dette fordi jeg ikke er så opptatt av vesker og bruker det lite. Jeg har heller ikke økonomi til å gå med dyre designvesker. Ikke har jeg interessen heller. Men jeg har brukt mange «veske priser» på oppussing av hus, ferier og andre ting jeg synes er viktig å bruke penger på. Jeg har blant annet 2 søte hunder som koster 50.000 tilsammen, men det er vår hobby og interesse. Noen vil ha katt, mens andre vil ha hest. Jeg forstår også at for noen er en dyr veske ekstremt viktig og gir mening med livet. For noen er status og design svært viktig og de er villig til å betale for det. For meg er ikke dette viktig i det hele tatt. En må godta at folk er forskjellig 

Anonymkode: f75c8...ac5

Men i all verden. Du må da mene og uttrykke nøyaktig hva du vil om fattige, det bryr jeg meg da virkelig ikke om.

Nettopp. Man må godta at folk er forskjellige.

Anonymkode: c40e8...7c6

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei jeg gjør faktisk ikke det. Er det emner jeg ikke liker eller bryr meg om så trykker jeg meg bare videre uten å kommentere.

Du står fritt til å mene hav du vil, men må man fortelle alle hva man mener om alt? Og spesielt når det ikke er spurt om meningene?

Men du kan jo ikke diktere hva folk skal mene noe om eller kommentere på? Det ble opprettet en tråd om vesker, da tillater jeg meg å svare hva jeg mener om vesker.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så enig med deg, fatter ikke hvorfor det skal være verre å bruke penger på vesker enn andre ting? Skal man kun kjøpe hva som det virkerlig er behov for så er vel ca 95% av det folk kjøper undødvendig?

(Mange kjøper også vesker som invistering, noe som har vært svært lønnsomt i flere år)

At vanlige folk kjøper dyre vesker som investering må være den største selvbløffen jeg hører.

Anonymkode: 1ec09...506

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men du kan jo ikke diktere hva folk skal mene noe om eller kommentere på? Det ble opprettet en tråd om vesker, da tillater jeg meg å svare hva jeg mener om vesker.

Jeg opprettet en tråd om hvorfor folk må kritisere og komme med negative kommentarer om vesker? Og da spør jeg deg hvorfor må du det?

At vanlige folk kjøper dyre vesker som investering må være den største selvbløffen jeg hører.

Hvorfor det? Vesker har hatt mye høyere avkasting enn mange andere finans og kapitalvarer. 

En del klokker har også hatt det, men det kritiseres ikke. Er det fordi klokker er forbundet som en mannsgreie? Mens vesker er kvinnegreie og dermed skal det kritiseres?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men i all verden. Du må da mene og uttrykke nøyaktig hva du vil om fattige, det bryr jeg meg da virkelig ikke om.

Nettopp. Man må godta at folk er forskjellige.

JEG mener ikke det. Jeg skrev folk kan mene. Alle har meninger om mye, men man trenger ikke uttrykke de hvis det er for å komme med stikk eller kritikk mot andre. Folk har forskjellige interesser, ulik økonomi og prioriterer ulikt. Ingenting er rett eller galt, bare forskjellig. Det viktigste i livet er å sørge for at en har det bra og er fornøyd med eget liv 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg opprettet en tråd om hvorfor folk må kritisere og komme med negative kommentarer om vesker? Og da spør jeg deg hvorfor må du det?

Nei si det… hvorfor må du uttrykke en mening om det jeg svarer når jeg ikke har bedt om meningen din? Hvorfor scroller du ikke bare videre hvis du synes mitt bidrag i tråden er uinteressant eller irrelevant?

Altså, på et forum som dette så uttrykker folk meningene sine, uavhengig av tema. Å tro at konseptet vesker har et spesielt vern mot negative meninger er rimelig naivt og ganske merkelig. Jeg kunne skjønt det om tråden var opprettet for å kritisere de som kommer med negative meninger på ting det ikke er etterspurt meninger om på generell basis, men dette brennende engasjementet for å skåne dyre designvesker for folks meninger fremstår litt sært.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

JEG mener ikke det. Jeg skrev folk kan mene. Alle har meninger om mye, men man trenger ikke uttrykke de hvis det er for å komme med stikk eller kritikk mot andre. Folk har forskjellige interesser, ulik økonomi og prioriterer ulikt. Ingenting er rett eller galt, bare forskjellig. Det viktigste i livet er å sørge for at en har det bra og er fornøyd med eget liv 

Uansett hva du mener og ikke mener så mener JEG at folk må få mene og uttrykke sine meninger så mye de lyster (innenfor lovverket). Spesielt på et forum som baserer seg på dialog og meningsutveksling.

Personlig har jeg større problemer med å forstå hvorfor du skal bry deg med at noen synes dyre designvesker er pinlig? Da er du jo bare uenig. Uenighet er ikke farlig.

Den siste setningen din er så selvfølgelig at jeg ikke gidder å kommentere den. Den kan man liksom være enig med enten man elsker designvesker eller ikke.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei si det… hvorfor må du uttrykke en mening om det jeg svarer når jeg ikke har bedt om meningen din? Hvorfor scroller du ikke bare videre hvis du synes mitt bidrag i tråden er uinteressant eller irrelevant?

Altså, på et forum som dette så uttrykker folk meningene sine, uavhengig av tema. Å tro at konseptet vesker har et spesielt vern mot negative meninger er rimelig naivt og ganske merkelig. Jeg kunne skjønt det om tråden var opprettet for å kritisere de som kommer med negative meninger på ting det ikke er etterspurt meninger om på generell basis, men dette brennende engasjementet for å skåne dyre designvesker for folks meninger fremstår litt sært.

Fordi hele premisse for tråden er å høre hvorfor folk skal kritisere?

Har merket meg at særlig vesker er noe som engasjer veldig de som ikke liker det og aldri skal ha det. Litt som med elbil, de som roper høyest og mest om elbil er de som sier de aldri skal ha det

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vel, det er veldig mange forum er ikke sånn, er stort sett bare forum som omhandler mote og klær hvor folk på død og liv må mene alt om ting de ikke liker.

Alle forum er jo tuftet på at folk er uenige og diskuterer, hvis ikke så hadde det jo ikke vært noe forumer. Sånn er det jo her inne og.

Det er jo litt fornøyelig. Damer med dyre vesker (fra 1000,- og oppover) kritiseres, mens menn med dyre biler (gjerne over 1 mill) kritisere ikke.

Jeg lar meg ikke hisse opp av slik kritikk. Jeg bruker ikke penger på sminke, jeg følger fremtiden i våre henders utfordring og kjøper max 5 klesplagg i året, jeg reiser lite. Mine tre vesker(hvor av den ene er snart 20 år gammel) til ca. 10.000,- per stk lever jeg med med god samvittighet. Kritikk preller av som vann på gåsa.

Anonymkode: a57e1...07d

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo litt fornøyelig. Damer med dyre vesker (fra 1000,- og oppover) kritiseres, mens menn med dyre biler (gjerne over 1 mill) kritisere ikke.

Jeg lar meg ikke hisse opp av slik kritikk. Jeg bruker ikke penger på sminke, jeg følger fremtiden i våre henders utfordring og kjøper max 5 klesplagg i året, jeg reiser lite. Mine tre vesker(hvor av den ene er snart 20 år gammel) til ca. 10.000,- per stk lever jeg med med god samvittighet. Kritikk preller av som vann på gåsa.

Det er jo ikke rart? Kvinner er ikke sjalu på menn med god råd. Kvinner er misunnelige på andre kvinner, gjerne de som arbeider hardt og derfor har tjent mye penger.

Anonymkode: 8526e...388

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Alle forum er jo tuftet på at folk er uenige og diskuterer, hvis ikke så hadde det jo ikke vært noe forumer. Sånn er det jo her inne og.

Man trenger ikke å kritisere og nærmest fordømme for å diskutere. Er mange forum hvor dette aldri skjer, men forum som er rettet mest mot kvinner så er det mye kritikk og dømmende kommnetarer.

Se bare i denne tråden her. Så min hypotese om at kvinner liker å kritisere å tråkke ned andre kvinner ser ut til å stemme dessverre

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle klager på dette uansett hvor lite eller mye penger de har

Nope, folk som disponerer pengene sine fornuftig klager lite. Renta er høy, ja, men fremdeles langt fra 16-18 % på 1980-tallet, strømprisene er høyere enn vi har vært vant til, men slett ikke høy sammenlignet med andre land. Matpriser, tja, hva skal man si - det kommer jo virkelig an på hvor man velger å legge lista. Tror aldri vi her hjemme har hatt så lavt  matbudsjett noen gang. 

Vesker bruker jeg derimot ikke penger på. Ikke i det hele tatt, siden jeg overhodet ikke ser poenget med å bruke veske. Likevel, jeg har mitt. Jeg bruker unødige penger på vin. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Og det er jo helt supert! Man MÅ ikke bli provosert av at noen misliker noe en selv liker. Det er garantert noen som kritiserer mine valg også, men det gidder jeg jo ikke å bruke energi på.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Man trenger ikke å kritisere og nærmest fordømme for å diskutere. Er mange forum hvor dette aldri skjer, men forum som er rettet mest mot kvinner så er det mye kritikk og dømmende kommnetarer.

Se bare i denne tråden her. Så min hypotese om at kvinner liker å kritisere å tråkke ned andre kvinner ser ut til å stemme dessverre

Jeg uttrykker min mening om hva jeg misliker helt uavhengig av om det er rettet mot menn eller kvinner. For eksempel synes jeg menn som kjører rundt i rådyre biler med verdens høyeste selvtillit ser tåpelige ut. Samme med menn som bruker dyrere treningsklær enn en gjennomsnittlig toppidrettsutøver fordi de har begynt å sykle til jobben.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nope, folk som disponerer pengene sine fornuftig klager lite. Renta er høy, ja, men fremdeles langt fra 16-18 % på 1980-tallet, strømprisene er høyere enn vi har vært vant til, men slett ikke høy sammenlignet med andre land. Matpriser, tja, hva skal man si - det kommer jo virkelig an på hvor man velger å legge lista. Tror aldri vi her hjemme har hatt så lavt  matbudsjett noen gang. 

Vesker bruker jeg derimot ikke penger på. Ikke i det hele tatt, siden jeg overhodet ikke ser poenget med å bruke veske. Likevel, jeg har mitt. Jeg bruker unødige penger på vin. 

Norge er jo en nasjon av klagere. Selv om egentlig ikke har noe å klage på sett i forhold til mange andre. Er vel omtrent 99% i verden som har det verre enn oss, men vi klager, både de aller "fattigste" og de aller "rikeste"

Tror nok de aller fleste bruker penger på noe som noen andre synes her helt unødvendig og dumt, men det klages mye mer på typiske saker som er mest for kvinner enn det som ikke er det.

Jeg uttrykker min mening om hva jeg misliker helt uavhengig av om det er rettet mot menn eller kvinner. For eksempel synes jeg menn som kjører rundt i rådyre biler med verdens høyeste selvtillit ser tåpelige ut. Samme med menn som bruker dyrere treningsklær enn en gjennomsnittlig toppidrettsutøver fordi de har begynt å sykle til jobben.

Da får jeg omformulere spørsmålet til deg: hvorfor føler du at du må uttrykke din mening om alt du misliker?

Mulig det anses som kritikk, men jeg personlig synes blant annet LV ser ut som en veske til ei skikkelig tante fra vestkanten. Finnes ikke fint og virker til å kun være nok en vise seg frem. 

Men folk får gjøre som de vil, blir bare ikke stum av beundring. 

Anonymkode: 396c8...037

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Selvfølgelig kritiseres de. Har du ikke fått med deg hva man sier om menn med store/dyre biler. Kompenserer… 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mulig det anses som kritikk, men jeg personlig synes blant annet LV ser ut som en veske til ei skikkelig tante fra vestkanten. Finnes ikke fint og virker til å kun være nok en vise seg frem. 

Men folk får gjøre som de vil, blir bare ikke stum av beundring. 

Disse veskene er ikke fine. Mørkebrune med prikker på fra avstand. Ikke pen, men folk kjøper det pga merke. Jeg velger veske etter utseende og om den er praktisk. Kjøpte meg ei veske til 2000 kr for en uke siden, da er det kanskje 7-8 år siden sist. Denne har jeg nok i mange år. Er ikke veske dame, men et par må jeg ha 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...