Gå til innhold

Dårlig gjort eller ikke?

Anbefalte innlegg

Heisann kjære folk!

Jeg har en baby på 9 måneder og venninna mi har et barn på 4 år. Venninnen min inviterte eller spurte om meg og samboer (inkludert baby) ville være med dem og barnet på et fritidsgård der de har dyr og kan grille og mye kjekt som ligger ca 50 min fra oss. Vi sa ja, vi har også bil men samboer som kjører da. Så kunne plutselig ikke samboeren min fordi han hadde en møte han måtte til. Så jeg ble selv usikker på om jeg skulle bli med sammen med baby.

Helt til jeg tenkte om jeg og baby kunne ha sittet på med dem? Jeg hadde nok betalt noe litt 70kr i bompenger da de må kjøre sånn 20/ 30 min til her og må sette bilstol og vogn. Siden det blir litt vanskelig å komme seg bort med vogn og mye buss. Men da sa hun at vi kunne kanskje heller ta det en annen gang alle sammen?
De gikk der uansett.

Forventet jeg litt mye?  Eller var venninnen min litt kjip? Hadde dere bare avlyst det med venninne om det var dere?

Anonymkode: a1386...c50

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449845-d%C3%A5rlig-gjort-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det hadde blitt en time ekstra i bil for å hente deg, 30 min hver vei, pluss 50 min til bondegården? Du må huske på at de har en 4 åring i bilen, som ville blitt helt studd om du og barnevogn også skulle være med...

Jeg ville aldri spurt dem om det, om du ikke kjører selv om samboeren din ikke kunne likevel ville jeg ringt og sagt dere ikke kunne bli med likevel fordi det hadde oppstått noe på jobben til mannen.

Anonymkode: 900fa...f04

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja synes du forventer veldig mye! Hvorfor kunne du ikke kjøre selv?

Anonymkode: 69454...0d4

Var selvsagt ikke meiningen å høres ugrei ut så klart. Hadde kjørt om jeg hadde hatt bil lappen selv noe jeg ikke hadde😕 

Annonse

Ja, du forventer for mye, og det er helt ok at de ikke ville kjøre en time ekstra for at du skulle bli med.  Jeg tror ikke jeg hadde orket å gjøre det heller, i alle fall ikke med barn i bilen selv.  Det er greit å spørre, men du må forstå at de ikke vil / kan / orker. Jeg hadde ikke orket jeg heller.  

Anonymkode: ea92a...8a3

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere får ta det igjen. Blir for mye kjøring for de andres sitt barn. 

Anonymkode: 46a37...930

Nei bare trodde ikke det ville bli mye styr. At det var lovt å høre om det gikk ann på den måten siden min samboer ikke var tilgjendlig

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei bare trodde ikke det ville bli mye styr. At det var lovt å høre om det gikk ann på den måten siden min samboer ikke var tilgjendlig

Det var jo lov. Du spurte og fikk svar. Det er at du mener at de var frekke som er rart. 

Anonymkode: dffb4...b02

Det var helt greit å spørre og greit at de sa nei. 

Men skaff deg nå billappen da. Man kan faktisk ikke være voksen med barn uten lappen, da blir man utrolig avhengig av andre. Det kan til nød gå før man har barn, men etter man har barn må man faktisk kunne kjøre bil. 

Pobie skrev (1 time siden):

Det var helt greit å spørre og greit at de sa nei. 

Men skaff deg nå billappen da. Man kan faktisk ikke være voksen med barn uten lappen, da blir man utrolig avhengig av andre. Det kan til nød gå før man har barn, men etter man har barn må man faktisk kunne kjøre bil. 

Man måå ikke ha lappen for å ha barn? 

Annonse

MissSaigon skrev (1 minutt siden):

Hva er det du tenker var dårlig gjort? Du stilte et spørsmål og fikk et ordentlig svar. Det er ingenting frekt, kjipt eller dårlig gjort ved det. 

Vet ikke kanskje jeg overdrivet litt. Hadde jo litt lyst å dra etter vert likevel men fant ikke en bedre løsning. Da busser dit er et hærk og kommer sjeldent😅 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Må ikke, men bør. Hva med å kunne bytte på levering/henting senere, dra til legetimer, og generelt kunne reise med barnet uten å være avhengig av samboer og uten å bruke timesvis på buss?

Og nå har du jo gått glipp av en aktivitet du hadde lyst å være med på nettopp pga du ikke har lappen. 

Endret av Pobie
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke hvis kollektivtilbudet er tipp topp,(bor midt i en storby, med tilgang på buss,bane,trikk hele tiden). men det har tydeligvis ikke hi.

Anonymkode: 7c2d0...665

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Folk svarer som om det ikke er en tulletråd 😂

Anonymkode: 61cbf...1d6

Men ikke du. Nei, du er så klok at du skjønner at det er tull. 

Hva så om det er tull? Det er jo ingen som kan verifisere noen av trådene her inne. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er utrolig hva folk som ikke har førerkort mener at andre skal gjøre for dem når det kommer til kjøring. 

Anonymkode: ca155...f71

Jeg mener selvsagt ikke å komme ut som urimelig eller noe. Men var mer siden hun ville virkelig vi skulle være med. Så tenkte at dette er det minste jeg kunne tenke på siden min sambo ikke kunne likevel. Og det blir flere bussbytte

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Folk svarer som om det ikke er en tulletråd 😂

Og? Fikk du ikke noe oppmerksomhet i kommentaren din øverst eller? For hva vi vet så kan alle tråder være tulle tråd eller «ekte». Hadde man hatt ditt syn på alle tråder hadde dette vert et utrolig kjipt og kjedelelig forum å svare på. Pluss hva vet du om det? 

Anonymkode: e5656...246

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Og? Fikk du ikke noe oppmerksomhet i kommentaren din øverst eller? For hva vi vet så kan alle tråder være tulle tråd eller «ekte». Hadde man hatt ditt syn på alle tråder hadde dette vert et utrolig kjipt og kjedelelig forum å svare på. Pluss hva vet du om det? 

Anonymkode: e5656...246

Jeg vet at det er utrolig mye dumme folk her inne, noe denne tråden viser. Folk biter ukritisk på hva som helst av tulletråder 😂

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet at det er utrolig mye dumme folk her inne, noe denne tråden viser. Folk biter ukritisk på hva som helst av tulletråder 😂

Men ikke du. Du er så klok og smart. Skulle ønske jeg var som deg. 

Anonymkode: dffb4...b02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...