Gå til innhold

Kyllingfilet I datodisken

Anbefalte innlegg

Kjøpte kyllingfilet i datodisken for 1 måned siden. Frøs den når jeg kom hjem. 

Tok den opp på tirsdag og tante den i kjøleskapet da jeg skulle bruke den i går. 

Men noe kom i veien og den ble ikke brukt. La den tilbake i fryseren. Nå hadde den ligget i kjøleskapet 1 dag, og var ferdig opptatt. 

Burde den heller kastes? Eller er den like god, var jo datovare da jeg kjøpte den....

Anonymkode: 9494c...ca5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449833-kyllingfilet-i-datodisken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kjøpte kyllingfilet i datodisken for 1 måned siden. Frøs den når jeg kom hjem. 

Tok den opp på tirsdag og tante den i kjøleskapet da jeg skulle bruke den i går. 

Men noe kom i veien og den ble ikke brukt. La den tilbake i fryseren. Nå hadde den ligget i kjøleskapet 1 dag, og var ferdig opptatt. 

Burde den heller kastes? Eller er den like god, var jo datovare da jeg kjøpte den....

Man skal ikke fryse varer som går straks ut på dato. Og aldri aldri fyse to ganger. 

Anonymkode: 557a8...b2c

Ok, takk for svar. Da er den i søpla. 

Men, hvorfor skal ikke mat som straks går ut på dato fryses?

Det har jeg gjort mange mange mange ganger, kjøttboller, entrecôte, koteletter, pulled pork, hamburger, pølser,kjøttdeig kyllingfilet, fårefilet, karbonadedeig......

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok, takk for svar. Da er den i søpla. 

Men, hvorfor skal ikke mat som straks går ut på dato fryses?

Det har jeg gjort mange mange mange ganger, kjøttboller, entrecôte, koteletter, pulled pork, hamburger, pølser,kjøttdeig kyllingfilet, fårefilet, karbonadedeig......

Det gjør jeg og, ser ikke noe problem med det.

Anonymkode: cd4f8...f98

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det gjør jeg og, ser ikke noe problem med det.

Problemet er at når kjøttet (eller hva det nå er man har frosset) blir tatt ut av fryseboksen, har det like kort holdbarhet som da det ble frosset, maks.  Fryst mat holder seg heller ikke evig.  Det vil sakte, men sikkert bli dårligere i fryseboksen også og gjennom tineprosessen. 

Oppdager man kjøtt i kjøleskapet som har gått ut, er det mye tryggere å sjekke det og eventuelt bruke det med en gang.  

Anonymkode: 27db7...835

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at når kjøttet (eller hva det nå er man har frosset) blir tatt ut av fryseboksen, har det like kort holdbarhet som da det ble frosset, maks.  Fryst mat holder seg heller ikke evig.  Det vil sakte, men sikkert bli dårligere i fryseboksen også og gjennom tineprosessen. 

Oppdager man kjøtt i kjøleskapet som har gått ut, er det mye tryggere å sjekke det og eventuelt bruke det med en gang.  

Anonymkode: 27db7...835

Jeg kjøper ikke kjøtt som har gått ut på dato da, og jeg bruker det samme dag som det blir tint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...