Anonym bruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Hei Jeg er 15 år. Bor med pappa. Storebroren studerer i utlandet. Han er kjærlig og beskyttende. Han har også ADHD og tar kokain. Jeg blir usikker på han og føler meg redd. Heldigvis er han mye på farten og ikke mye hjemme. Jeg har et bra liv og føler meg priviligert. Så det å bo annet sted er ikke alternativ. Jeg ønsker at han skal få hjelp og endre seg. Han kjørte meg til skolen i dag, og var i en slags lykkerus. Det føltes skremmende oppførsel. Jeg er også redd for å miste han. Han er veltrent men har ofte vondt i kroppen. Dette fordi han spiser usunt og ikke egentlig er så sterk fra innsiden. Men samtidig trener. Han er sjef for flere og egenrådig. Hører på ingen. Jeg så på sosiale media at jeg bør bruke emosjonell metode. Siden han er glad i meg , så bør jeg gråte? Hva virker mest på foreldre? Anonymkode: 53258...0de Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449828-jeg-blir-skremt-av-pappa-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Dessverre er det ofte slik at de som misbruker rusmidler gjerne ikke klarer å slutte uten at de selv er motivert. At du gråter og vil appellere til følelsene hans for å få han til å slutte, tror jeg mest sannsynlig vil få han til å skjule misbruke sitt bedre, og han vil si det han tror at du ønsker at han vil si. Rusmisbruk ødelegger så mye, og de som er fanget i dette er ikke fullt og helt seg selv. De lyver og manipulerer gjerne for å slippe å ta konsekvensene, eller for å skjule hva som egentlig foregår. Og fordi de tror det hjelper på den konstant dårlige samvittigheten. Hvis du er redd for han, er det ikke noe holdbar situasjon for deg. Jeg skjønner at du er glad i faren din, og at du er bekymret for at ditt liv vil bli annerledes og at du ikke kommer til å ha kontroll over hva som skjer hvis du forteller dette til noen. Jeg vil likevel råde deg til å gjøre det. Det er ikke godt for deg å leve slik, og jeg antar at det har vært episoder allerede som har gjort deg utrygg og engstelig. Da er en ting sikkert: hvis dette fortsetter på samme måte, vil det bli verre. Anonymkode: dae1a...e6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449828-jeg-blir-skremt-av-pappa-trenger-r%C3%A5d/#findComment-150138326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prekæs Skrevet 19. september #3 Del Skrevet 19. september Tenker du skal snakke med helsesykepleier på skolen din. Selv om det kanskje er normalt for deg, skal det ikke være slik at barn vokser opp i hjem med kokainmisbruk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449828-jeg-blir-skremt-av-pappa-trenger-r%C3%A5d/#findComment-150138336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå