Gå til innhold

Gauteshow : Overgrep mot barn som humor på NRK

Anbefalte innlegg

Programleder vitser om overgrep mens han har en 14 år gammel jente på fanget Er det dette statskanalen skal brukes til, jeg blir kvalm. Hvem i all verden synes sånn er gøy.

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-kan-dere-synke-lavere/81958071

Redaksjonssjef for humor i NRK underholdning forsvarer episoden og sier det skal være rom for å tulle med det meste.

Anonymkode: 07ae2...7ba

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Programleder vitser om overgrep mens han har en 14 år gammel jente på fanget Er det dette statskanalen skal brukes til, jeg blir kvalm. Hvem i all verden synes sånn er gøy.

Redaksjonssjef for humor i NRK underholdning forsvarer episoden og sier det skal være rom for å tulle med det meste.

Komikere.

Anonymkode: 6e1a9...69b

Jeg synes man skal kunne tulle med alt. Det betyr ikke at humoren treffer meg. Har selv vært utsatt for overgrep som barn, så tviler på ar jeg hadde syntes det var morsomt. 

Men jeg er i mot denne sensureringen og at man skal skrike ut hver gang man personlig blir støtt av noe. Snart har vi jo ikke noe igjen det går an å tulle med, siden det alltid er noen som blir støtt.  Jeg kan også sette pris på mørk/drøy humor hvis det er gjort på en intelligent måte. Og det jeg da ler av er det folk som blir støtt av det også. 

Anonymkode: 33bd7...f25

Det meste kan tulles med, men det krever et intellekt som evner å presentere det riktig. 

Gauteshow er humor jeg ikke klarer å forstå meg på, virker som helt random dritt som slenges ut bare for å være drøy. 

Anonymkode: 4bfac...7a6

Annonse

Jeg syns ikke man skal kunne tulle med alt. Hvorfor er det viktig å tulle med overgrep, Utøya og Gaza? 

Det blir så krampaktig og pinlig når de så tydelig ikke skjønner hvor grensen går og de tror de er morsomme til mer groteske ting de ‘spøker’ med. 

Anonymkode: b9b8b...95c

Forkastelig. Burde blitt opplyst «trigger warning» da mange jenter som opplever nettopp dette kan få problemer. Slik oppførsel normaliserer at dette er greit. 
forkastelig og all grunn til reaksjon. 

Anonymkode: f403b...4eb

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Fy faen. For et dritt program! 

Anonymkode: 9bc83...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...