Gå til innhold

Lite søvn

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Gjør det mens de er på bhg og sfo. Tidligere bonusdatter de få gangene hun er her så gør jeg mens de sover

Anonymkode: e1251...2fd

Der er de jo i mange timer og du trener ikke mer enn en time maks? Da kan du jo fint få deg et par timer søvn i tillegg. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jobber du ikke?

Anonymkode: 50577...f84

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du er jo ikke med dem når de er i barnehagen og på sfo? Hvis du trener på dagtid, hvordan går det da utover din søvn?

Anonymkode: 8da8b...55c

Jo jobber, starter kl 6:30 noen 1-2 dager i uka så lar jeg de være ekstra lenge så trener jeg etter jobb. Trener før jobb de gangene tidligere bousdatter er på besøk og er til stede

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jo jobber, starter kl 6:30 noen 1-2 dager i uka så lar jeg de være ekstra lenge så trener jeg etter jobb. Trener før jobb de gangene tidligere bousdatter er på besøk og er til stede

Det er jo supert. Men hvordan går det ut over søvnen din? Du hadde jo ikke sovet da uansett. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo supert. Men hvordan går det ut over søvnen din? Du hadde jo ikke sovet da uansett. 

Kunne jo sovet de gangene jeg trener før jobb, men ikke ellers det er jo sant. Klarer nok ikke tenke helt klart om dagen

Kunne jo sovet de gangene jeg trener før jobb, men ikke ellers det er jo sant. Klarer nok ikke tenke helt klart om dagen

Når tid legger du deg på en vanlig hverdag da?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Når tid legger du deg på en vanlig hverdag da?

Prøver å være i seng til kl 22, men ofte så har jeg kranglet så mye om legging at det kan bli kl 23-24 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Prøver å være i seng til kl 22, men ofte så har jeg kranglet så mye om legging at det kan bli kl 23-24 

Det er veldig vanskelig å gi råd når du gir så lite informasjon. Hvor gamle er barna, hvor mange barn er det, hva er utfordringen og hva har du prøvd?

Du kan eventuelt ta kontakt med helsesykepleier, de er flinke og har nok råd til hvordan dere kan få bedre søvn. 

Så ungene dine står står opp omtrent midt på natta?

Anonymkode: c834b...372

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å gi råd når du gir så lite informasjon. Hvor gamle er barna, hvor mange barn er det, hva er utfordringen og hva har du prøvd?

Du kan eventuelt ta kontakt med helsesykepleier, de er flinke og har nok råd til hvordan dere kan få bedre søvn. 

Har ei på 4 og en på snart 9.

Vil ikke skrive for mye informasjon for å ikke bli gjenkjent. Men ungene og jeg sliter nok mye av at de mistet sin far

Annonse

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hvordan skal jeg få prioritert anderledes?

Søvn er viktigere enn trening. Rydding med småbarn er som å måke snø i snøstorm, om standarden er høy, prøv å senke den litt og rydde litt når ungene er våkne? 

Anonymkode: a8785...e57

Ungene er store nok til at de kan hjelpe til med å rydde. 9-åringer er også stor nok til å få oppgaver hn skal gjøre i hjemmet. Holde rommet sitt ryddig, støvsuge rommet sitt, tømme oppvaskmaskinen, gå med bosset osv.  4 åringen er også stor nok til å hjelpe til med å rydde rommet sitt før leggetid, begge kan hjelpe til med å dekke til bordet før middag og rydde av etter seg selv. 
Nå vet jeg ikke hva grunnen er til at ene barnet sliter med å sovne, men leste du skrev at de har mistet faren sin, har søvnproblemene kommet etter det? Kan det være en form for at barnet er utrygg/redd for å miste mor? Har du prøvd å samsove?
Hvis dette har pågått over lang tid ville jeg gått til legen og hørt angående melatonin. For hvis barnet holder det gående til nærmere midnatt og kun får 6-7 timer søvn så er det jo ikke holdbart, spesielt ikke hvis det er 4åringen som du da leverer i bhg før du begynner på jobb 06.30. 
Trene får du ta i helgene, finn deg et treningssenter som har barnepass slik du kan levere 4åringen der. Legg deg samtidig med barnet som sliter med innsovningen og samsov. Og kutt ut kaffe og energidrikke. Det hjelper ikke å trene hvis du konstant går å drikker på det.

Anonymkode: 99f7c...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...