Gå til innhold

Lite søvn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor sover du så lite?

Anonymkode: 2ef74...12d

Barn som er vansklige å legge og barn som står opp tidlig. Og når det endelig er stille så må jeg jo rydde litt og prøve å få trent litt innimellom

Anonymkode: e1251...2fd

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

er ikke derfor jeg ikke får sovet (heldigvis)

Hvis det «bare» er pga unger så går det over 🙌🏻 slitsomt når det står på, men prioriter søvn fremfor husarbeid. Det er såååå viktig med god søvn!

Anonymkode: 50577...f84

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Barn som er vansklige å legge og barn som står opp tidlig. Og når det endelig er stille så må jeg jo rydde litt og prøve å få trent litt innimellom

Da må du jo prioritere annerledes, hvis du får for lite søvn. 

Anonymkode: 8da8b...55c

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det «bare» er pga unger så går det over 🙌🏻 slitsomt når det står på, men prioriter søvn fremfor husarbeid. Det er såååå viktig med god søvn!

Håper det, trodde skulle bli lettere men det har det ikke blitt

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men da får jeg jo aldri gjort det

I en periode må det jo bli slikt da. Søvn er viktig og bør prioriteres. Det er jo ditt valg, men mitt tips er altså å sove når du har sjans. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kan rydde mens unger er våkne, og trene på ettermiddagen hvis noen kan passe (om det trengs) eller bruke helgene 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I en periode må det jo bli slikt da. Søvn er viktig og bør prioriteres. Det er jo ditt valg, men mitt tips er altså å sove når du har sjans. 

Jeg vet at jeg snart må gjøre noe, for klarer ikke kun 4-5 timer så mye lenger (blir sjelden mer enn 2 timer sammenhengende)  Takk gud for kaffe og energidrikker sier jeg

Søvn er viktigere enn trening. Legg trening på hylla for en stund, og prøv å rydde mens barna er våkne. Du kan ikke fungere med så lite søvn. I tillegg til negativ effekt på helsen din har du også mindre tålmodighet med barna dine, du er farlig i trafikken når du kjører, og du har generelt mindre overskudd til å lage sunn mat til både deg selv og barna. 

Pobie skrev (3 minutter siden):

Søvn er viktigere enn trening. Legg trening på hylla for en stund, og prøv å rydde mens barna er våkne. Du kan ikke fungere med så lite søvn. I tillegg til negativ effekt på helsen din har du også mindre tålmodighet med barna dine, du er farlig i trafikken når du kjører, og du har generelt mindre overskudd til å lage sunn mat til både deg selv og barna. 

Enig i at søvn er viktig, men trenging er stort sett eneste tiden jeg har bare for meg selv. De 2 gangene jeg gjør det i uka er så herlig. 

Men enig i at jeg ofte føler meg utålmodig og sintere

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vet at jeg snart må gjøre noe, for klarer ikke kun 4-5 timer så mye lenger (blir sjelden mer enn 2 timer sammenhengende)  Takk gud for kaffe og energidrikker sier jeg

Kaffe og energidrikker kombinert med 4-5 timer søvn - max 2 timer sammenhengende nuller nok ut treningen din helsemessig.

Anonymkode: c834b...372

Det er en periode man klarer seg på lute søvn, kroppen er konstruert slik i småbarnstiden, og man tåler det mer. Jeg selv sov kanskje 3 timer hver natt da de var små, og ikke alltid sammenhengende. Var veldig sliten. Nå er de ungdommer, og nå er det også mindre søvn da jeg må sørge for at de kommer seg i seng når de skal opp tidlig, og sitter oppe i helger når de er ute. Den bekymringen og stresset vil jeg si er verre enn når de var små 

Anonymkode: b165c...9e1

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sov sammen med barna. Sover alle bedre og mer. Jeg har begynt å legge meg 21.30. Det er så deilig. Står opp kl 6. Da rydder jeg én time. Før la jeg meg 03.. Fikk ikke gjort noe da heller. 

Anonymkode: a7f80...454

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Enig i at søvn er viktig, men trenging er stort sett eneste tiden jeg har bare for meg selv. De 2 gangene jeg gjør det i uka er så herlig. 

Men enig i at jeg ofte føler meg utålmodig og sintere

Hvem passer ungene når du er på trening?

Anonymkode: fc2eb...9b2

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Du prioriterer jo fullstendig feil. Søvn er langt viktigere enn trening, og med kaffe og særlig energidrikker, har du uansett nullet ut potensiell effekt av trening. 

Rydde kan du gjøre sammen med ungene, de bør jo uansett lære å rydde. Egentid er for de fleste ikke kompatibelt med småbarn, så det er i grunnen et valg. Dessuten er perioden barna er små, kort. Plutselig er ungene voksne, og du har all verdens egentid. 

Anonymkode: a8340...04d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du prioriterer jo fullstendig feil. Søvn er langt viktigere enn trening, og med kaffe og særlig energidrikker, har du uansett nullet ut potensiell effekt av trening. 

Rydde kan du gjøre sammen med ungene, de bør jo uansett lære å rydde. Egentid er for de fleste ikke kompatibelt med småbarn, så det er i grunnen et valg. Dessuten er perioden barna er små, kort. Plutselig er ungene voksne, og du har all verdens egentid. 

Anonymkode: a8340...04d

Prøver men er ikke lett å få de med. Som noen skrev over blir det ikke så lettere når de blir eldre, da er det kjøring og henting. Henting midt på natta etter fest og slikt

Sov sammen med barna. Sover alle bedre og mer. Jeg har begynt å legge meg 21.30. Det er så deilig. Står opp kl 6. Da rydder jeg én time. Før la jeg meg 03.. Fikk ikke gjort noe da heller. 

Anonymkode: a7f80...454

Drømmen er å få sovet sammenhengende fra kl 22/23 til kl 05 noen ganger i hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...