Gå til innhold

Ja… Hva skal man si? Koronavaksinering

Anbefalte innlegg

Østerdølen skrev (1 time siden):

Du kan ikke jobbe i helsevesenet, om du mener at vaksiner hindrer smitte...Så det tror jeg ingenting på!

Blir du aldri lei av å gå så høyt ut for bare å vise igjen at du tar feil? Hva er hensikten med vaksine om det ikke er for å forhindre spredning av virus?

Anonymkode: 199c7...69f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De hindrer jo visst smitte. Flere virus er utryddet takket være vaksiner. Det er fordi de hindrer smitte. Detver du som er kunnskapsløs her. Koronavaksinen var ikke en av dem. 

Anonymkode: 713b5...1a7

Nei,det hindrer ikke smitte. Grunnen er at den hindrer folk fra å bli SYKE av viruset/bakterien. De sier at sykdommer er utdødd, men det er jo egentlig feil. For ingen som er vaksinert blir syke av det, men poliovirus feks finnes i andre land, vi kan smittes om vi feks reiser til land som har det. I 2014 ble polio erklært som en trussel mot imternasjonal helse, fordi det er mange land som fortsatt ikke vaksinerer sine barn mot Polio. Virus blir jo ikke bare borte i naturen, fordi vi vaksinerer oss.

En annen "utdødd" sykdom er Tuberkulose, som nå blusser opp igjen i Norge fordi vaksinen er tatt ut av programmet. 

Poliomyelitt (polio) - FHI

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Blir du aldri lei av å gå så høyt ut for bare å vise igjen at du tar feil? Hva er hensikten med vaksine om det ikke er for å forhindre spredning av virus?

Anonymkode: 199c7...69f

Det er jo du som ikke vet noe!Hensikten med vaksine,UANSETT TYPE, er å hindre alvorlig sykdom OM man blir smittet, IKKE å hindre smitten i seg selv. Er man virkelig så lite intelligent at man ikke forstår forskjellen på dette, burde man holde seg LAAAAAANGT unna alle kommentarfelt.

Vaksiner - virkning og bivirkninger - Helsenorge

Hvordan forklarer du oppblomstring av Kikhoste i Norge nå da?Alle er jo vaksinert, så etter din teori skulle det jo ikke være mulig å bli smittet,eller?!

Endret av Østerdølen
Østerdølen skrev (5 minutter siden):

Det er jo du som ikke vet noe!Hensikten med vaksine,UANSETT TYPE, er å hindre alvorlig sykdom OM man blir smittet, IKKE å hindre smitten i seg selv. Er man virkelig så lite intelligent at man ikke forstår forskjellen på dette, burde man holde seg LAAAAAANGT unna alle kommentarfelt.

Vaksiner - virkning og bivirkninger - Helsenorge

Hvordan forklarer du oppblomstring av Kikhoste i Norge nå da?Alle er jo vaksinert, så etter din teori skulle det jo ikke være mulig å bli smittet,eller?!

Alle er ikke vaksinert. Den varer bare 10 år

Anonymkode: ab6d1...d3e

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det hørte jeg aldri - det ble sagt at den ville forhindre alvorlig sykdom.  Vi jo visste også at det var en ny vaksine som var komponert / produsert på kort tid, og alle med vett i hodet skjønte / burde skjønne også at den var mindre testet enn enn om man kunne fremstille den i en ideell verden.  Jeg har longcovid, men om det er vaksinen, sykdommen - påvist smittet to ganger, det bryr jeg meg ikke om. Post-covid utmattelse / etter-sykdommer er jo ikke ut bare en covid-relatert sykdom.  Det er kanskje ikke så vanlig, men i heller ikke uvanlig i forbindelse med forskjellige andre virus også. 

Anonymkode: 0ef30...ea4

Den ble i hvert fall formidlet da de satt vaksinen på meg. 80% var tallet de oppga. Fader at jeg ikke tok vare på infoen som lå fremme akkurat da. 

Anonymkode: 9f41a...619

Østerdølen skrev (39 minutter siden):

Og så?Stort sett alle er jo vaksinert, selv om effekten varer kun i 10 år.  

Mange voksne err jo ikke vaksinert på nytt, mange av de blir smittet nå.

Anonymkode: 86fea...76a

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Mange voksne err jo ikke vaksinert på nytt, mange av de blir smittet nå.

Så da er jo ikke selve viruset borte,er det vel?Viruset finnes selv om de fleste er vaksinert?Ergo beskytter ikke vaksinen mot smitte, men mot å bli syk av sykdommen.

Østerdølen skrev (2 minutter siden):

Så da er jo ikke selve viruset borte,er det vel?Viruset finnes selv om de fleste er vaksinert?Ergo beskytter ikke vaksinen mot smitte, men mot å bli syk av sykdommen.

Jeg har ikke påstått noen av de spørsmålene du stiller her.

Østerdølen skrev (22 minutter siden):

De fleste virus eksisterer jo i deler av verden der vaksinene er sjeldne. Men ser du på polio, så er det utryddet i den vestlige verden, grunnet vaksinene. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De fleste virus eksisterer jo i deler av verden der vaksinene er sjeldne. Men ser du på polio, så er det utryddet i den vestlige verden, grunnet vaksinene. 

Det vet vi jo faktisk ikke, den kan uansett eksistere her selv om ingen blir syke. Det er jo det jeg sier, vaksinen beskytter mot sykdommen, ikke selve viruset.

At det var noe med mrna-vaksinene mtp. bivirkninger, det stod faktisk på Helsedirektoratets egne sider. Der var det en oversikt over de ulike vaksinene som ble utviklet, inkl. da kjente bivirkninger.

Husker ikke formuleringen lenger, men det var tydelig at det i den formuleringen lå et stort ukjent terreng, for å si det slik. Formuleringen var diffus, så produsenten visste nok mer enn de ga uttrykk for. Det merkelige var at ikke flere leger og H.dir. stod på for å få mer opplysninger om akkurat dette.

Videre har man all tåkeleggingen som var rundt tilblivingen av viruset. For de som fulgte med var det tydelig at det var forsøk på å dekke over informasjon. For et år eller to før pandemien var det allerede informasjon om hvor usikkert laboratoriet var. Laboratoriet advarte, amerikanerne visste (men valgte å ikke gjøre noe med det...). Så er det alle måter dette er løyet om, inkl. hvor/hvordan viruset oppstod, med forskere som har kommet til en konklusjon, men så snudd helt rundt tross hva deres  egen forskning hadde vist - og det finnes mailer m.m. som beviser dette.

Det er bruker i denne tråden også som klasker i skjermen med en artikkel som er over tre år gammel og bruker denne som bevis - tross at det står klart at artikkelen er over tre år gammel og at den ikke nødvendigvis er oppdatert lenger.

Jeg kjenner til så mange som har fått hele sitt immunsystem endret etter vaksinen (de hadde blodprøver før og etter vaksinene), unge som har fått hjertesykdom (varig). Men erstatning har ingen av dem fått, selv ikke der regionsykehus har konkludert med at eneste forklaring er vaksinen.

Det aller mest skremmende med pandemien er at den viste hvor lite som skal til og hvor utrolig lett det er for noen som måtte ønske det å ta over kontroll over verden, lamme normal aktivitet, sette folk opp mot hverandre, hjernevaske folk til å la seg styre av frykt heller enn å tilegne seg nok kunnskap og ha selvstendig kritisk tenkning.

En annen ting som heller ikke er kommunisert åpent er hvordan det sensommer og høst før pandemien offisielt startet ble sendt ut en masse rikmannsbarn fra Kina til ulike steder i den vestlige verden, offisielt som "dannelsesreiser". Også til Norge, hvor flere som da var i nærheten av disse ble syke på en måte de aldri hadde vært før. Tilfeldigvis kom noen av de som var i Norge fra samme by som laboratoriet ligger i og nabobyen. Og blodprøver fra gravide norske kvinner har vist at viruset var i Norge allerede i november/desember året før det offisielt kom til landet.

Det er veldig mye som har foregått her som vi fremdeles ikke vet og trolig aldri vil få vite.

Det alle bør ta til seg, uansett om de er for eller mot vaksiner, det er at man ikke skal ta noe informasjon for gitt, men koble inn kritisk tenkning, gjøre dybdedykk i informasjon selv. Hvis ikke lærer vi ingenting til neste gang det kommer en pandemi - for den kommer, det er bare spørsmål om når den kommer. Det antas vel at det vil komme en ny pandemi innen ti år. Og likevel fortsetter norske politikere å bygge norske sykehus for små til dagens behov, tross at vi har Europas nest dårligste intensivkapasitet pr. innbygger, har verdens laveste selvforsyningsgrad når det gjelder mat, osv. osv.

Anonymkode: 915e4...fc5

Østerdølen skrev (8 minutter siden):

Det vet vi jo faktisk ikke, den kan uansett eksistere her selv om ingen blir syke. Det er jo det jeg sier, vaksinen beskytter mot sykdommen, ikke selve viruset.

Nei, det er ikke en masse folk som går rundt med feks polio i norge. Får helt bakoversveis at kommentarene dine. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke en masse folk som går rundt med feks polio i norge. Får helt bakoversveis at kommentarene dine. 

Om de har viruset eller ikke vet vi ikke,ingen blir testet for det, gjør de vel?Og siden ingen blir syke av det, vet vi ikke om hvor mye virus som eksisterer i Norge. Viruset er utbrett andre steder, så det er nok med en tilreisende fra disse landene så har vi viruset innen landegrensene. Å tro at det ikke finnes poliovirus i Norge er vel naivt, siden det eksisterer ellers i verden. Polio finnes blant annet i Afganistan og Pakistan, du tror ikke reisende tar med seg viruset fra disse landene,eller?

Så jeg har rett, du tar feil. Og jeg får bakoversveis over dine påstander.

Endret av Østerdølen
Østerdølen skrev (8 minutter siden):

Om de har viruset eller ikke vet vi ikke,ingen blir testet for det, gjør de vel?Og siden ingen blir syke av det, vet vi ikke om hvor mye virus som eksisterer i Norge. Viruset er utbrett andre steder, så det er nok med en tilreisende fra disse landene så har vi viruset innen landegrensene. Å tro at det ikke finnes poliovirus i Norge er vel naivt, siden det eksisterer ellers i verden. Polio finnes blant annet i Afganistan og Pakistan, du tror ikke reisende tar med seg viruset fra disse landene,eller?

Så jeg har rett, du tar feil. Og jeg får bakoversveis over dine påstander.

følge Folkehelseinstituttet ble det i 2013 registrert 406 tilfeller forårsaket av vilt poliovirus i verden. I 2019 ble det kun meldt 175 registrerte tilfeller, og det er nå bare to land hvor vill poliosmitte først og fremst er å finne: Pakistan og Afghanistan.

Og:

Polio er regnet som utryddet i industrialiserte land etter at vaksinen kom i 1956, men det registreres fremdeles tilfeller i land som Pakistan, Afghanistan og Nigeria. Europa ble offisielt erklært poliofritt i 2002.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Glemte å si til deg, at du vet selvsagt bedre enn norske myndigheter, østerdølen

Selv om Norge og Europa lenge har vært poliofritt, foreligger i dagens globale samfunn fortsatt reell risiko for at poliosmitte kan komme til Norge. God vaksinasjonsdekning i befolkningen er den beste beskyttelsen, men høy årvåkenhet for å fange opp ev. poliotilfeller er også viktig.

Tre typer av polioviruset er kjent: type 1, 2 og 3. Poliovirus blir ofte beskrevet som vilt poliovirus eller vaksinepoliovirus. Den orale vaksinen (som ikke lenger benyttes i vaksinasjonsprogrammet i Norge) består av levende svekket poliovirus, og viruset kan påvises i avføringen til et barn som nylig har fått oral vaksine. Levende poliovaksinevirus kan i sjeldne tilfeller forårsake pareser. I tillegg kan vaksine-virus sirkulere og bli mer sykdomsfremkallende (sirkulerende vaksinederivert poliovirus, cVDPV). Type 2 villvirus er utryddet, og i 2016 ble derfor all oral poliovaksine endret fra trivalent til bivalent vaksine. En monovalent vaksine mot poliovirus type 2 finnes i egne lagre hos WHO for bruk ved utbrudd med cVDPV type 2.

Igjen:Jeg har rett!Du tar feil!

Østerdølen skrev (6 minutter siden):

Selv om Norge og Europa lenge har vært poliofritt, foreligger i dagens globale samfunn fortsatt reell risiko for at poliosmitte kan komme til Norge. God vaksinasjonsdekning i befolkningen er den beste beskyttelsen, men høy årvåkenhet for å fange opp ev. poliotilfeller er også viktig.

Tre typer av polioviruset er kjent: type 1, 2 og 3. Poliovirus blir ofte beskrevet som vilt poliovirus eller vaksinepoliovirus. Den orale vaksinen (som ikke lenger benyttes i vaksinasjonsprogrammet i Norge) består av levende svekket poliovirus, og viruset kan påvises i avføringen til et barn som nylig har fått oral vaksine. Levende poliovaksinevirus kan i sjeldne tilfeller forårsake pareser. I tillegg kan vaksine-virus sirkulere og bli mer sykdomsfremkallende (sirkulerende vaksinederivert poliovirus, cVDPV). Type 2 villvirus er utryddet, og i 2016 ble derfor all oral poliovaksine endret fra trivalent til bivalent vaksine. En monovalent vaksine mot poliovirus type 2 finnes i egne lagre hos WHO for bruk ved utbrudd med cVDPV type 2.

Igjen:Jeg har rett!Du tar feil!

Og vaksinen vil da hindre videre spredning dersom det skulle komme en slenger. Det er derfor europa er erklært poliofritt. Men din forskning overgår visst alle universiteters, så du burde kanskje bli nominert til nobelprisen i medisin?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og vaksinen vil da hindre videre spredning dersom det skulle komme en slenger. Det er derfor europa er erklært poliofritt. Men din forskning overgår visst alle universiteters, så du burde kanskje bli nominert til nobelprisen i medisin?

Du klarer ikke å lese teksten?Det er kjent at poliovirus fra selve vaksinen kan sirkulere og videreutvikle seg? Nettopp det jeg påstår? Grunnen til at vi TAR vaksinen, er vi ikke skal bli syke av viruset.Ikke for å hindre smitte, 

Virus er jo ikke farlige, om vi har immunforsvar som står parat i det øyeblikket det kommer inn i kroppen.

Østerdølen skrev (Akkurat nå):

Du klarer ikke å lese teksten?Det er kjent at poliovirus fra selve vaksinen kan sirkulere og videreutvikle seg? Nettopp det jeg påstår? Grunnen til at vi TAR vaksinen, er vi ikke skal bli syke av viruset.Ikke for å hindre smitte, 

Virus er jo ikke farlige, om vi har immunforsvar som står parat i det øyeblikket det kommer inn i kroppen.

Du ignorerer det faktum at det som står der gjelder en eldre type vaksine?

Følgende skriver helse norge:

Uvaksinerte personer kan bli smittet under reiser og kan smitte andre uvaksinerte etter hjemkomst.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du ignorerer det faktum at det som står der gjelder en eldre type vaksine?

Følgende skriver helse norge:

Uvaksinerte personer kan bli smittet under reiser og kan smitte andre uvaksinerte etter hjemkomst.

Og så?Den brukes ikke lengre i Norge, men den brukes jo.Så som sagt, en familie fra land som enten er vaksinert med denne vaksinen, eller utsatt for viruset, så har vi jo viruset i Norge. Og med den reisingen vi har nå, er det umulig å holde Norge virusfritt.

Det er jo kun få tilfeller polio fører til lammelse, som oftest fører det til feber og magebesvær/oppkast. Hvem tror de har polioviruset fordi de har litt feber og kaster opp?Ingen regner jeg med. Men viruset er jo i kroppen for det, det blir bare ikke stadfestet at det nettopp er det.

Endret av Østerdølen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...