Gå til innhold

Nå går det over alle støvleskaft. Marius-saken.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er egentlig rojalist, men slik det er nå ser jeg tre muligheter:

1. Kongen og dronningen lever evig  

2. Vi avskaffer monarkiet  

3. Vi lar rollen få videre til en annen familie (barna til prinsesse Astrid eller Ragnhild, svenske/danske kongebarn e.l.)

Anonymkode: 6c128...3d0

Et patetisk forsøk på å være ironisk, håper jeg. 

Anonymkode: 67b21...80b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Et patetisk forsøk på å være ironisk, håper jeg. 

Unntatt forslag 1, hva er patetisk med dette? Kongehuset slik det fremstår nå, er jo en gedigen blemme. 

Anonymkode: 996d2...1e4

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Unntatt forslag 1, hva er patetisk med dette? Kongehuset slik det fremstår nå, er jo en gedigen blemme. 

Hvorfor de svenske eller danske kongebarna, hvordan tenker du at det skulle fungere?

Anonymkode: 2fbc2...bdd

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor de svenske eller danske kongebarna, hvordan tenker du at det skulle fungere?

Bedre enn det som er nå ihvertfall.  De er muligens litt unge, men da får foreldrene trå til i begynnelsen.  Pendle litt. Kan det egentlig bli noe verre?

Vel, prinsesse Ingrid Alexandra er muligens et alternativ,  men foreldrene hennes må gjerne hoppes over. De er faktisk ikke verdige et slikt ansvar.

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Bedre enn det som er nå ihvertfall.  De er muligens litt unge, men da får foreldrene trå til i begynnelsen.  Pendle litt. Kan det egentlig bli noe verre?

Vel, prinsesse Ingrid Alexandra er muligens et alternativ,  men foreldrene hennes må gjerne hoppes over. De er faktisk ikke verdige et slikt ansvar.

Heldigvis er det ikke du som avgjør det, takk Gud. 

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Og hvem avgjør det, mener du?

Anonymkode: 3c98b...12f

Det vet du nok, om du tenker deg om. Du kan ikke for alvor tro at din mening teller? 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvem som er brukbare alternativ er umulig å vite ettersom familien er beskyttet mot all negativ medieomtale. Det sto knapt et ord noe sted om alle problemene rundt Marius før han ble arrestert, til tross for at et samlet pressekorps må ha visst om det.

Når det fungerer på denne måten kan vi faktisk ikke ha et kongehus. Vi risikerer å få et totalt uegnet statsoverhode uten en gang å få vite om det. Det finnes tydeligvis ingen internkontroll der, noe jeg naivt har trodd at det var. Det er så man går en følelse av at de må ha ledd av oss i smug i alle disse årene vi har betalt for dem og vinket til dem på slottsbalkongen.

Blir det folkeavstemning vet i alle fall jeg hva jeg stemmer.

Anonymkode: ea785...595

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det vet du nok, om du tenker deg om. Du kan ikke for alvor tro at din mening teller? 

Min mening, og alle andres mening, teller nøyaktig like mye som din mening. Det er liksom hele poenget med demokrati. Det er folket som bestemmer hvorvidt vi skal være et monarki eller ikke. Støtten til monarkiet er sterkt svekket, og når kong Harald dør er det nok ikke mye støtte igjen. Monarkiet kommer ikke til å vare inn i evigheten, rent rasjonelt skulle styringsformen der man arver et lands høyeste lederverv vært skrota for lengst. Men folk synes jo, forståelig nok, at kongen er veldig jovial og grei. Derfor overlever de som institusjon. De som kommer etter derimot… ikke akkurat et materiale vi vender oss til når en krise oppstår.

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Min mening, og alle andres mening, teller nøyaktig like mye som din mening. Det er liksom hele poenget med demokrati. Det er folket som bestemmer hvorvidt vi skal være et monarki eller ikke. Støtten til monarkiet er sterkt svekket, og når kong Harald dør er det nok ikke mye støtte igjen. Monarkiet kommer ikke til å vare inn i evigheten, rent rasjonelt skulle styringsformen der man arver et lands høyeste lederverv vært skrota for lengst. Men folk synes jo, forståelig nok, at kongen er veldig jovial og grei. Derfor overlever de som institusjon. De som kommer etter derimot… ikke akkurat et materiale vi vender oss til når en krise oppstår.

Har du så lite peiling på hvordan systemet virker? Vår stemme teller kun når vi stemmer ved valg, vi har selvsagt ikke noe å si om hvem og hvordan kongehuset skal fungere.  

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du så lite peiling på hvordan systemet virker? Vår stemme teller kun når vi stemmer ved valg, vi har selvsagt ikke noe å si om hvem og hvordan kongehuset skal fungere.  

Leser du ikke nyheter? 
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/qPObME/sv-fremmer-grunnlovsforslag-om-aa-avskaffe-monarkiet

Anonymkode: 6c128...3d0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og det kommer fra deg med desidert flest svar i denne tråden  🤣

Ja det kommer fra meg, politiet må få gjøre jobben sin og familiene må få fred. Ingen grunn til å hause opp dette mer nå! Prøv å ha fokus på eget liv, så får du det litt bedre 

Anonymkode: 00ca7...6ce

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja det kommer fra meg, politiet må få gjøre jobben sin og familiene må få fred. Ingen grunn til å hause opp dette mer nå! Prøv å ha fokus på eget liv, så får du det litt bedre 

Anonymkode: 00ca7...6ce

Du ser ikke at dette er litt morsomt, engang? Jeg skjønner at det er vanskelig å fortsette å tale Høiby sin sak, men at du, av alle, oppfordrer til at man skal ha fokus på eget liv etter å ha skrevet ca 1/3 av trådens innlegg, mange ganske lange og omfattende, er ganske utrolig. Og morsomt n

For en sjarmør....

Haukland skal også ifølge opplysninger Nettavisen har fått blitt kontrollert av Høiby ved at hun måtte oppgi hvem hun hadde kontakt med og hva hun gjorde.

– Marius har vært fysisk mot meg. Han har slått meg i ansiktet med knyttneve. Han har sparket meg, han har kvelt meg, han har rasert leiligheten min. Han har også ødelagt ting i mammas nye hus, sa Haukland

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-skal-ha-drapstruet-til-mann-midt-pa-natten-fra-boligen-pa-skaugum/s/5-95-2037012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...