Anonym bruker Skrevet 18. september #26 Del Skrevet 18. september Jeg er helt i mot vold mot kvinner, og vold generelt. Men tipper han kan få 30 dager i fengsel. Når utenlandske topptrente elitesoldater utøver blind gruppevold mot en person i Norge under militærtjeneste og påfører offeret hjerneblødning og får 30-60 dager fengsel så får ikke Marius mer hvertfall. Folk som misbruker barn seksuelt som får 6 mnd fengsel osv. straffeutmålingen er basert på lignende straffesaker. I Norge blir man hardere straffet om man svindler nav eller unndrar skatt. Å skade mennesker med vold og misbruk i Norge blir enten henlagt eller ekstremt lav straff. Å tro at Marius får en fengselsstraff er som å tro på julenissen Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september #27 Del Skrevet 18. september Jeg personlig mener at vold mot andre mennesker skal slås hardt ned på. Men i Norge er det ofrene som må lide. Folk blir ikke rehabilitert i fengsel. De blir ikke en bedre utgave av seg selv når de kommer ut etter noen måneder. Ei jeg gikk på skole med svindlet nav og fikk mer trygd enn hun skulle ha. Måtte tilbakebetale og fikk 7 mnd i fengsel. Jeg har sett mange programmer der kvinner lever i frykt for eget liv, politiet henlegger saker. Voldtektssaker blir 9 av 10 henlagt, og de som kommer opp i retten er det også få som blir dømt. Poenget er at Uavhenig om han har gjort det han er tiltalt for eller ei så blir det ikke mye til straff. Medietrykket i seg selv gir strafferabatt Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #28 Del Skrevet 19. september (endret) Anonym bruker skrev (På 19.9.2024 den 0.35): Jeg liker best å forholde meg til fakta, og ikke rykter og trekke konklusjoner og uttale meg om han er bortskjemt eller ei, for det vet jeg ingenting om. Jeg kjenner ikke mannen. Det kan ilegges et besøksforbud for alvorlige hendelser til at det er fare for at det kan skje hendelser. Besøksforbud er forebyggende for å ikke eskalere en konflikt. Det kommer ikke på rullebladet, og det har heller ikke vært oppe til sak. Det er nok med å si at naboen er truende så får man besøksforbud på 3 mnd. For alt vi vet kan ho disse eksene ha vært voldelig mot han også, det vet vi ikke. Derfor er det et rettssystem som skal nøste opp i dette Anonymkode: 00ca7...6ce Fakta er at han har innrømmet vold mot kjæresten og rusmisbruk. Fakta er at han har fått besøksforbud pga at politiet fant det bevist at han ringte henne. Fakta er at det er opptak av at han truer henne til å komme til seg. Fakta er at han befinner seg i en hytte med uregistrerte våpen og narkotika når han burde skjønne at det vil skade saken hans. Fakta er at politiet har opprettet siktelse på eget initiativ etter å ha snakket med to ekskjærester. Hvilke fakta forholder du deg til? At noen kanskje lyver? Anonymkode: 67b21...80b Endret 25. september av Admin Ryddet for slettet sitat. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #29 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Fakta er at han har innrømmet vold mot kjæresten og rusmisbruk. Fakta er at han har fått besøksforbud pga at politiet fant det bevist at han ringte henne. Fakta er at det er opptak av at han truer henne til å komme til seg. Fakta er at han befinner seg i en hytte med uregistrerte våpen og narkotika når han burde skjønne at det vil skade saken hans. Fakta er at politiet har opprettet siktelse på eget initiativ etter å ha snakket med to ekskjærester. Hvilke fakta forholder du deg til? At noen kanskje lyver? Det er ingen som påstår at han er dømt. Men han er siktet for flere alvorlige lovbrudd og da er det helt innafor å diskutere saken. Hva er din agenda? At man ikke skal snakke om vold i nære relasjoner fordi noen kanskje lyver? Anonymkode: 67b21...80b Man skal snakke om vold i nære relasjoner, men jeg er i mot offentlig gapestokk av en enkelt person, at media og jentene selv sprer disse videoene. Der handler om personvern for alle involverte i en straffesak. I andre straffesaker er den mistenkte alltid anonymisert. Aldri bilde eller navn. Slike saker som dette skjer i Norge overalt og i store tall, mange mørketall. Når de velger å fotfølge den siktede og det ligger fotografer i buskene i Italia å tar bilder til sladderbladet sitt, samt store nyhetsoppslag i beste sendetid så burde de gjøre det samme i alle andre saker. Dette gjør de mot en ung mann som store psykiske problemer og ruser seg. Dette i seg selv kan føre til at han kan bli enda sykere eller ta svært dårlige valg som kan skade seg selv eller andre. Jeg vet med meg selv ar hadde jeg brutt loven og. Gjort noe dumt fordi jeg er psykisk syk med rusproblemer hadde jeg ikke tålt om dette ble kringkastet i hele Norge. Det tror jeg ingen hadde tålt. Kongelig, kjendis eller mannen i gata. Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #30 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Man skal snakke om vold i nære relasjoner, men jeg er i mot offentlig gapestokk av en enkelt person, at media og jentene selv sprer disse videoene. Der handler om personvern for alle involverte i en straffesak. I andre straffesaker er den mistenkte alltid anonymisert. Aldri bilde eller navn. Slike saker som dette skjer i Norge overalt og i store tall, mange mørketall. Når de velger å fotfølge den siktede og det ligger fotografer i buskene i Italia å tar bilder til sladderbladet sitt, samt store nyhetsoppslag i beste sendetid så burde de gjøre det samme i alle andre saker. Dette gjør de mot en ung mann som store psykiske problemer og ruser seg. Dette i seg selv kan føre til at han kan bli enda sykere eller ta svært dårlige valg som kan skade seg selv eller andre. Jeg vet med meg selv ar hadde jeg brutt loven og. Gjort noe dumt fordi jeg er psykisk syk med rusproblemer hadde jeg ikke tålt om dette ble kringkastet i hele Norge. Det tror jeg ingen hadde tålt. Kongelig, kjendis eller mannen i gata. Anonymkode: 00ca7...6ce Men Marius fortsetter å bryte loven. Han har jo blitt pågrepet for andre gang. Han bryr seg jo ikke, skjønner ikke alvoret. Hadde jeg blitt arrestert for et lovbrudd i narkorus så hadde jeg heller ikke dratt på hyttetur med mine narkomane venner. Han sier i uttalelsen at han har vært frivillig på en klinikk for narkotikaproblemer, og at han vil gjenoppta dette. Da reiser man ikke på tur i skauen med gutta som ruser seg sammen med deg. Marius angrer ikke, han vil ikke ta tak i problemene sine, han vil helst få fortsette med ulovligheter i fred. Anonymkode: d45de...516 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 19. september #31 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (1 time siden): Man skal snakke om vold i nære relasjoner, men jeg er i mot offentlig gapestokk av en enkelt person, at media og jentene selv sprer disse videoene. Der handler om personvern for alle involverte i en straffesak. I andre straffesaker er den mistenkte alltid anonymisert. Aldri bilde eller navn. Slike saker som dette skjer i Norge overalt og i store tall, mange mørketall. Når de velger å fotfølge den siktede og det ligger fotografer i buskene i Italia å tar bilder til sladderbladet sitt, samt store nyhetsoppslag i beste sendetid så burde de gjøre det samme i alle andre saker. Dette gjør de mot en ung mann som store psykiske problemer og ruser seg. Dette i seg selv kan føre til at han kan bli enda sykere eller ta svært dårlige valg som kan skade seg selv eller andre. Jeg vet med meg selv ar hadde jeg brutt loven og. Gjort noe dumt fordi jeg er psykisk syk med rusproblemer hadde jeg ikke tålt om dette ble kringkastet i hele Norge. Det tror jeg ingen hadde tålt. Kongelig, kjendis eller mannen i gata. Anonymkode: 00ca7...6ce Det er prisen å betale for å være en offentlig person. Han lever delvis av den norske stat, og det medfører et ekstra ansvar. Å være syk unnskylder ikke verken vold eller kontakt med et kriminelt miljø. Du var veldig opptatt av å forholde deg til fakta, men finner det likevel greit å spekulere i ekskjærestenes motiv for å stå frem med sin historie. Er det slik at du bare tar de faktaene som du liker til etterretning? Fakta er at han er siktet, at han har innrømmet vold og rusmisbruk. Fakta er at politiet har tatt ut siktelse på bakgrunn av avhør av flere personer. Jeg syns ikke at det skal skjules bak et misforstått "stakkars rike gutt" hensyn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #32 Del Skrevet 19. september Alt dette er egentlig ikke spesielt overraskende heller. Når kongehuset normaliseres og folkeliggjøres til det ekstreme. Det er bare trist. Jeg synes vi vet nok om dette nå. Politi og rettsvesen kan rydde opp i dette. Det er en personlig katastrofe som angår familien, ikke oss. Ikke nå lenger. Media bør heller dekke saker som er viktige for oss. Anonymkode: 6d0a6...00b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #33 Del Skrevet 19. september MissSaigon skrev (2 timer siden): Det er prisen å betale for å være en offentlig person. Han lever delvis av den norske stat, og det medfører et ekstra ansvar. Å være syk unnskylder ikke verken vold eller kontakt med et kriminelt miljø. Du var veldig opptatt av å forholde deg til fakta, men finner det likevel greit å spekulere i ekskjærestenes motiv for å stå frem med sin historie. Er det slik at du bare tar de faktaene som du liker til etterretning? Fakta er at han er siktet, at han har innrømmet vold og rusmisbruk. Fakta er at politiet har tatt ut siktelse på bakgrunn av avhør av flere personer. Jeg syns ikke at det skal skjules bak et misforstått "stakkars rike gutt" hensyn. Hvorfor omtaler du han for stakkars rike gutt? Han er en voksen mann. Er det lettere å rette sinne mot en som har penger enn en som er fattig? Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #34 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men Marius fortsetter å bryte loven. Han har jo blitt pågrepet for andre gang. Han bryr seg jo ikke, skjønner ikke alvoret. Hadde jeg blitt arrestert for et lovbrudd i narkorus så hadde jeg heller ikke dratt på hyttetur med mine narkomane venner. Han sier i uttalelsen at han har vært frivillig på en klinikk for narkotikaproblemer, og at han vil gjenoppta dette. Da reiser man ikke på tur i skauen med gutta som ruser seg sammen med deg. Marius angrer ikke, han vil ikke ta tak i problemene sine, han vil helst få fortsette med ulovligheter i fred. Anonymkode: d45de...516 Her er det mye spekulasjoner. Du vet ingenting hva han bryr seg med eller ei. Det er heller ikke opplyst om han brukte narkotika på dekke hytta, eller hvem narkoen tilhørte. Mange unge bruker rusmidler, uten at de går under kategorien narkomane. Så du tenker folk som drikker i syden gjennom en hel ferie er alkoholikere? En annen ting er at han står nå i et voldsomt medietrykk, og en enorm påkjenning. Hvis han har et rusproblem trenger han behandling. Da er det ikke bare å kutte ut rusen av rein vilje. Han har vel kanskje ikke langt seg inn til behandling enda? Han sier jo i et intervju at han ønsker hjelp, men du vet altså mer 😅 vil tro det er en kompleks og sammensatt problemstilling som hverken du eller jeg har noe med. Du må gjerne sitte i sofaen din å skrive dritt om ukjente mennesker på nettforum. Men hadde du turt å møte han ansikt til ansikt å fortelle han hva du mener om han? Du virker som en typisk lettlurt saueflokk person som sluker alt du leser, og legger mer mellom linjene og trekker konklusjoner. Dette gir livet ditt mening noen uker, til neste tragedie som kan engasjere Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #35 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Her er det mye spekulasjoner. Du vet ingenting hva han bryr seg med eller ei. Det er heller ikke opplyst om han brukte narkotika på dekke hytta, eller hvem narkoen tilhørte. Mange unge bruker rusmidler, uten at de går under kategorien narkomane. Så du tenker folk som drikker i syden gjennom en hel ferie er alkoholikere? En annen ting er at han står nå i et voldsomt medietrykk, og en enorm påkjenning. Hvis han har et rusproblem trenger han behandling. Da er det ikke bare å kutte ut rusen av rein vilje. Han har vel kanskje ikke langt seg inn til behandling enda? Han sier jo i et intervju at han ønsker hjelp, men du vet altså mer 😅 vil tro det er en kompleks og sammensatt problemstilling som hverken du eller jeg har noe med. Du må gjerne sitte i sofaen din å skrive dritt om ukjente mennesker på nettforum. Men hadde du turt å møte han ansikt til ansikt å fortelle han hva du mener om han? Du virker som en typisk lettlurt saueflokk person som sluker alt du leser, og legger mer mellom linjene og trekker konklusjoner. Dette gir livet ditt mening noen uker, til neste tragedie som kan engasjere Anonymkode: 00ca7...6ce Mye å ta tak i, men i hvilket intervju har han sagt at han ønsker hjelp? Du vet mer enn noen. Fortell, fortell. Anonymkode: 996d2...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 19. september #36 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor omtaler du han for stakkars rike gutt? Han er en voksen mann. Er det lettere å rette sinne mot en som har penger enn en som er fattig? Anonymkode: 00ca7...6ce Du vet kanskje ikke hva anførselstegn betyr? Da bør du sørge for å få en bedre leseforståelse, så blir det enklere for deg å følge med i diskusjoner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 19. september #37 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Her er det mye spekulasjoner. Du vet ingenting hva han bryr seg med eller ei. Det er heller ikke opplyst om han brukte narkotika på dekke hytta, eller hvem narkoen tilhørte. Mange unge bruker rusmidler, uten at de går under kategorien narkomane. Så du tenker folk som drikker i syden gjennom en hel ferie er alkoholikere? En annen ting er at han står nå i et voldsomt medietrykk, og en enorm påkjenning. Hvis han har et rusproblem trenger han behandling. Da er det ikke bare å kutte ut rusen av rein vilje. Han har vel kanskje ikke langt seg inn til behandling enda? Han sier jo i et intervju at han ønsker hjelp, men du vet altså mer 😅 vil tro det er en kompleks og sammensatt problemstilling som hverken du eller jeg har noe med. Du må gjerne sitte i sofaen din å skrive dritt om ukjente mennesker på nettforum. Men hadde du turt å møte han ansikt til ansikt å fortelle han hva du mener om han? Du virker som en typisk lettlurt saueflokk person som sluker alt du leser, og legger mer mellom linjene og trekker konklusjoner. Dette gir livet ditt mening noen uker, til neste tragedie som kan engasjere Anonymkode: 00ca7...6ce Du vet heller ikke hva han eller noen av eksene bryr seg med eller tenker. Hvorfor er det greit for deg å spekulere? Han oppholdt seg i en hytte der det var uregistrerte våpen og narkotika. Syns du, eller syns du ikke at det var et smart trekk i den situasjonen han befinner seg i. Han har innrømmet at han har et rusproblem, stoler du ikke på hans egne ord heller? Og hvorfor skal han trenge hjelp om han ikke har et rusproblem? Det er ingen som sier at han er narkoman, men at han er bruker av ulovlige rusmidler er det vel ingen tvil om, ref hans egne ord. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #38 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (På 18.9.2024 den 17.11): Godt mulig. Jeg tror hovedproblemet hans er at han tror at hans knytninger til kongefamilien gjør han uangripelig. Ref samtalen politiet hadde med han i fjor. «jeg har en hemmelig avtale med media så dette vil ikke komme ut» Pressen har sittet på informasjon i åresvis og ventet på en anmeldelse, uten anmeldelse kan de ikke skrive om det, for da er det bare rykter. Han er en kjepphøy drittsekk og endelig har hans oppførsel innhentet han. Selvsagt er du rimelig dum som tror at han i vår tid kan gjøre som du vil. Og hans livsførsel etter han ble hanka inn første gang viser at han fortsatt tror at «det årner seg». Så feil kan man ta. Jeg håper inderlig han må sone, det skal godt gjøres å slippe unna alt dette. Dessverre tror jeg ikke et fengselsopphold får han på andre tanker. Han er en rimelig tapt sak. Faen til taper. Broren til vår fremtidige dronning. Det beviser jo at alle familier har sitt. Anonymkode: d45de...516 Han vil jo merke nå, at mamma og kongefamilien ikke kan beskytte han lenger. Han vil miste ambassade-passet sitt, det er snakk om å ta fra han førerkortet fordi han er rusmisbruker, han vil måtte gå gjennom en rettsak osv Men om det vil snu om på livsstilen hans tviler jeg på, det er jo dette livet han kjenner, disse vennene han har.... Anonymkode: 46e9c...6a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september #39 Del Skrevet 19. september Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Han vil jo merke nå, at mamma og kongefamilien ikke kan beskytte han lenger. Han vil miste ambassade-passet sitt, det er snakk om å ta fra han førerkortet fordi han er rusmisbruker, han vil måtte gå gjennom en rettsak osv Men om det vil snu om på livsstilen hans tviler jeg på, det er jo dette livet han kjenner, disse vennene han har.... Anonymkode: 46e9c...6a6 Om saken går til retten er vel ikke vedtatt? Men får håpe det. I samme slengen håper jeg politiet tar enda flere saker til retten der kvinner lever i frykt for ekser som banker de. Et fengselsopphold vil sjelden hjelpe, der inne finner de likesinnede og de som er verre. Ofte er de verre når de kommer ut. Problemet er at folk ikke får rehab i fengslene, og er farligere når de kommer ut. For vanlige folk er det lettere å komme ut, skifte miljø og starte et nytt sted. For Marius blir jo dette vanskelig når hele Norge vet hvem han er, og at han har gjort og sakt er på nyheten. Så her blir han forskjellsbehandlet, da andre kriminelle beholder sin anonymitet. Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #40 Del Skrevet 20. september Se og Hør’s fotografer jakter på høyby og har flere bilder av han bak rattet. Se og Hør har også vært i kontakt med politiet ved flere anledninger og vil vite om han har fått inndratt førerkort eller ei. Politiet ønsker ikke uttale seg grunnet personvern og taushetsplikt. Den 29. aug ble det uttalt fra politiet at høyby har førerkortet i behold. Utover det vil de ikke mate Se og Hør. Personvernet står sterkt og politiet har taushetsplikt Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #41 Del Skrevet 20. september (endret) Igjen så er det han er siktet for svært alvorlig. Men han har ikke brutt besøksforbudet. Han har ikke kontaktet henne eller snakket med henne. Det er et oppring fra skjult nummer, og det er ingen bevis på at det er han. Jeg prøver å tone ned situasjonen, ved å belyse flere sider av saken, også ikke dra slutninger basert på sladder fra se og hør. Igjen så er det politiet sin jobb å etterforske saken. Anonymkode: 00ca7...6ce Endret 25. september av Admin Ryddet for slettet sitat. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #42 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Igjen så er det han er siktet for svært alvorlig. Men han har ikke brutt besøksforbudet. Han har ikke kontaktet henne eller snakket med henne. Det er et oppring fra skjult nummer, og det er ingen bevis på at det er han. Jeg prøver å tone ned situasjonen, ved å belyse flere sider av saken, også ikke dra slutninger basert på sladder fra se og hør. Igjen så er det politiet sin jobb å etterforske saken. Anonymkode: 00ca7...6ce Politiet mener at han brøt besøksforbudet. Kjenner du bedre til saken enn påtalemyndighetene? Kan du slutte å trekke frem Se og hør? Det er ikke der de fleste henter sine nyheter fra. Var det feil av deg å betegne det Marius Borg Høyby er siktet for som at han har gjort en feil? Anonymkode: 67b21...80b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150138968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #43 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (2 timer siden): Politiet mener at han brøt besøksforbudet. Kjenner du bedre til saken enn påtalemyndighetene? Kan du slutte å trekke frem Se og hør? Det er ikke der de fleste henter sine nyheter fra. Var det feil av deg å betegne det Marius Borg Høyby er siktet for som at han har gjort en feil? Anonymkode: 67b21...80b Ja, de trodde det derfor pågrep de han og tok han inn til en samtale og slapp han ut etterpå. Slik jeg har forstått det. Han er anmeldt og så er det politiet som må etterforske saken videre. Jeg vet ingenting om denne saken, da jeg hverken kjenner han eller de andre fornærmede. Det eneste jeg vet er det som er kommet frem i media. Så er det diskusjon om hvordan se og hør har fått tak i et lydopptak fra politi avhør, som høyby selv nekter for å selv ha lekket. Politiet nekter også for å ha gitt det videre. Mens se og hør sier de har fått det på lovlig vis. Skal bli spennende hva som kommer frem i saken. Menn som slår og mishandler og truer damer (tror jeg) vil alltid gjøre det. Jeg har ikke tro på at de slutter med det. I en eller annen triggende og stressende situasjon senere i livet, når han f eks får barn og har manglende søvn og er presset på kanten av slitenhet kan en fort ty til vold igjen. Slike hendelser blir ofte ord mot ord og vanskelig å bevise. Retten må ha bevis for å dømme noen. Hvis det er vitne har jentene en sterkere sak. Nå har han innrømmet selv også at han han har gjort det. Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #44 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, de trodde det derfor pågrep de han og tok han inn til en samtale og slapp han ut etterpå. Slik jeg har forstått det. Han er anmeldt og så er det politiet som må etterforske saken videre. Jeg vet ingenting om denne saken, da jeg hverken kjenner han eller de andre fornærmede. Det eneste jeg vet er det som er kommet frem i media. Så er det diskusjon om hvordan se og hør har fått tak i et lydopptak fra politi avhør, som høyby selv nekter for å selv ha lekket. Politiet nekter også for å ha gitt det videre. Mens se og hør sier de har fått det på lovlig vis. Skal bli spennende hva som kommer frem i saken. Menn som slår og mishandler og truer damer (tror jeg) vil alltid gjøre det. Jeg har ikke tro på at de slutter med det. I en eller annen triggende og stressende situasjon senere i livet, når han f eks får barn og har manglende søvn og er presset på kanten av slitenhet kan en fort ty til vold igjen. Slike hendelser blir ofte ord mot ord og vanskelig å bevise. Retten må ha bevis for å dømme noen. Hvis det er vitne har jentene en sterkere sak. Nå har han innrømmet selv også at han han har gjort det. Anonymkode: 00ca7...6ce De holdt han over natten. Du må slutte å bagatellisere oppførselen hans. Det er ingenting av det han gjør som tyder på at han har tatt alvoret i saken seriøst. Hva mener du med ditt syn på at menn alltid vil slå? Skal det være en forklaring eller unnskyldning? Det er mennesker som deg som gjør at kvinner vegrer seg for å melde, dere er mer opptatt av å skjerme forbryteren enn offeret. Du shamer en kvinne for å stå frem etter at han la frem en unnskyldning som antydet at det var snakk om én uheldig hendelse. Hun har ikke fått noen annen reaksjon fra politi enn at de kalte henne inn til avhør og så ga henne status som fornærmet. Det er kun du som trekker intensjonen hennes i tvil. Du syns til og med at det er forståelig at hun får drapstrusler. Det burde lære henne å holde munn, ikke sant? Anonymkode: 67b21...80b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #45 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De holdt han over natten. Du må slutte å bagatellisere oppførselen hans. Det er ingenting av det han gjør som tyder på at han har tatt alvoret i saken seriøst. Hva mener du med ditt syn på at menn alltid vil slå? Skal det være en forklaring eller unnskyldning? Det er mennesker som deg som gjør at kvinner vegrer seg for å melde, dere er mer opptatt av å skjerme forbryteren enn offeret. Du shamer en kvinne for å stå frem etter at han la frem en unnskyldning som antydet at det var snakk om én uheldig hendelse. Hun har ikke fått noen annen reaksjon fra politi enn at de kalte henne inn til avhør og så ga henne status som fornærmet. Det er kun du som trekker intensjonen hennes i tvil. Du syns til og med at det er forståelig at hun får drapstrusler. Det burde lære henne å holde munn, ikke sant? Anonymkode: 67b21...80b Nå må du lese hva jeg skriver da. Jeg tror at menn som slår kvinner ikke vil slutte med dette. Voldelige menn slutter ikke å være voldelige fordi de får fengsel, bot eller behandling. Behandling kanskje? Vi alle mennesker blir sint og forbanna, men de færreste tyr til vold. Forklaring eller unnskyldning for hva? Ingen fortjener drapstrusler, og det er straffbart å komme med drapstrusler bare så det er sagt! Men vi lever i en gal verden der det går mange tikkende bomber, folk som er på feil side av loven og folk som er uberegnelige. Om det er lurt av Nora å gå ut i store kanaler med anklagelser mot Høyby er kanskje ikke så lurt, nettopp fordi gale folk ser på snapene hennes og nettopp kan gjøre slike ting de nå har gjort. Holde munn skal hun overhode ikke! Hun og alle andre som opplever vold og vold i nære relasjoner bør kontakte politiet. Det er de man skal kontakte om man er utsatt for vold, ikke sosiale medier. Evt krisesenter, fastlegen e.l Å legge det ut offentlig er farlig nettopp fordi det finnes så mange farlige folk der ute. Da må man ta den risken. Hun kan få tusenvis av støttemeldinger, men det vil alltid være en ustabil person som det viser seg har vært her. Hadde min nabo vært truende og voldelig mot meg hadde jeg ikke turt å delt det på sosiale medier, mens han gikk løs og kunne se alt dette, samt hans venner. Det betyr ikke at det ikke er riktig å være åpen, men da tatt i betraktning hvem som er publikum til det hun legger ut Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #46 Del Skrevet 20. september Siste som står om saken i VG nå viser jo et stort overtramp av politiet, ikke rart at folk snart ikke har noe tillit mer til politet. I Marius Høiby har politet opptrett svært klanderverdig på mange områder Anonymkode: 4beef...54b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #47 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Siste som står om saken i VG nå viser jo et stort overtramp av politiet, ikke rart at folk snart ikke har noe tillit mer til politet. I Marius Høiby har politet opptrett svært klanderverdig på mange områder Anonymkode: 4beef...54b Jeg tipper at det ligger ganske mye mer bak saken enn offentligheten vet enda. Det er en tragedie når det går så ille for folk. Anonymkode: 67b21...80b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #48 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tipper at det ligger ganske mye mer bak saken enn offentligheten vet enda. Det er en tragedie når det går så ille for folk. Anonymkode: 67b21...80b Jo men hvordan politiet haropptrådt i hele saken. Både fordeler de har gitt han pga stefamilen og hvordan de har opptrådt nå i det siste Anonymkode: 4beef...54b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #49 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Siste som står om saken i VG nå viser jo et stort overtramp av politiet, ikke rart at folk snart ikke har noe tillit mer til politet. I Marius Høiby har politet opptrett svært klanderverdig på mange områder Anonymkode: 4beef...54b Vil tro det har gått prestisje i saken, og at utfallet her vil bli verre for han enn andre i liknende saker. Fordi han er kjent og myndighetene skal statuere et eksempel. Samme som han politimannen som fikk 21 år, narko. Erik jensen? Der også gikk det prestisje i saken. Politiet gjør mye som er klandreverdig, selv om de også gjør mye bra. I fjor tror jeg det var så hadde politiet hatt en biljakt etter en ung 16 åring på lettsykkel, det endte med at han kjørte seg ihjel. Politiet sier da i ettertid at de stoppen biljakten lenge før han kjørte seg ihjel, dette for å fraskrive seg ansvar. Når de vet hvem personen er, og har skilt nr bør de Bakke unna. Ungdommen blir livredd og har null trafikkerfaring og da går det galt. Politiet hadde svært tynt grunnlag for å pågripe høyby grunnet et tapt anrop fra en skjult nr. har aldri hørt noen blir pågrepet med full utrykning for det. Samtidig som en ser kvinner lever i frykt for eget liv uten at politiet ser ut til å bry seg. Da burde de satt inn like mye krefter der Anonymkode: 00ca7...6ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september #50 Del Skrevet 20. september Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Vil tro det har gått prestisje i saken, og at utfallet her vil bli verre for han enn andre i liknende saker. Fordi han er kjent og myndighetene skal statuere et eksempel. Samme som han politimannen som fikk 21 år, narko. Erik jensen? Der også gikk det prestisje i saken. Politiet gjør mye som er klandreverdig, selv om de også gjør mye bra. I fjor tror jeg det var så hadde politiet hatt en biljakt etter en ung 16 åring på lettsykkel, det endte med at han kjørte seg ihjel. Politiet sier da i ettertid at de stoppen biljakten lenge før han kjørte seg ihjel, dette for å fraskrive seg ansvar. Når de vet hvem personen er, og har skilt nr bør de Bakke unna. Ungdommen blir livredd og har null trafikkerfaring og da går det galt. Politiet hadde svært tynt grunnlag for å pågripe høyby grunnet et tapt anrop fra en skjult nr. har aldri hørt noen blir pågrepet med full utrykning for det. Samtidig som en ser kvinner lever i frykt for eget liv uten at politiet ser ut til å bry seg. Da burde de satt inn like mye krefter der Anonymkode: 00ca7...6ce Det virker som det viktigste for politiet er å dekke for sin egen ræv. Se bare på Kongsberg saken, der driver de nå å trakaserer de som har leid ut leilighet til de som var involvert. Trodde politet var til for samfunnet og ikke motsatt Anonymkode: 4beef...54b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449813-n%C3%A5-g%C3%A5r-det-over-alle-st%C3%B8vleskaft-marius-saken/page/2/#findComment-150139092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå