Gå til innhold

Spleise gaver i jul?

Anbefalte innlegg

Er dere med på spleise gaver til tante/onkel barna deres?

hvor mye hadde dere vert med på? I jul ønsker jeg egentlig ikke å kjøpe så dyre gaver da det fort blir opp til 5000-6000 vert jul her som jeg har regnet ut😅 og ønske å bruke mindre i år. Heldigvis har jeg en niese og en nevø og et barn selv men i år er det hintet til spleising av gave til min niese. Som rett og slett blir 800–900 pr person å spleise😅 vi er veldig få i familien. Men synes fort det blir dyrt. Ellers har jeg pleid å bruke 400kr per tantebarn i jul

Anonymkode: 3b662...9b9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449804-spleise-gaver-i-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt være med å spleise om noen ønsker seg noe spesielt som er litt dyrere, men vi har ingen tradisjon for så dyre gaver i min familie.

Jeg har fire søsken, og mannen har to søsken, så vi har ganske mange tante og onkelbarn. Vi pleier å ligge mellom 200 og 400 kr på gaver til jul alle sammen, gir bare dyrere gaver til egen partner og egne barn.

Så om det skal spleises gis ikke mer enn planlagt.

Anonymkode: e44ef...2e8

Ja, jeg og mine søsken kan gå sammen om å kjøpe gave til niese eller nevø hvis de ønsker seg noe dyrt. Vi har blitt enig om at vi kjøper gaver for 500kr til niese/nevøer så hvis de ønsker seg noe til 1500 så er vi da tre stykk som går sammen om å kjøpe den gaven. 

Anonymkode: 5b69c...7e1

Annonse

Både jeg og eksen har flere søsken, og de fleste bor langt vekke. Jeg pleier finne en dyrere gave til jenta vår, sender mld hva det er. Flere ønsker det slik, for da slipper de å sende. De vippser den summen de ønsker å betale. Den ene søstera hans har ikke mye å gi, og hun vippser maks 50,-. Søsteren min og mannen har over 2mill i årslønn, og de vippser rundt 500,-. Resten legger seg på 100,- til 300,-. Er jeg heldig blir 80% av prisen dekket av hva som vippses. Det er den eneste riktige måten å spleise på syntes jeg. Da kan de som ønsker bli med, de gir etter evne, det blir ikke så mange smågaver og den økonomiske byrden ligger da på foreldrene.

Anonymkode: ca7ca...030

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Både jeg og eksen har flere søsken, og de fleste bor langt vekke. Jeg pleier finne en dyrere gave til jenta vår, sender mld hva det er. Flere ønsker det slik, for da slipper de å sende. De vippser den summen de ønsker å betale. Den ene søstera hans har ikke mye å gi, og hun vippser maks 50,-. Søsteren min og mannen har over 2mill i årslønn, og de vippser rundt 500,-. Resten legger seg på 100,- til 300,-. Er jeg heldig blir 80% av prisen dekket av hva som vippses. Det er den eneste riktige måten å spleise på syntes jeg. Da kan de som ønsker bli med, de gir etter evne, det blir ikke så mange smågaver og den økonomiske byrden ligger da på foreldrene.

50 kr i julegave? 

Anonymkode: 4c01a...750

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

50 kr i julegave? 

Anonymkode: 4c01a...750

Det er flere søsken med flere barn. For noen er 50,- pr. prs det eneste de kan gi. Og det er helt greitt. For min del trenger de ikke vippse, jeg dekker gjerne de 50,-, med vedkommende ønsker å bidra. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...