Gå til innhold

Venner som aldri brydde seg om mitt barn forventer plutselig at man skal bry seg om deres barn når de har fått selv?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vert sånn som bryr meg om venner som ikke engasjerer seg i mitt barns liv. Ikke alle er flinke med barn eller er glad i barn og det er helt greit. Jeg har barn selv men bryr meg lite også om andres unger en egne, og lar minsten bli hjemme med gubben om jeg skal treffe venninner, noe jeg gjorde da min var 6-7 måneder og ferdig med amming. Tok jeg meg noen 2 timer ute uten baby for å treffe venninner en gang i blant. Jeg var heller ikke sånn som spammet mine venner med flere bilder og elle lange video av mitt barn som jeg ser fleste av dem holder på med.

Men det som jeg selv synes er litt sløvt er at så fort noen av de får barn selv så forventer de at venner skal være engasjerte i time vis av baby prat og hva som foregår i deres barns liv og at man skal spørre om deres barn når de selv aldri gjorde dette. Jeg kan tenke meg at de selv vet hvordan det er etter de selv har fått barn nå. Men likevel så synes jeg ikke man kan forvente at andre med skal engasjere seg bare for de selv har fått et barn nå, når de selv aldri har brydd seg om deres venners barn før de selv fikk. Jeg er høflig og kommer innom barsels besøk med gave.

Anonymkode: 52d76...513

Fortsetter under...

De engasjerte seg ikke i dine barn, nå får de kjenne på det tilbake. For en del år siden fikk jeg to barn på rappen. Min tidligere bestevenninne gikk tur med en felles venninne og de stoppet. Felles venninne sier hei og begynner å prate, hun hadde strikket luer til barna. Min tidligere bestevenninne bare sto der og såg en annen vei, så måtte hun «plutselig» stikke. Vi mistet kontakten etter vgs, ikke uvenner, men hun er også litt spesiell. Noen år etter fikk hun tvillinger. Møtte på henne, da stoppet hun og begynte å rote i vogna og ville vise frem babyene, jeg gjorde det samme tilbake og bare gikk. Vil tro hun ble skuffet og fornærmet. Men hvorfor skulle hennes babyer interessere meg?? Når jeg tidligere har møtt på henne flere ganger og hun hverken har gratulert meg, sett på barna eller sagt hei til de? Er veldig glad jeg overså disse babyene hennes og gikk videre. 

Anonymkode: 4b6c2...4a0

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De engasjerte seg ikke i dine barn, nå får de kjenne på det tilbake. For en del år siden fikk jeg to barn på rappen. Min tidligere bestevenninne gikk tur med en felles venninne og de stoppet. Felles venninne sier hei og begynner å prate, hun hadde strikket luer til barna. Min tidligere bestevenninne bare sto der og såg en annen vei, så måtte hun «plutselig» stikke. Vi mistet kontakten etter vgs, ikke uvenner, men hun er også litt spesiell. Noen år etter fikk hun tvillinger. Møtte på henne, da stoppet hun og begynte å rote i vogna og ville vise frem babyene, jeg gjorde det samme tilbake og bare gikk. Vil tro hun ble skuffet og fornærmet. Men hvorfor skulle hennes babyer interessere meg?? Når jeg tidligere har møtt på henne flere ganger og hun hverken har gratulert meg, sett på barna eller sagt hei til de? Er veldig glad jeg overså disse babyene hennes og gikk videre. 

Anonymkode: 4b6c2...4a0

Ser den. Jeg er ikke sånn som bryr meg om mine venner bryr seg om barnet mitt men synes det er litt spesielt så fort de selv får barn, så tror de og forventes at vi andre med unger skal være veldig engasjerte i deres unger når de selv aldri spør eller viste noe engasjement i eget barn. At deres unger er mye mer spesielle liksom noe de ikke er. Kanskje for foreldre men ikke andre.  Jeg som mor til en snart 6 åring fortrekker å henge med barnløse venninner en fleste venninner med små barn nettopp for de skal drasse med seg disse barna hvor hen vi går og forventer jeg skal være så engasjert i å leke og holde med dem hele tiden og vite alt om dette lille vidunder barnet deres.. 

Det du driver med en langt mer barnslig egentlig. Du brydde deg ikke om mitt barn så nå bryr jeg meg ikke om ditt. 
Dine venner var ikke på samme sted i livet som deg og tenkte seg ikke om, du velger bevisst å oppføre seg slik de gjorde. 
Høres egentlig ut som disse vennskapene ikke er noe særlig verdt da.

Anonymkode: d5699...13f

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det du driver med en langt mer barnslig egentlig. Du brydde deg ikke om mitt barn så nå bryr jeg meg ikke om ditt. 
Dine venner var ikke på samme sted i livet som deg og tenkte seg ikke om, du velger bevisst å oppføre seg slik de gjorde. 
Høres egentlig ut som disse vennskapene ikke er noe særlig verdt da.

Samme sted i livet eller ikke. Andres barn blir ikke mer interessante bare for de selv er blitt foreldre og aldri brydd seg om andres unger men forventer at andre skal være der og bry seg om dere unger. Så ikke barnslig :) pluss nå er jeg ikke i baby fasen lenger så kunne ikke brydd meg mindre om de 100 ting andres baby gjorde for hundre gang når de selv aldri viste noe engasjement i mitt. Ikke noe jeg forventer men synes er sløvt

«Når har jeg fått barn selv så da skal dere bry dere om barnet mitt! Og vise alt engasjament uansett om jeg aldri gjorde det tilbake». Blir noe sånt

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri vert sånn som bryr meg om venner som ikke engasjerer seg i mitt barns liv. Ikke alle er flinke med barn eller er glad i barn og det er helt greit. Jeg har barn selv men bryr meg lite også om andres unger en egne, og lar minsten bli hjemme med gubben om jeg skal treffe venninner, noe jeg gjorde da min var 6-7 måneder og ferdig med amming. Tok jeg meg noen 2 timer ute uten baby for å treffe venninner en gang i blant. Jeg var heller ikke sånn som spammet mine venner med flere bilder og elle lange video av mitt barn som jeg ser fleste av dem holder på med.

Men det som jeg selv synes er litt sløvt er at så fort noen av de får barn selv så forventer de at venner skal være engasjerte i time vis av baby prat og hva som foregår i deres barns liv og at man skal spørre om deres barn når de selv aldri gjorde dette. Jeg kan tenke meg at de selv vet hvordan det er etter de selv har fått barn nå. Men likevel så synes jeg ikke man kan forvente at andre med skal engasjere seg bare for de selv har fått et barn nå, når de selv aldri har brydd seg om deres venners barn før de selv fikk. Jeg er høflig og kommer innom barsels besøk med gave.

Kanskje de er mer interessert i andres barn når de selv har fått? Men ikke alltid mulig. Noen bryr seg foresatt ikke om andres barn men forventer andre skal bry seg om sine

Anonymkode: a6fdf...659

Annonse

Velkommen i gjengen som førstemann ut. Jeg fikk barn tidlig, har noen venninner som var til stede og de er uendelig mye verdt for min del, ellers var resten av vennegjengen opptatt med fest og moro. Har ikke tall på hvor mye rart gutta mente om hun som ødela guttastemning ved å tenke denne ondskapens tanke at far kanskje skal ha noe med sønn å gjøre. Jeg fikk et par unnskyldninger da de selv møtte på livets realiteter med egne barn. 

Tror det er iboende i de fleste å være litt egosentrisk. Noen evner å løfte blikket litt, uavhengig hvor de selv er, det er de du skal ta godt vare på videre. Løfte eget blikk og se hvor de er også uavhengig hvor du er i livet. 

Anonymkode: 4c002...60a

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Samme sted i livet eller ikke. Andres barn blir ikke mer interessante bare for de selv er blitt foreldre og aldri brydd seg om andres unger men forventer at andre skal være der og bry seg om dere unger. Så ikke barnslig :) pluss nå er jeg ikke i baby fasen lenger så kunne ikke brydd meg mindre om de 100 ting andres baby gjorde for hundre gang når de selv aldri viste noe engasjement i mitt. Ikke noe jeg forventer men synes er sløvt

«Når har jeg fått barn selv så da skal dere bry dere om barnet mitt! Og vise alt engasjament uansett om jeg aldri gjorde det tilbake». Blir noe sånt

Det er vel naturlig å være interessert i venners barn. Hvis man har litt dypere vennskap på godt og vondt. Jeg har vært veldig engasjert i nære venners barn før jeg fikk barn selv, barna deres er jo en del av de og det er selvsagt gøy å bli kjent med de også. 
Overfladiske vennskap der man bare bruker de i diverse sosiale sammenhenger, gå på fest med, ha noen å trene med eller bare føle tilhørighet uten at man egentlig kjenner hverandre. Da er det nok ikke spesielt interessert i å henge med ungene deres. 
Jeg har tre gode nære venninner og ungene deres er mine tantebarn, de kaller meg tante og jeg har brukt mye tid på og med de. 
Så har jeg noen treningsvenninner, fine folk men vårt vennskap er tuftet på trening og opplevelser rundt fysisk aktivitet, der kjenner jeg ikke ungene. 
Dine vennskap er vel sistnevnte da. 
Måten du uttrykker deg på har veldig bitter undertone, de brydde seg ikke så jeg bryr meg ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...